Η Fiat στην Κίνα, βλέποντας την Opel…
Τελειωμό δεν έχουν οι ραγδαίες ανακατατάξεις στο χώρο του αυτοκινήτου, με παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να αλλάζουν «χέρια» και νέες δυνάμεις να αναδύονται.
Μετά την αναδιάρθρωση των μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (ήδη από την Παρασκευή η «νέα GM» είναι γεγονός), τα προβλήματα ρευστότητας που παρουσιάζουν αρκετές ευρωπαϊκές εταιρίες και την δυναμική εμφάνιση στο προσκήνιο εταιριών από την Κίνα (!), το νέο «στοίχημα» της παγκόσμιας αγοράς είναι το μέλλον της Opel.&
Τελειωμό δεν έχουν οι ραγδαίες ανακατατάξεις στο χώρο του αυτοκινήτου, με παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να αλλάζουν «χέρια» και νέες δυνάμεις να αναδύονται.
Μετά την αναδιάρθρωση των μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (ήδη από την Παρασκευή η «νέα GM» είναι γεγονός), τα προβλήματα ρευστότητας που παρουσιάζουν αρκετές ευρωπαϊκές εταιρίες και την δυναμική εμφάνιση στο προσκήνιο εταιριών από την Κίνα (!), το νέο «στοίχημα» της παγκόσμιας αγοράς είναι το μέλλον της Opel.
Η ευρωπαϊκή θυγατρική της General Motors, αρχικά είχε «κατοχυρωθεί» στην κοινοπραξία της καναδική εταιρίας εξαρτημάτων οχημάτων Magna και της ρωσικής τράπεζας Sberbank. Μια εξέλιξη όμως που – απ’ ότι φάνηκε στην πορεία – διόλου δεν ικανοποίησε το σύνολο των εμπλεκομένων πλευρών (γερμανική κυβέρνηση, εργατικά συνδικάτα, ακόμα και τη «μητρική» GM) με αποτέλεσμα άτυπα να έχει ξανανοίξει ο ... διαγωνισμός για την απόκτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Κι εδώ κάπου ξαναβγαίνει στο προσκήνιο ένας παλιός γνώριμος της Opel, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Σέρτζιο Μαρκιόνε.
Η Fiat είχε υποβάλλει πρόταση για την εξαγορά της Opel, εμφανιζόταν μάλιστα ως το απόλυτο φαβορί για την απόκτησης της εταιρίας. Τώρα ξαναμπαίνει στο «χορό» και απευθείας και ... ενδεχομένως πλαγίως!
Η ιστορία έχει ως εξής: στις 6 Ιουλίου, παρουσία του προέδρου της Κίνας Χου Ζιντάο και του Ιταλού πρωθυπουργού Σίλβιο Μπερλουσκόνι, η Fiat υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Guangzhou Automobile Group Co. Στόχος η από κοινού εξέλιξη και κατασκευή νέων μοντέλων αρχής γενομένης από το 2011.
Η Guangzhou είναι μια από τις «ημικρατικά» ελεγχόμενες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για επέκτασή της και στις αγορές της Δύσης. Όπως και η έτερη «ημικρατικά» ελεγχόμενη αυτοκινητοβιομηχανία RHJ International, η οποία ετοιμάζεται να καταθέσει εκ νέου προσφορά για την απόκτηση της Opel.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η κινεζική εταιρία είναι έτοιμη να προσφέρει ποσό ύψους 3,8 δισ. ευρώ για την απόκτηση ποσοστού από 51% έως 55% του μετοχικού κεφαλαίου της Opel, προσφορά ευθέως ανταγωνιστική αυτής της Magna International, που προσφέρει 4,5 δισ. ευρώ αλλά για το σύνολο των μετοχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Και πάντως προσφορά ισόποση αυτής της Fiat για την Opel …
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr