Δεν θέλουν το μετρό στην πλατεία Κολωνακίου - Καθυστερεί η επέκταση
23.07.2014
12:57
Η γραμμή, μήκους 8,1 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, θα συνεχίζει σε Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό, συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ
Εννέα από τις πλέον πυκνοδομημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας θα
διασχίσει ο μετροπόντικας, υλοποιώντας το μεγαλύτερο ενιαίο δίκτυο μετρό
μετά τη βασική γραμμή που παραδόθηκε στο επιβατικό κοινό στις αρχές του
2000.
Πρόκειται για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, μήκους 8,1 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου, θα συνεχίζει στο Γαλάτσι, στην Κυψέλη, στα Δικαστήρια, στην Αλεξάνδρας, στα Εξάρχεια, στην Ακαδημία, στο Κολωνάκι και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό, συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ. Το έργο με ενέργειες του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη θα χρηματοδοτηθεί κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (με δάνειο 450 εκατ. ευρώ) και το υπόλοιπο θα καλυφθεί με πόρους από το νέο ΕΣΠΑ.
Η νέα γραμμή υπολογίζεται να εξυπηρετεί 254.000 επιβάτες καθημερινά, αυξάνοντας τον αριθμό αυτών που θα χρησιμοποιούν το δίκτυο του μετρό και του τραμ έως το 2020 σε 1.832.000 ημερησίως. Το μεγαλύτερο σήμερα εμπόδιο για την κατασκευή της γραμμής, για την οποία έχουν εκπονηθεί ώριμες μελέτες για να προκηρυχθεί άμεσα, είναι οι αντιδράσεις που υπάρχουν για την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Κολωνακίου λόγω της αναστάτωσης που θα επιφέρουν τα εργοτάξια στην εμπορική κίνηση της περιοχής. Στην Αττικό Μετρό, με εντολή του κ. Χρυσοχοΐδη, εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις, με επικρατέστερη μέχρι στιγμής τη μετακίνηση του σταθμού στην οδό Κουμπάρη, η οποία διοχετεύει την κίνηση από την πλατεία Κολωνακίου στη Βασιλίσσης Σοφίας και στο Μέγαρο Μαξίμου.
Δεν έχουν αποκλείσει ακόμα και το ενδεχόμενο της κατάργησης του σταθμού. Στελέχη της Αττικό Μετρό παραδέχονται όμως ότι ο σχεδιασμός αυτός ενδέχεται να προκαλέσει σημαντικές αποκλίσεις στο χρονοδιάγραμμα, καθώς η εναλλακτική χάραξη απαιτεί νέες μελέτες που χρειάζονται τουλάχιστον οκτώ μήνες προετοιμασίας.
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Πρόκειται για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, μήκους 8,1 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου, θα συνεχίζει στο Γαλάτσι, στην Κυψέλη, στα Δικαστήρια, στην Αλεξάνδρας, στα Εξάρχεια, στην Ακαδημία, στο Κολωνάκι και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό, συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ. Το έργο με ενέργειες του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη θα χρηματοδοτηθεί κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (με δάνειο 450 εκατ. ευρώ) και το υπόλοιπο θα καλυφθεί με πόρους από το νέο ΕΣΠΑ.
Η νέα γραμμή υπολογίζεται να εξυπηρετεί 254.000 επιβάτες καθημερινά, αυξάνοντας τον αριθμό αυτών που θα χρησιμοποιούν το δίκτυο του μετρό και του τραμ έως το 2020 σε 1.832.000 ημερησίως. Το μεγαλύτερο σήμερα εμπόδιο για την κατασκευή της γραμμής, για την οποία έχουν εκπονηθεί ώριμες μελέτες για να προκηρυχθεί άμεσα, είναι οι αντιδράσεις που υπάρχουν για την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Κολωνακίου λόγω της αναστάτωσης που θα επιφέρουν τα εργοτάξια στην εμπορική κίνηση της περιοχής. Στην Αττικό Μετρό, με εντολή του κ. Χρυσοχοΐδη, εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις, με επικρατέστερη μέχρι στιγμής τη μετακίνηση του σταθμού στην οδό Κουμπάρη, η οποία διοχετεύει την κίνηση από την πλατεία Κολωνακίου στη Βασιλίσσης Σοφίας και στο Μέγαρο Μαξίμου.
Δεν έχουν αποκλείσει ακόμα και το ενδεχόμενο της κατάργησης του σταθμού. Στελέχη της Αττικό Μετρό παραδέχονται όμως ότι ο σχεδιασμός αυτός ενδέχεται να προκαλέσει σημαντικές αποκλίσεις στο χρονοδιάγραμμα, καθώς η εναλλακτική χάραξη απαιτεί νέες μελέτες που χρειάζονται τουλάχιστον οκτώ μήνες προετοιμασίας.
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr