Γάλλος οικονομολόγος: Αν θέλεις καινοτομία, δεν κόβεις από τα πανεπιστήμια
24.06.2014
21:48
Ο Φιλίπ Αγκιόν παρουσίασε τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να εξασφαλιστεί η ανάπτυξη τον 21ο αιώνα
Όταν θέλεις να χτίσεις μια οικονομία που βασίζεται στην καινοτομία, δεν κόβεις από τα πανεπιστήμια. Η ανώτερη εκπαίδευση υψηλής ποιότητας είναι βασική προϋπόθεση.
Αυτό τόνισε ο διεθνούς φήμης οικονομολόγος του Χάρβαρντ Φιλιπ Αγκιόν, σε ομιλία του στην Αθήνα, με θέμα “Ανάπτυξη, καινοτομία και το ευφυές κράτος”.
Ο κ. Αγκιόν, υπογράμμισε ότι η ανώτατη εκπαίδευση είναι βασικός παράγων, όπως και η απελευθέρωση των αγορών και ο υψηλός βαθμός ανταγωνιστικότητας στην οικονομία.
“Ξέρω ότι η τρόικα σας έχει βάλει περιορισμούς, αλλά πάντως από τα πανεπιστήμια δεν πρέπει να κόψετε”.
Δήλωσε αισιόδοξος για την Ελλάδα, εφόσον προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις που θα απελευθερώσουν την οικονομία και υπογράμμισε ότι η χώρα πρέπει να επωφεληθεί από την “οικονομία της γνώσης”, καθώς και ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να αποτελέσουν ένα καλό πεδίο ευκαιρίας.
Είπε επίσης, ότι το μοντέλο είναι η Ιταλία, του Μάριο Ρένσι, ο οποίος παραδέχτηκε ότι είναι δουλειά της χώρας του να διορθώσει μόνη της τα δικά της προβλήματα, αλλά στη συνέχεια η Ευρώπη πρέπει να στηρίξει.
Αυτό τόνισε ο διεθνούς φήμης οικονομολόγος του Χάρβαρντ Φιλιπ Αγκιόν, σε ομιλία του στην Αθήνα, με θέμα “Ανάπτυξη, καινοτομία και το ευφυές κράτος”.
Ο κ. Αγκιόν, υπογράμμισε ότι η ανώτατη εκπαίδευση είναι βασικός παράγων, όπως και η απελευθέρωση των αγορών και ο υψηλός βαθμός ανταγωνιστικότητας στην οικονομία.
“Ξέρω ότι η τρόικα σας έχει βάλει περιορισμούς, αλλά πάντως από τα πανεπιστήμια δεν πρέπει να κόψετε”.
Δήλωσε αισιόδοξος για την Ελλάδα, εφόσον προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις που θα απελευθερώσουν την οικονομία και υπογράμμισε ότι η χώρα πρέπει να επωφεληθεί από την “οικονομία της γνώσης”, καθώς και ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να αποτελέσουν ένα καλό πεδίο ευκαιρίας.
Είπε επίσης, ότι το μοντέλο είναι η Ιταλία, του Μάριο Ρένσι, ο οποίος παραδέχτηκε ότι είναι δουλειά της χώρας του να διορθώσει μόνη της τα δικά της προβλήματα, αλλά στη συνέχεια η Ευρώπη πρέπει να στηρίξει.
Εκπαίδευση πάνω από όλα
Όσο πιο ανεπτυγμένη είναι μια οικονομία, τόσο υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης χρειάζεται είπε ο κ. Αγκιόν και εξήγησε ότι στις ΗΠΑ οι πολιτείες με υψηλό εισόδημα όπως η Μασαχουσέτη χρειάζεται ανεπτυγμένη πανεπιστημιακή έρευνα για να το διατηρήσουν, ενώ σε πολιτείες με χαμηλό εισόδημα 2-3 χρόνια πανεπιστημιακών σπουδών είναι αρκετά.
Ο γαλλικής καταγωγής οικονομολόγος, έδωσε μεγάλη σημασία στο ρόλο της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη και επισήμανε ότι η σχέση μεταξύ ανάπτυξης και των αποτελεσμάτων στα τεστ PISA (εξετάζουν τις μαθηματικές και λεκτικές δεξιότητες σε μαθητές γυμνασίου και λυκειου στις χώρες του ΟΟΣΑ) είναι θετική.
Εξήρε το φινλανδικό σύστημα εκπαίδευσης, όπου καθηγητές και δάσκαλοι σπουδάζουν 5 χρόνια και στη συνέχεια εκπαιδεύονται για άλλους 18 μήνες πριν αναλάβουν καθήκοντα, έχουν δε πολύ ικανοποιητικές αμοιβές και είναι από τα πιο αξιοσέβαστα πρόσωπα στην Φινλανδική κοινωνία. “Τους σέβονται σαν να είναι υπουργοί”, είπε χαρακτηριστικά. ΟΙ μαθητές δεν εργάζονται σπίτι και όλοι υποστηρίζονται από το σχολικό σύστημα για να παρακολουθήσουν και να κατανοήσουν τη διδασκαλία κατά τη διάρκεια του σχολείου.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Όσο πιο ανεπτυγμένη είναι μια οικονομία, τόσο υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης χρειάζεται είπε ο κ. Αγκιόν και εξήγησε ότι στις ΗΠΑ οι πολιτείες με υψηλό εισόδημα όπως η Μασαχουσέτη χρειάζεται ανεπτυγμένη πανεπιστημιακή έρευνα για να το διατηρήσουν, ενώ σε πολιτείες με χαμηλό εισόδημα 2-3 χρόνια πανεπιστημιακών σπουδών είναι αρκετά.
Ο γαλλικής καταγωγής οικονομολόγος, έδωσε μεγάλη σημασία στο ρόλο της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη και επισήμανε ότι η σχέση μεταξύ ανάπτυξης και των αποτελεσμάτων στα τεστ PISA (εξετάζουν τις μαθηματικές και λεκτικές δεξιότητες σε μαθητές γυμνασίου και λυκειου στις χώρες του ΟΟΣΑ) είναι θετική.
Εξήρε το φινλανδικό σύστημα εκπαίδευσης, όπου καθηγητές και δάσκαλοι σπουδάζουν 5 χρόνια και στη συνέχεια εκπαιδεύονται για άλλους 18 μήνες πριν αναλάβουν καθήκοντα, έχουν δε πολύ ικανοποιητικές αμοιβές και είναι από τα πιο αξιοσέβαστα πρόσωπα στην Φινλανδική κοινωνία. “Τους σέβονται σαν να είναι υπουργοί”, είπε χαρακτηριστικά. ΟΙ μαθητές δεν εργάζονται σπίτι και όλοι υποστηρίζονται από το σχολικό σύστημα για να παρακολουθήσουν και να κατανοήσουν τη διδασκαλία κατά τη διάρκεια του σχολείου.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr