Ναυτιλία: Λιγότερες χρηματοδοτήσεις και 300 ακυρώσεις πλοίων…
Η διαμορφούμενη κατάσταση τον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης εν μέσω κρίσεως παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι τράπεζες επένδυσαν στη ναυτιλία υπό μορφή δανείων πολύ μεγάλα ποσά μέσα σ ένα περιβάλλον υπερεπάρκειας κεφαλαίων και χαμηλών σπρεντ.
Ήδη γνωρίζουμε ότι πολλά από τα πλοία δεν πρόκειται να ναυπηγηθούν λόγω έλλειψης κεφαλαίων…
Οι ναυλομεσιτικοί κύκλοι ανεβάζουν τον αριθμό των ακυρώσεων περίπου στις 300. Παρά ταύτα όμως τα πλοία που έχουν αγοραστε
Η διαμορφούμενη κατάσταση τον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης εν μέσω κρίσεως παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι τράπεζες επένδυσαν στη ναυτιλία υπό μορφή δανείων πολύ μεγάλα ποσά μέσα σ ένα περιβάλλον υπερεπάρκειας κεφαλαίων και χαμηλών σπρεντ.
Ήδη γνωρίζουμε ότι πολλά από τα πλοία δεν πρόκειται να ναυπηγηθούν λόγω έλλειψης κεφαλαίων…
Οι ναυλομεσιτικοί κύκλοι ανεβάζουν τον αριθμό των ακυρώσεων περίπου στις 300. Παρά ταύτα όμως τα πλοία που έχουν αγοραστεί, όπως και τα πλοία τα οποία ήδη κατασκευάζονται, έχουν συμφωνηθεί σε ιδιαίτερα υψηλές τιμές οι οποίες σήμερα δεν ισχύουν.
Μεγάλες τράπεζες με ιστορία στο Shipping Finance κλείνουν τις πόρτες τους στο οποιοδήποτε νέο χρηματοδοτικό αίτημα. Οι τράπεζες θέλουν να κάνουν νέες δουλειές και να επενδύσουν, αλλά τώρα ποια θα το κάνουν με μεγάλη προσοχή, και θα ανοίξουν τις πόρτες τους μόνο σε μεγάλους και παραδοσιακούς πελάτες τους. Οι νέοι παίκτες στον χώρο είναι αυτοί που θα επηρεαστούν περισσότερο από την κρίση και θα είναι πολύ δύσκολο να βρουν τραπεζικά δάνεια για την επέκταση των εταιρειών τους.
Ξεπερνάει τα 60 δισ.ο δανεισμός
Στην δεκαετία που διανύουμε το σύνολο των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων των 50 και πλέον τραπεζών που στηρίζουν την ελληνικότητη ναυτιλία έχει σχεδόν εξαπλασιαστεί.
Η εμπειρία και η δυναμική των ελλήνων πλοιοκτητών σε συνδυασμό με τις μακροχρόνιες και δοκιμασμένες σχέσεις έχουν αναπτύξει με τις μεγάλες ναυτιλιακές τράπεζες, οδήγησαν την χρηματοδοτική αγορά σε ιστορικά ύψη.
Το σύνολο των δανείων προς την ελληνόκτητο ναυτιλία ξεκίνησε την τρέχουσα δεκαετία με 10 δισ. δολ. ΗΠΑ για να ξεπεράσει τα 60 δισ.
Η αλματώδης αυτή αύξηση του ναυτιλιακού δανεισμού οφείλεται αφενός στην διατήρηση της τραπεζικής πίστης στον έλληνα εφοπλιστή και αφετέρου στην αύξηση των τιμών των πλοίων σε ιστορικά ρεκόρ.
Πιστοληπτική ικανότητα
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που ανακύπτει από τη σημερινή κρίση είναι η μείωση της πιστοληπτικής τους ικανότητας με αποτέλεσμα να εξανεμίζονται οι ελπίδες τόσο εξεύρεσης κεφαλαίων όσο και δανειοδότησης από τις τράπεζες.
Η χρηματιστηριακή εξεύρεση κεφαλαίων γίνεται κυρίως με τραπεζική χρηματοδότηση. Οι τράπεζες όμως στην παρούσα χρονική συγκυρία δείχνουν μια τάση αποστροφής σε κάθε είδους νέας χρηματοδότησης και ειδικά σε εταιρείες με μειωμένη πιστοληπτική ικανότητα ενώ προτιμούν να διατηρήσουν τα κεφάλαιά τους για να καλύψουν τις δικές τους κεφαλαιακές ανάγκες και να διατηρήσουν ένα «ανεκτό» επίπεδο ρευστότητας.
Η άλλη πηγή εξεύρεσης κεφαλαίων είναι μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ή μέσω δευτερεύουσας προσφοράς μετοχών κτλ. Είναι σχεδόν απίθανο όμως να πετύχει κάτι τέτοιο μια εισηγμένη εταιρεία με πτωτική κεφαλαιοποίηση και σε ένα περιβάλλον όπου οι επενδυτές δυσπιστούν για τη μελλοντική ανάκαμψη των αγορών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr