Ξέσπασε πόλεμος στους εργολάβους για το μετρό

Πόλεμο μεταξύ του κ. Πρόδρομου Εμφιετζόγλου της Μηχανικής και των εταιρειών J&P Αβαξ και ΓΕΚ - Τέρνα, συμφερόντων Δάκη Ιωάννη και Νίκου Κάμπα – Γιώργου Περιστέρη αντιστοίχως, ανοίγουν οι επεκτάσεις του μετρό προς τον Πειραιά. Ο σχετικός διαγωνισμός που βρίσκεται τους τελευταίους μήνες «καθηλωμένος» εξαιτίας των αντιδράσεων της Μητρόπολης Πειραιά να περάσει ο σταθμός από την Ευαγγελίστρια, είναι πλέον αντιμέτωπος με νέα εμπόδια μετά την απόφαση της Κομισιόν να διερευνήσει τις καταγγε

Πόλεμο μεταξύ του κ. Πρόδρομου Εμφιετζόγλου της Μηχανικής και των εταιρειών J&P Αβαξ και ΓΕΚ - Τέρνα, συμφερόντων Δάκη Ιωάννη και Νίκου Κάμπα – Γιώργου Περιστέρη αντιστοίχως, ανοίγουν οι επεκτάσεις του μετρό προς τον Πειραιά. Ο σχετικός διαγωνισμός που βρίσκεται τους τελευταίους μήνες «καθηλωμένος» εξαιτίας των αντιδράσεων της Μητρόπολης Πειραιά να περάσει ο σταθμός από την Ευαγγελίστρια, είναι πλέον αντιμέτωπος με νέα εμπόδια μετά την απόφαση της Κομισιόν να διερευνήσει τις καταγγελίες των δύο διαγωνιζομένων που ζητούν την εκπαραθύρωση της Μηχανικής από το έργο.

Υπενθυμίζεται ότι η Μηχανική είναι η μόνη ελληνική τεχνική εταιρεία που έχει αποκλειστεί απ’ όλους τους διαγωνισμούς του μετρό. Το περασμένο καλοκαίρι, η Αττικό Μετρό πρόκρινε έξι ομίλους για να συνεχίσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, η οποία αφορά στην υποβολή των οικονομικών προσφορών.

Αυτοί ήταν οι:  

  • J&P Αβαξ - FCC Construccion
  • ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Seli - Ansaldo
  • ΑΚΤΩΡ - Siemens - Vinci
  • Mηχανική
  • Παντεχνική - SC Soares Da Costa - Zagore - Construtora Do Tamega
  • ΤΕΡΝΑ - Ghella

Εκτοτε το έργο έχει παγώσει από τις αντιδράσεις της Ιεράς Μητρόπολης Πειραιά, οι οποίες τελικά έγιναν δεκτές από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά και έτσι ο τερματικός σταθμός του Πειραιά θα είναι το Δημοτικό Θέατρο και όχι η Ευαγγελίστρια.

Στο μεταξύ οι J&P Αβαξ και Τέρνα κατέθεσαν προσφυγή στην Ε.Ε. υποστηρίζοντας ότι η Μηχανική πρέπει να αποκλειστεί από τον διαγωνισμό, καθώς δεν διαθέτει εμπειρία στην κατασκευή έργων μετρό και «δανείζεται» τεχνογνωσία από τρίτους σε όλα τα κριτήρια που θέτει η προκήρυξη του έργου.
Ο εργολάβοι υποστηρίζουν ότι με απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου μπορεί μία εταιρεία να επικαλεστεί τη βοήθεια τεχνικού συμβούλου, σε ζητήματα που σχετίζονται με έλλειψη τεχνογνωσίας. Οπως αναφέρουν όμως, «όχι και σε όλα τα κριτήρια όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Μηχανικής».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Κομισιόν ζήτησε εξηγήσεις από την Αττικό Μετρό σχετικά με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, στις οποίες η εταιρεία που εποπτεύεται από το ΥΠΕΧΩΔΕ θα πρέπει να απαντήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Φυσικά η μάχη των κατασκευαστών για τα έργα μετρό δεν είναι καινούρια.
Θυμίζουμε ότι πριν από δύο χρόνια ο κ. Εμφιετζόγλου είχε έρθει σε ρήξη ακόμη και με την ηγεσία της Αττικό Μετρό, θέτοντας θέματα διαφάνειας και ισότητας γι’ άλλα έργα του μετρό (τις επεκτάσεις προς Ελληνικό, Χαϊδάρι, Ανθούπολη).

Στην υπόθεση είχαν εμπλακεί ο κ. Σουφλιάς, το συγκρότημα Αλαφούζου και η Μηχανική, η οποία τότε κατήγγειλε εργοληπτικό καρτέλ στους διαγωνισμούς επειδή είχε αποκλειστεί και από τις τέσσερις επεκτάσεις του μετρό. Άλλωστε η έλλειψη εμπειρίας σε θέματα μετρό ήταν πάντα ένα από τα επιχειρήματα που κρατούσαν μακριά από τους διαγωνισμούς την εταιρεία του κ. Εμφιετζόγλου.

Ο προϋπολογισμός της επέκτασης του έργου για τον Πειραιά ανέρχεται σε 540 εκατ. ευρώ και έχει συνολικό μήκος 8 χλμ. Εντάσσεται στην επέκταση της γραμμής 3 του μετρό που θα ξεκινά από τον Πειραιά και θα καταλήγει στο Αεροδρόμιο Σπάτων και θα είναι συνολικού μήκος 50 χλμ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr