Ο άνθρωπος που έσωσε τη Lego: Γιατί όταν η ζωή σου δίνει τουβλάκια, πρέπει να χτίζεις
02.12.2014
08:26
«Αυτό που είδα όταν εντάχθηκα στο δυναμικό της Lego, ήταν ότι πρόκειται για μια εταιρεία απίστευτα ενθουσιώδη και πολύ αφοσιωμένη σε αυτό που κάνει»
Μήπως είναι ο πιο αγαπητός CEO στον κόσμο; Για τα παιδιά, ναι, μπορεί και να είναι.
Ο 46χρονος Jorgen Vig Knudstorp με καταγωγή από τη Δανία έχει γίνει γνωστός ως ο άνθρωπος που έσωσε τη Lego, αφού κατάφερε να αναστήσει την εταιρεία που έγινε ζημιογόνα αφού κάποια στιγμή υπερέβη εαυτόν. Όταν διαδέχθηκε τον Kjeld Kirk Kristiansen έγινε ο πρώτος άνθρωπος στο τιμόνι της Lego που δεν ανήκε στην ιδιοκτήτρια οικογένεια.
Τώρα είναι σα να βρίσκεται στην κορυφή ενός κύματος ανόδου. Πέρυσι, η αύξηση στις πωλήσεις άγγιξε το 10% στα 25,4 δισ. κορώνες ή 3,14 δισ. ευρώ, την ώρα, μάλιστα, που η βιομηχανία των παιχνιδιών ως σύνολο βρισκόταν σε ύφεση.
«Αυτό που είδα όταν εντάχθηκα στο δυναμικό της Lego, ήταν ότι πρόκειται για μια εταιρεία απίστευτα ενθουσιώδη και πολύ αφοσιωμένη σε αυτό που κάνει. Για μένα δεν έφταιγε το brand, δεν έφταιγε το προϊόν (σ.σ. για τις ζημιές), αλλά το λάθος μάνατζμεντ. Η στρατηγική ήταν να επικεντρωθούμε στη 'δύναμη του τούβλου' και να αποφύγουμε εκείνα στα οποία δεν ήμασταν παγκόσμιοι πρωταθλητές», εξηγεί.
«Αυτό που συμβαίνει είναι πως όταν μια εταιρεία γίνεται σπουδαία, ο κόσμος νομίζει ότι πρόκειται για ιδιοφυΐες. Και νομίζουμε ότι μπορούμε να κάνουμε τα πάντα γιατί είμαστε ιδιοφυΐες. Γινόμαστε υπερβολικά σίγουροι για τον εαυτό μας και επεκτεινόμαστε υπερβολικά γρήγορα».
Αυτή τη στιγμή, η Lego είναι παντού: ο κόσμος μπορεί να αγοράσει DVD Lego, βίντεοπαιχνίδια, ρούχα, ρολόγια, βιβλία, παιχνίδια.
Ο 46χρονος Jorgen Vig Knudstorp με καταγωγή από τη Δανία έχει γίνει γνωστός ως ο άνθρωπος που έσωσε τη Lego, αφού κατάφερε να αναστήσει την εταιρεία που έγινε ζημιογόνα αφού κάποια στιγμή υπερέβη εαυτόν. Όταν διαδέχθηκε τον Kjeld Kirk Kristiansen έγινε ο πρώτος άνθρωπος στο τιμόνι της Lego που δεν ανήκε στην ιδιοκτήτρια οικογένεια.
Τώρα είναι σα να βρίσκεται στην κορυφή ενός κύματος ανόδου. Πέρυσι, η αύξηση στις πωλήσεις άγγιξε το 10% στα 25,4 δισ. κορώνες ή 3,14 δισ. ευρώ, την ώρα, μάλιστα, που η βιομηχανία των παιχνιδιών ως σύνολο βρισκόταν σε ύφεση.
«Αυτό που είδα όταν εντάχθηκα στο δυναμικό της Lego, ήταν ότι πρόκειται για μια εταιρεία απίστευτα ενθουσιώδη και πολύ αφοσιωμένη σε αυτό που κάνει. Για μένα δεν έφταιγε το brand, δεν έφταιγε το προϊόν (σ.σ. για τις ζημιές), αλλά το λάθος μάνατζμεντ. Η στρατηγική ήταν να επικεντρωθούμε στη 'δύναμη του τούβλου' και να αποφύγουμε εκείνα στα οποία δεν ήμασταν παγκόσμιοι πρωταθλητές», εξηγεί.
«Αυτό που συμβαίνει είναι πως όταν μια εταιρεία γίνεται σπουδαία, ο κόσμος νομίζει ότι πρόκειται για ιδιοφυΐες. Και νομίζουμε ότι μπορούμε να κάνουμε τα πάντα γιατί είμαστε ιδιοφυΐες. Γινόμαστε υπερβολικά σίγουροι για τον εαυτό μας και επεκτεινόμαστε υπερβολικά γρήγορα».
Αυτή τη στιγμή, η Lego είναι παντού: ο κόσμος μπορεί να αγοράσει DVD Lego, βίντεοπαιχνίδια, ρούχα, ρολόγια, βιβλία, παιχνίδια.
«Όταν επεκτείνεσαι υπερβολικά, η ζωή γίνεται πιο περίπλοκη», λέει ο Knudstorp. Ευτυχώς για τη Lego και τους ιδιοκτήτες της, ο Knudstorp άλλαξε τα logistics της εταιρείας και βοήθησε να επεκταθεί ο βασικός της τομέας: «Όταν ανέλαβα δεν είχαμε πχ πολλά σετ Lego City που πούλαγαν σαν τρελά. Σήμερα έχουμε μια τεράστια γκάμα».
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr