Λουκέτο σε 22 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μέσα στο 2014
16.09.2014
16:55
Οι μεγάλοι γίνονται ακόμη μεγαλύτεροι και με ολοένα νεότερους και πιο σύγχρονους στόλους - Οι πλοιοκτήτες με στόλο χωρητικότητας άνω του ενός εκατομμυρίου τόνους ελέγχουν πλέον το 74% των ελληνικών πλοίων
Μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκαν κατά 22 μέσα στο 2014 φθάνοντας τις 668 από 690 ποσοστό 3,2%. Συνολικά από το 2011 η μείωση αγγίζει το 12% και είναι κατά 94 λιγότερες.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research με στοιχεία που καλύπτουν και τον Αύγουστο του 2014, οι εταιρείες με στόλο πάνω από 25 πλοία ελέγχουν πλέον το 55% της συνολικής χωρητικότητας του ελληνόκτητου στόλου. Μάλιστα ο αριθμός τους αυξήθηκε από 35 σε 40, καταδεικνύοντας μια συγκέντρωση δυνάμεων στα χέρια ολίγων και στη ναυτιλία.
Οι μεγάλοι γίνονται ακόμη μεγαλύτεροι και με ολοένα νεότερους και πιο σύγχρονους στόλους. Η συνολική χωρητικότητα της συγκεκριμένης κατηγορίας με πλοία ηλικίας έως 9 ετών, από 90,6 εκατομμύρια τόνους το 2013 έφθασε τους 124,04 εκατομμύρια το 2014 ποσοστό αύξησης 37%. Οι μεγάλες αυτές εταιρείες με τους νεότερους στόλους αυξήθηκαν από 14 σε 22. Οι πλοιοκτήτες με στόλο χωρητικότητας άνω του ενός εκατομμυρίου τόνους ελέγχουν πλέον το 74% του ελληνόκτητου στόλου από 71,3% στο 74% και ο αριθμός τους έφθασε τις 63 από 61 τον περασμένο χρόνο.
Οι στόλοι με πλοία ηλικίας κατά μέσο όρο άνω των 20 ετών μειώθηκαν κατά 46 τον αριθμό ποσοστό 14,7%. Από το 2011 έχουν μειωθεί κατά 35% και από 411 είναι τώρα 266.
Εταιρείες με στόλο ηλικίας από 15 έως 19 έτη μειώθηκαν αριθμητικά κατά 10 ή ποσοστό 10,4%.
Οι μικρότερης δυναμικότητας ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που ελέγχουν ένα με δύο πλοία μειώνονται συνεχώς. Από το 2011 ο αριθμός τους από 350 κατέβηκε στις 274.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research με στοιχεία που καλύπτουν και τον Αύγουστο του 2014, οι εταιρείες με στόλο πάνω από 25 πλοία ελέγχουν πλέον το 55% της συνολικής χωρητικότητας του ελληνόκτητου στόλου. Μάλιστα ο αριθμός τους αυξήθηκε από 35 σε 40, καταδεικνύοντας μια συγκέντρωση δυνάμεων στα χέρια ολίγων και στη ναυτιλία.
Οι μεγάλοι γίνονται ακόμη μεγαλύτεροι και με ολοένα νεότερους και πιο σύγχρονους στόλους. Η συνολική χωρητικότητα της συγκεκριμένης κατηγορίας με πλοία ηλικίας έως 9 ετών, από 90,6 εκατομμύρια τόνους το 2013 έφθασε τους 124,04 εκατομμύρια το 2014 ποσοστό αύξησης 37%. Οι μεγάλες αυτές εταιρείες με τους νεότερους στόλους αυξήθηκαν από 14 σε 22. Οι πλοιοκτήτες με στόλο χωρητικότητας άνω του ενός εκατομμυρίου τόνους ελέγχουν πλέον το 74% του ελληνόκτητου στόλου από 71,3% στο 74% και ο αριθμός τους έφθασε τις 63 από 61 τον περασμένο χρόνο.
Οι στόλοι με πλοία ηλικίας κατά μέσο όρο άνω των 20 ετών μειώθηκαν κατά 46 τον αριθμό ποσοστό 14,7%. Από το 2011 έχουν μειωθεί κατά 35% και από 411 είναι τώρα 266.
Εταιρείες με στόλο ηλικίας από 15 έως 19 έτη μειώθηκαν αριθμητικά κατά 10 ή ποσοστό 10,4%.
Οι μικρότερης δυναμικότητας ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που ελέγχουν ένα με δύο πλοία μειώνονται συνεχώς. Από το 2011 ο αριθμός τους από 350 κατέβηκε στις 274.
Τα τελευταία 17 χρόνια ο συνολικός αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώθηκε κατά 28%. Παρά την κρίση που έπληξε τη ναυτιλιακή βιομηχανία τα τελευταία έξι χρόνια και την έλλειψη χρηματοδότησης ο ελληνικός στόλος διερευνά τις ευκαιρίες της αγοράς τις οποίες εκμεταλλεύεται.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr