Η ΕΤΕπ λέει «ναι» στη γραμμή μετρό Γαλάτσι - Ευαγγελισμού
08.09.2014
09:55
Η γραμμή 4 του μετρό είναι ένα έργο πνοής που ξεκίνησε να συζητείται το 2006 αλλά έβαλε ξανά στις ράγες ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, εξασφαλίζοντας την επιπλέον χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ αλλά και την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με δάνειο ύψους 450 εκατ. ευρώ
Mε δύο συμφωνίες που θα αλλάξουν σημαντικά το συγκοινωνιακό τοπίο κυρίως στην Αθήνα αλλά και στη Θεσσαλονίκη -όταν και εφόσον ολοκληρωθεί και η βασική γραμμή του μετρό- επισκέπτεται την επόμενη εβδομάδα τη χώρα μας (στις 18 Σεπτεμβρίου) ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ. Βέρνερ Χόιερ.
Πρόκειται για μία επίσκεψη, κατά την οποία θα επικυρωθεί η χρηματοδότηση κατά 50% από την ΕΤΕπ της γραμμής 4 του μετρό από το Γαλάτσι έως τον Ευαγγελισμό, αλλά και θα υπογραφεί η σύμβαση για τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων του μετρό προς Καλαμαριά στη Θεσσαλονίκη συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τη συνέχεια του δικτύου του μετρό στη Θεσσαλονίκη που έχει αναλάβει ο Άκτωρας με χρονοδιάγραμμα παράδοσης το 2018 και την εγκατάσταση μέχρι στιγμής τριών εργοταξίων (Μίκρα, Νέα Κρήνη και Νομαρχία). Οι απαλλοτριώσεις είναι σε προχωρημένο στάδιο, ωστόσο και εδώ δήμος και Αττικό μετρό χρειάζεται να κινηθούν γρήγορα για την περιοχή της Πόντου.
Αντίστοιχα, η γραμμή 4 του μετρό είναι ένα έργο πνοής που ξεκίνησε να συζητείται το 2006 αλλά έβαλε ξανά στις ράγες ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης,
εξασφαλίζοντας την επιπλέον χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ αλλά και την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με δάνειο ύψους 450 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, μήκους 8,1 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, θα συνεχίζει στο Γαλάτσι, στην Κυψέλη, στα Δικαστήρια, στην Αλεξάνδρας, στα Εξάρχεια, στην Ακαδημία, στο Κολωνάκι και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 900 εκατ. ευρώ.
Η νέα γραμμή υπολογίζεται να εξυπηρετεί 254.000 επιβάτες καθημερινά, αυξάνοντας τον αριθμό αυτών που θα χρησιμοποιούν το δίκτυο του μετρό και του τραμ έως το 2020 σε 1.832.000 ημερησίως. Το μεγαλύτερο σήμερα εμπόδιο για την κατασκευή της γραμμής, για την οποία έχουν εκπονηθεί ώριμες μελέτες για να προκηρυχθεί άμεσα, είναι οι αντιδράσεις που συναντά ο σχεδιασμός για την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Κολωνακίου λόγω της αναστάτωσης που θα επιφέρουν τα εργοτάξια στην εμπορική κίνηση της περιοχής. Στο υπουργείο υποστηρίζουν ότι θα αλλάξει ο σχεδιασμός μόνο εφόσον συντρέχουν τεχνικές δυσκολίες, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν διαφωνίες, οι οποίες θα ληφθούν υπόψη. Ως εναλλακτική λύση πάντως μελετάται η μετακίνηση του σταθμού στην οδό Κουμπάρη, η οποία διοχετεύει την κίνηση από την πλατεία Κολωνακίου στη Βασιλίσσης Σοφίας και στο Μέγαρο Μαξίμου.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
Πρόκειται για μία επίσκεψη, κατά την οποία θα επικυρωθεί η χρηματοδότηση κατά 50% από την ΕΤΕπ της γραμμής 4 του μετρό από το Γαλάτσι έως τον Ευαγγελισμό, αλλά και θα υπογραφεί η σύμβαση για τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων του μετρό προς Καλαμαριά στη Θεσσαλονίκη συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τη συνέχεια του δικτύου του μετρό στη Θεσσαλονίκη που έχει αναλάβει ο Άκτωρας με χρονοδιάγραμμα παράδοσης το 2018 και την εγκατάσταση μέχρι στιγμής τριών εργοταξίων (Μίκρα, Νέα Κρήνη και Νομαρχία). Οι απαλλοτριώσεις είναι σε προχωρημένο στάδιο, ωστόσο και εδώ δήμος και Αττικό μετρό χρειάζεται να κινηθούν γρήγορα για την περιοχή της Πόντου.
Αντίστοιχα, η γραμμή 4 του μετρό είναι ένα έργο πνοής που ξεκίνησε να συζητείται το 2006 αλλά έβαλε ξανά στις ράγες ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης,
εξασφαλίζοντας την επιπλέον χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ αλλά και την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με δάνειο ύψους 450 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, μήκους 8,1 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, θα συνεχίζει στο Γαλάτσι, στην Κυψέλη, στα Δικαστήρια, στην Αλεξάνδρας, στα Εξάρχεια, στην Ακαδημία, στο Κολωνάκι και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 900 εκατ. ευρώ.
Η νέα γραμμή υπολογίζεται να εξυπηρετεί 254.000 επιβάτες καθημερινά, αυξάνοντας τον αριθμό αυτών που θα χρησιμοποιούν το δίκτυο του μετρό και του τραμ έως το 2020 σε 1.832.000 ημερησίως. Το μεγαλύτερο σήμερα εμπόδιο για την κατασκευή της γραμμής, για την οποία έχουν εκπονηθεί ώριμες μελέτες για να προκηρυχθεί άμεσα, είναι οι αντιδράσεις που συναντά ο σχεδιασμός για την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Κολωνακίου λόγω της αναστάτωσης που θα επιφέρουν τα εργοτάξια στην εμπορική κίνηση της περιοχής. Στο υπουργείο υποστηρίζουν ότι θα αλλάξει ο σχεδιασμός μόνο εφόσον συντρέχουν τεχνικές δυσκολίες, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν διαφωνίες, οι οποίες θα ληφθούν υπόψη. Ως εναλλακτική λύση πάντως μελετάται η μετακίνηση του σταθμού στην οδό Κουμπάρη, η οποία διοχετεύει την κίνηση από την πλατεία Κολωνακίου στη Βασιλίσσης Σοφίας και στο Μέγαρο Μαξίμου.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr