WSJ: Η Cosco μετέτρεψε τον Πειραιά σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια στην Ευρώπη
21.11.2014
10:56
Παρά τις επικρίσεις που δέχεται το Πεκίνο ότι οι κρατικές του εταιρείες καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για τις επενδύσεις τους, το «στοίχημά» της στον Πειραιά απέδωσε καρπούς, σύμφωνα με την εφημερίδα
Όταν η Cosco πρωτοήρθε στο λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε αντιμέτωπη με την αντίσταση των συνδικάτων και των εργαζόμενων, οι οποίοι ζητούσαν από την εταιρεία να φύγει. Πέντε χρόνια αργότερα, ο κινεζικός κολοσσός έχει καταφέρει να κάμψει τις αντιστάσεις τους, δημιουργώντας 1.000 θέσεις εργασίας και να μεταμορφώσει τον Πειραιά σε ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια στη Μεσόγειο, επενδύοντας δισεκατομμύρια, όπως τονίζει η Wall Street Journal σε δημοσίευμά της.
Παρά τις επικρίσεις που δέχεται το Πεκίνο ότι οι κρατικές του εταιρείες καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για τις επενδύσεις τους, το «στοίχημά» της στον Πειραιά απέδωσε καρπούς, σύμφωνα με την εφημερίδα καθώς θεωρείται μια από τις πετυχημένες αποκρατικοποιήσεις στην Ελλάδα, η οποία είχε οφέλη τόσο για το λιμάνι όσο και για την εταιρεία.
Από τη μια, η Cosco κατάφερε να μπει δυναμικά σε μια μεγαλύτερη ναυτιλιακή αγορά και σε «ισχυρά» διεθνή λιμάνια, αλλά και να σταθεί επάξια δίπλα σε «γίγαντες» της ναυτιλίας, όπως η δανέζικη A.P. Moeller-Maersk και η DP World στο Ντουμπάι.
Από την άλλη, η επένδυση μεταμόρφωσε το λιμάνι του Πειραιά σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους ευρωπαϊκούς κόμβους, βάζοντας τέλος στη μιζέρια και την παρακμή στην οποία είχε περιέλθει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2008, έναν χρόνο πριν την επένδυση της Cosco, στον Πειραιά διακινούνταν μόλις 433.582 κοντέινερ. Το 2013 ο αριθμός αυτός εφταπλασιάστηκε στα 3,16 εκατ. κοντέινερ, γεγονός που οφείλεται κατά 80% στην κινεζική εταιρεία, εκτιμά η Wall Street Journal.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
Παρά τις επικρίσεις που δέχεται το Πεκίνο ότι οι κρατικές του εταιρείες καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για τις επενδύσεις τους, το «στοίχημά» της στον Πειραιά απέδωσε καρπούς, σύμφωνα με την εφημερίδα καθώς θεωρείται μια από τις πετυχημένες αποκρατικοποιήσεις στην Ελλάδα, η οποία είχε οφέλη τόσο για το λιμάνι όσο και για την εταιρεία.
Από τη μια, η Cosco κατάφερε να μπει δυναμικά σε μια μεγαλύτερη ναυτιλιακή αγορά και σε «ισχυρά» διεθνή λιμάνια, αλλά και να σταθεί επάξια δίπλα σε «γίγαντες» της ναυτιλίας, όπως η δανέζικη A.P. Moeller-Maersk και η DP World στο Ντουμπάι.
Από την άλλη, η επένδυση μεταμόρφωσε το λιμάνι του Πειραιά σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους ευρωπαϊκούς κόμβους, βάζοντας τέλος στη μιζέρια και την παρακμή στην οποία είχε περιέλθει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2008, έναν χρόνο πριν την επένδυση της Cosco, στον Πειραιά διακινούνταν μόλις 433.582 κοντέινερ. Το 2013 ο αριθμός αυτός εφταπλασιάστηκε στα 3,16 εκατ. κοντέινερ, γεγονός που οφείλεται κατά 80% στην κινεζική εταιρεία, εκτιμά η Wall Street Journal.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr