Τζέισον Λίμπμαν, ο mr. Howcast που απαντά σε κάθε απορία…
Ο Τζέισον Λίμπμαν υποστηρίζει ότι βρήκε τον τρόπο να συγκεντρώσει τις απαντήσεις ακόμη και στο πιο απίθανο «πώς» και «γιατί». Συγκέντρωσε, μάλιστα, τις απαντήσεις αυτές on-line στη νέα ιστοσελίδα που δημιούργησε, την «Howcast.com».
Για την ακρίβεια η «Howcast.com» αποτελεί δημιούργημα μιας ομάδας βετεράνων της «Google» και της «YouTube», οι οποίοι αποφάσισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο χώρο του διαδικτύου με τα ήδη πολυάριθμα sites που παρέχουν συμβουλές.
Ο Τζέισον Λίμπμαν υποστηρίζει ότι βρήκε τον τρόπο να συγκεντρώσει τις απαντήσεις ακόμη και στο πιο απίθανο «πώς» και «γιατί». Συγκέντρωσε, μάλιστα, τις απαντήσεις αυτές on-line στη νέα ιστοσελίδα που δημιούργησε, την «Howcast.com».
Για την ακρίβεια η «Howcast.com» αποτελεί δημιούργημα μιας ομάδας βετεράνων της «Google» και της «YouTube», οι οποίοι αποφάσισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο χώρο του διαδικτύου με τα ήδη πολυάριθμα sites που παρέχουν συμβουλές.
Για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό, ο κύριος Λίμπμαν και η ομάδα του συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να δημιουργήσουν ένα προϊόν που να προσφέρει κάτι διαφορετικό. Έτσι το περιεχόμενο της «Howcast» συνδυάζει την ενημέρωση με την ψυχαγωγία και παρουσιάζει με σύντομα και «πιασάρικα» βίντεο οδηγίες για μία εξαιρετικά ευρεία γκάμα θεμάτων, από καθημερινές ασχολίες, όπως «πώς να φτιάξεις μία βρύση» ή «ένα νεροχύτη» ή «πώς να κάνεις sex μέσα στο αυτοκίνητο».
Η απήχηση της ιδέας του μίστερ Λίμπμαν ήταν ευθύς εξαρχής μεγάλη και το site έγινε γρήγορα γνωστό μεταξύ των χρηστών. Φαίνεται πως η οικονομική ύφεση βοήθησε εν μέρει, καθώς πολλοί επίδοξοι «ΜακΓκάιβερ» ψάχνουν βοήθεια on-line για διάφορα εγχειρήματα.
Η «Howcast» διαθέτει ήδη ένα αρχείο 100.000 βίντεο, μερικά από τα οποία έχει γυρίσει η ίδια η ομάδα της εταιρείας και άλλα τα οποία είναι δημιουργήματα εταιρειών όπως το «Playboy», η «Home Depot» και το πρακτορείο μοντέλων «Ford», οι οποίες λαμβάνουν μερίδιο από τα διαφημιστικά έσοδα.
Στη διαφήμιση, μάλιστα, στηρίζεται το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της «Howcast», καθώς συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και δημιουργεί βιντεάκια για τη χρήση συγκεκριμένων προϊόντων και υπηρεσιών.
Άλλες συνεργασίες που έχει συνάψει η «Howcast» είναι με εταιρείες όπως η «Google», το «Facebook», αλλά και το Υπουργείο Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών, για την προώθηση τρόπων κοινωνικής δικτύωσης και της επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Κάποια από τα συγκεκριμένα βίντεο έχουν τίτλο «πώς να διαδηλώνετε χωρίς βία» ή «πώς να δημιουργήσετε ένα blog για τα ανθρώπινα δικαιώματα».
Τα βίντεο της «Howcast» ακολουθούν ένα συγκεκριμένο μοτίβο, με γρήγορη μουσική, γραφικά και φωνητικά, κατάλληλα ώστε να γίνεται πιο εύκολα η μετάφραση σε άλλες γλώσσες. Στη συνέχεια η εταιρεία έφτιαξε το δικό της media player με εφαρμογές αργής κίνησης και zoom.
Σήμερα τα 100.000 βίντεο της εταιρείας είναι οργανωμένα σε 25 ευρείας θεματολογίας κατηγορίες, όπως τεχνολογία, ταξίδια, φαγητό και ποτό και στη συνέχεια σε υποκατηγορίες, ενώ οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να τα βαθμολογήσουν. Το επόμενο βήμα της «Howcast» είναι η επέκταση και σε άλλες κινητές συσκευές και η δυνατότητα αγοράς των εμφανιζομένων προϊόντων από τους χρήστες.
Αντίο στην Google και … έξυπνες μπίζνες!
Όταν ο κύριος Λίμπμαν εργαζόταν στην «Google» παρατήρησε ότι πολλοί χρήστες του Ιντερνετ αναζητούσαν στις μηχανές αναζήτησης βίντεο με οδηγίες για διάφορα θέματα. Στο Διαδίκτυο κυκλοφορούσαν ήδη πολλά τέτοια βίντεο γυρισμένα από ιδιώτες, αλλά έχαναν σε ποιότητα παρουσίασης και περιεχομένου.
Τον Μάιο του 2007 ο μίστερ Λίμπμαν και δύο συνεργάτες του αποφάσισαν να φύγουν από τη «Google» και να θέσουν σε εφαρμογή το δικό τους εγχείρημα. Ξεκίνησαν ψάχνοντας για χρηματοδότες, κάτι εξαιρετικά δύσκολο χωρίς κάποιο προϊόν στα χέρια τους να παρουσιάσουν. Έτσι αρχικά γύρισαν κάποια βίντεο χαμηλού προϋπολογισμού.
Για τον σκοπό αυτό ο Τζέισον Λίμπμαν κάλεσε τη δίδυμη αδελφή του, Νταρλίν, η οποία είχε δεκαετή εμπειρία στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο, να συμμετάσχει στην εταιρεία. Το έργο που ανέλαβε ήταν να γυρίσει 400 «how-to» βίντεο μέσα σε μόλις δύο μήνες. Έτσι, έστησαν ένα μικρό στούντιο στο πίσω μέρος του γραφείου τους και φώναξαν φίλους, συγγενείς και υπαλλήλους να εμφανιστούν σε κάποια από τα πρώτα βίντεο.
Για να εμπλουτίσουν σε χρόνο-μηδέν το αρχείο τους άρχισαν να προσφέρουν αμοιβή 50 δολαρίων σε επίδοξους σκηνοθέτες για κάθε βίντεο δύο ή τριών λεπτών. Η πρακτική αυτή έφερε αποτέλεσμα καθώς αυτοί που ήθελαν να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε ευρύτερο κοινό, ενώ παράλληλα έπαιρναν ένα ποσοστό από τα διαφημιστικά έσοδα, ήταν πάρα πολλοί…
Το Who is Who
# Το «Howcast.com» λειτούργησε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 2008
# Συνιδρυτές του είναι μια ομάδα πρώην στελεχών της «Google», ο Τζέισον Λίμπμαν, ο Ντάνιελ Μπλακμαν, ο Σάνια Ράμαν και η Νταρλίν Λίμπμαν
# Η εταιρεία διαθέτει 25 υπαλλήλους και γραφεία στη Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο
# Στους επενδυτές της περιλαμβάνεται η «The Tudor Investment Corp.», η οποία επένδυσε 8 εκατομμύρια δολάρια στο ξεκίνημα του νέου εγχειρήματος
# Η ιστοσελίδα ανήκει στη λίστα με τα «50 Καλύτερα Websites για το 2008» του περιοδικού «Time»
# Μεταξύ των συνεργατών της «Howcast» συγκαταλέγονται το «Facebook», η «Google», το «YouTube», το «MTV», αλλά και το αμερικανικό Υπουργείο Εξωτερικών και το Πανεπιστήμιο Κολούμπια.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr