Ο προαστιακός πάει Λαύριο με κόστος που θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ

Περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ θα κοστίσει η επέκταση του προαστιακού από το Κορωπί στο Λαύριο αφού στα 150 εκ. ευρώ που έχει ανακοινώσει ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δεν περιλαμβάνεται το κόστος των απαλλοτριώσεων.

Το έργο του σιδηροδρόμου που πέρασε από σαράντα κύματα το τελευταίο διάστημα προκαλώντας έριδες μεταξύ του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ στο τεχνικό του σκέλος  δείχνει να παίρνει το δρόμο του μετά την ένταξύ του στο ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ) και τον σχεδιασμό για μία «ελαφρύτερη» κατασκευή που θα περιορίσει και τον όγκο των προβλεπόμενων απαλλοτριώσεων. Με βάση τις εκτιμήσεις της ΕΡΓΟΣΕ το ύψος των απαλλοτριώσεων θα προσέγγιζε τα 100 εκ. ευρώ, ανεβάζοντας το κόστος περίπου στα 280 εκ. ευρώ. Πρόκειται για δαπάνες που βαρύνουν εθνικούς πόρους καθώς χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Σήμερα, όμως στελέχη του ΟΣΕ σημειώνουν ότι η ταχύτητα  του προαστιακού που καθορίζει εν πολλοίς και τις δαπάνες δεν θα υπερβαίνει τα 120 χιλιόμετρα, γεγονός που αναμένεται να κατεβάσει το κόστος. Αποφεύγουν όμως να αναφερθούν σε νούμερα. Μέσα στην εβδομάδα αναμένονται σχετικές ανακοινώσεις από την πλευρά του υπουργού Υποδομών στην βουλή για τις τεχνικές λεπτομέρειες. Όπως όμως αφήνουν να εννοηθεί από τον ΟΣΕ, εγκαταλείπεται ο φαραωνικός σχεδιασμός με στόχο να προκηρυχθεί η μελέτη το συντομότερο δυνατό. Όπως σημειώνουν, ήταν μειονέκτημα η δημιουργία ενός φαραωνικού έργου που σχετίζεται με την απόληψη του προαστιακού από το Κορωπί στο Λαύριο και για τον λόγο αυτό θα υπάρχουν περιορισμοί στο σχεδιασμό. Ως παράδειγμα αναφέρουν την επιλογή να μην κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι και τα κτίρια στους σταθμούς να περιοριστούν στα απολύτως αναγκαία ώστε να μην χρειαστούν εκτεταμένες απαλλοτριώσεις.


Πηγή:www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr