Ναυτιλία: Aνάρπαστα τα φορτηγά πλοία και σε καλές τιμές

«Πολύτιμα» είναι πλέον τα φορτηγά πλοία, τα γνωστά bulk carriers. Η τιμή τους στην αγορά ανεβαίνει αφού υπάρχει ζήτηση λόγω της αύξησης του μεταφορικού έργου παγκοσμίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι τόση μεγάλη η ζήτηση που οι εφοπλιστές δεν  πουλάνε για παλιοσίδερα τα παλιά πλοία αλλά τα ναυλώνουν.

Τον τελευταίο καιρό δεν έχει πουληθεί ούτε ένα φορτηγά πλοίο σε διαλυτήριο.    

Όπως επιση

«Πολύτιμα» είναι πλέον τα φορτηγά πλοία, τα γνωστά bulk carriers. Η τιμή τους στην αγορά ανεβαίνει αφού υπάρχει ζήτηση λόγω της αύξησης του μεταφορικού έργου παγκοσμίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι τόση μεγάλη η ζήτηση που οι εφοπλιστές δεν  πουλάνε για παλιοσίδερα τα παλιά πλοία αλλά τα ναυλώνουν.

Τον τελευταίο καιρό δεν έχει πουληθεί ούτε ένα φορτηγά πλοίο σε διαλυτήριο.    

Όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas S.A. «ζωηρές διατηρήθηκαν οι αγοραπωλησίες Bulk Carriers με βελτιωμένες τιμές , επηρεασμένες από τις προσδοκίες που δημιουργεί η σταθεροποίηση της ναυλαγοράς σε σχετικά ανεκτά επίπεδα, και οι ενδείξεις οικονομικής ανάκαμψης. Σχετική αδράνεια παρατηρήθηκε όμως στους άλλους τομείς.» και προσθέτει:

«Με μέσο όρο αγορών δύο πλοίων τον μήνα από την αρχή του έτους, η μεταλλευτική Vale ξανακτύπησε, στέλνοντας μήνυμα που.....αποκρυπτογραφείται ως πρόβλεψη κάθετης αύξησης του όγκου των μεταφορών μεταλλευμάτων, ώστε ο ελάχιστος σίγουρος όγκος τον οποίο στοχεύει το ιδιόκτητο τονάζ να απαιτεί τόσα νέα πλοία. Αυτό συμβαδίζει με τις προαναφερθείσες επιταχύνσεις της Κίνας, που αποτελεί τον κυριότερο πελάτη της Vale με 60% των πωλήσεων»

Μειωμένες κατά 60% οι διαλύσεις

Όσο αφορά τις διαλύσεις πλοίων παρατηρείται μία μείωση κατά 60%

«Η ανθεκτικότητα των τιμών scrap για ξηρό / γενικό τονάζ στην περιοχή των $240-270 /ldt και για Tankers στα $315, είναι απόλυτα κατανοητή από το γεγονός ότι η συνολική προσφορά τονάζ για διάλυση τους τελευταίους μήνες, μειώθηκε κατά 60% περίπου σε σχέση με το α΄ τρίμηνο, συντηρούμενη σχεδόν αποκλειστικά από Containers / MPP , Reefers κλπ. Τα Containers / Γενικού φορτίου της εβδομάδας έπεσαν και αυτά στις 165,000 DWT , τα Tankers έδωσαν το παρόν στις διαλύσεις συμβολικά με ένα πλοίο των 40,000 DWT., ενώ οι διαλύσεις των Bulkers έφθασαν αισίως το.... Μηδέν», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έρευνα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr