Ναυτιλία: Ερχεται «ασφυξία» με 2.901 νέα φορτηγά!

Δυσοίωνο προβλέπεται το μέλλον της ναυλαγοράς. Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια 2.901 ολοκαίνουργια φορτηγά πλοία θα πέσουν στο νερό προκαλώντας ασφυξία στην ναυτιλιακή βιομηχανία και ρημάζοντας τους ναύλους που θα κατρακυλήσουν. 

Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η επιστροφή  της ναυλαγοράς στους παλαιούς ρυθμούς δεν θα είναι το ίδιο γρήγορη, γιατί αφενός  αυτό

προϋποθέτει πολύ scrapping- δηλαδή πολλές διαλύ

Δυσοίωνο προβλέπεται το μέλλον της ναυλαγοράς. Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια 2.901 ολοκαίνουργια φορτηγά πλοία θα πέσουν στο νερό προκαλώντας ασφυξία στην ναυτιλιακή βιομηχανία και ρημάζοντας τους ναύλους που θα κατρακυλήσουν. 

Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η επιστροφή  της ναυλαγοράς στους παλαιούς ρυθμούς δεν θα είναι το ίδιο γρήγορη, γιατί αφενός  αυτό

προϋποθέτει πολύ scrapping- δηλαδή πολλές διαλύσεις πλοίων, οι οποίες όμως σταμάτησαν στο β’ τρίμηνο - και γιατί αφετέρου  δεν είναι δυνατή μία ταυτόχρονη γρήγορη ανάπτυξη ΗΠΑ, ΕΕ και Ιαπωνία ώστε η αύξηση του εμπορίου να πιάσει ρυθμούς της τάξης του 6% με 9% που θα μπορούσαν να απορροφήσουν τα 695 bulkers του 2009, τα 1.270 του 2010 και τα  936 του 2011.

Η Κίνα

Στο μεταξύ,  εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης η Κίνα συνεχίζει να αποτελεί τον  κύριο και σταθερό κυματοθραύστη της ναυτιλιακής κρίσης. Σχεδόν  κανείς δεν περίμενε  ότι η εσωτερική κατανάλωση είναι σε θέση να αντισταθμίσει την μεγάλη πτώση των εξαγωγών, σε καθοριστικό βαθμό για την ανάπτυξη της χώρας.

Ο στόχος της ανάπτυξης του 8% εφέτος αντί του προβλεπόμενου γενικώς 6,5%, επιτεύχθηκε από το β΄ τρίμηνο, που σημαίνει ότι θα ξεπερασθεί και μάλιστα σημαντικά μέχρι το τέλος του έτους. Αναλυτές της Bank of America προβλέπουν τώρα 9%.

«Πράγματι, όταν σε σχέση με προηγούμενους μήνες σημείωσε επιτάχυνση μέχρι και τον Ιούνιο στις επενδύσεις με 35,3%, στην

βιομηχανική παραγωγή με 10,7% και στις λιανικές πωλήσεις με 15%, ενώ ο υπόλοιπος κόσμος παρέπαιε μεταξύ υποχώρησης και στασιμότητας, εύλογα μπορεί να αναμένεται απογείωση της κινεζικής οικονομίας μέσα στο διαφαινόμενο κάπως καλύτερο παγκόσμιο κλίμα του β’ εξαμήνου» επισημαίνει στην ανάλυσή του  ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas S.A. ο οποίος  το είχε προβλέψει:

«Επί πλέον, όταν κατά την διάρκεια της χειρότερης οικονομικής κρίσης σημειώνει νέο ρεκόρ συναλλαγματικών αποθεμάτων στα $2,132 τρισ., καταργεί τους συναλλαγματικούς περιορισμούς για Κινεζικές επενδύσεις στο εξωτερικό, ετοιμάζεται να αυξήσει πρώτη τα επιτόκια και εκτοπίζει την Ιαπωνία από την δεύτερη θέση παγκοσμίως σε χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση, είναι βέβαιο ότι έχει προδιαγραφές γρήγορης επιστροφής στους προηγούμενους ξέφρενους ρυθμούς ανάπτυξης», ανέφερε χαρακτηριστικά σε παλαιότερη μελέτη του.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr