Γερμανικός Τύπος: Η τιμή του χάμπουργκερ ως δείκτης ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας
31.07.2014
15:57
Τις αλλαγές που έχουν επέλθει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στη μεσαία τάξη στην Ελλάδα και την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων με δείκτη την αξία ενός χάμπουργκερ σχολιάζει ο γερμανικός Τύπος
«H αποσύνθεση της μεσαίας τάξης» επιγράφει το άρθρο της η ελβετική εφημερίδα Neue Zürcher Zeitung αναφερόμενη στις κοινωνικές αλλαγές που έχει υποστεί η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με την ελληνική ηλεκτρονική έκδοση της Deutsche Welle. Η εφημερίδα αναφέρει: «Η σημερινή κρίση κλόνισε την σταθερότητα των τελευταίων χρόνων -και αυτό αφορά όλα τα κοινωνικά στρώματα- και έθαψε βαθιές πεποιθήσεις και αντιλήψεις, όπως για παράδειγμα για τον ορισμό της ευμάρειας. Άνθρωποι που κάποτε ένιωθαν ασφαλείς, που είχαν κοινωνική ασφάλιση και σύστημα υγείας, σήμερα φοβούνται για το μέλλον».
Και λίγο παρακάτω η εφημερίδα σημειώνει: «Οι μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν στην κοινωνία, η οποία όχι μόνο έπρεπε να δεχθεί μεγάλους περιορισμούς στο επίπεδο διαβίωσης, αλλά φοβούνται ακόμα περισσότερο για περαιτέρω αστάθεια στον οικονομικό και πολιτικό τομέα και για τη ζωή τους. Το μέσο εισόδημα των νοικοκυριών μειώθηκε πάνω από 30%, οι μισθοί μειώθηκαν γύρω στο 25% και όλο και περισσότεροι άνθρωποι απειλούνται από τη φτώχεια».
Η τιμή του χάμπουργκερ ως δείκτης ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας είναι το θέμα του ρεπορτάζ που δημοσιεύει σήμερα η ZEIT. H εφημερίδα γράφει: «Οι οικονομολόγοι χρησιμοποίησαν την αξία του Big Mac για να συγκρίνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Έτσι η τιμή για τη βόμβα θερμίδων στην Ελλάδα τον περασμένο χρόνο αυξήθηκε πάνω από 40 σεντ. Αλλά και στις άλλες χώρες της κρίσης, όπως στην Ιταλία και την Πορτογαλία, αυξήθηκε η τιμή. Γιατί είναι όμως καλή είδηση αυτό; Τα προηγούμενα χρόνια έπεσαν κατακόρυφα οι τιμές στην Ελλάδα. Οι μισθοί περικόπηκαν και χάθηκαν θέσεις εργασίας. Η αύξηση της τιμής του Big Mac, σύμφωνα με τη συντάκτρια της έκθεσης Πία Χιτλ, δείχνει ότι ο κατήφορος και συγχρόνως η ύφεση στη χώρα επιβραδύνονται. Σύντομα λοιπόν η χωρα θα πάει μπροστά».
Και λίγο παρακάτω η εφημερίδα σημειώνει: «Οι μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν στην κοινωνία, η οποία όχι μόνο έπρεπε να δεχθεί μεγάλους περιορισμούς στο επίπεδο διαβίωσης, αλλά φοβούνται ακόμα περισσότερο για περαιτέρω αστάθεια στον οικονομικό και πολιτικό τομέα και για τη ζωή τους. Το μέσο εισόδημα των νοικοκυριών μειώθηκε πάνω από 30%, οι μισθοί μειώθηκαν γύρω στο 25% και όλο και περισσότεροι άνθρωποι απειλούνται από τη φτώχεια».
Η τιμή του χάμπουργκερ ως δείκτης ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας είναι το θέμα του ρεπορτάζ που δημοσιεύει σήμερα η ZEIT. H εφημερίδα γράφει: «Οι οικονομολόγοι χρησιμοποίησαν την αξία του Big Mac για να συγκρίνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Έτσι η τιμή για τη βόμβα θερμίδων στην Ελλάδα τον περασμένο χρόνο αυξήθηκε πάνω από 40 σεντ. Αλλά και στις άλλες χώρες της κρίσης, όπως στην Ιταλία και την Πορτογαλία, αυξήθηκε η τιμή. Γιατί είναι όμως καλή είδηση αυτό; Τα προηγούμενα χρόνια έπεσαν κατακόρυφα οι τιμές στην Ελλάδα. Οι μισθοί περικόπηκαν και χάθηκαν θέσεις εργασίας. Η αύξηση της τιμής του Big Mac, σύμφωνα με τη συντάκτρια της έκθεσης Πία Χιτλ, δείχνει ότι ο κατήφορος και συγχρόνως η ύφεση στη χώρα επιβραδύνονται. Σύντομα λοιπόν η χωρα θα πάει μπροστά».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr