Πόλεμος Olympic Air – Aegean για την γραμμή Αθήνα - Πόλη

Ξέσπασε πόλεμος για την αεροπορική γραμμή Αθήνας – Κωνσταντινούπολης ανάμεσα στους δύο βασικούς παίκτες της εγχώριας αγοράς, την Olympic Air (πρώην Ολυμπιακή) της MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου και την Aegean του Θεόδωρου Βασιλάκη.

Αλλά …τα πυρά του πολέμου πιάνουν και την ίδια την κυβέρνηση, καθώς ο Ανδρέας Βγενόπουλος κατήγγειλε με σαφήνεια το πρωί της Πέμπτης για διαβλητές διαδικασίες στην ανάθεση του δρομολογί

Ξέσπασε πόλεμος για την αεροπορική γραμμή Αθήνας – Κωνσταντινούπολης ανάμεσα στους δύο βασικούς παίκτες της εγχώριας αγοράς, την Olympic Air (πρώην Ολυμπιακή) της MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου και την Aegean του Θεόδωρου Βασιλάκη.

Αλλά …τα πυρά του πολέμου πιάνουν και την ίδια την κυβέρνηση, καθώς ο Ανδρέας Βγενόπουλος κατήγγειλε με σαφήνεια το πρωί της Πέμπτης για διαβλητές διαδικασίες στην ανάθεση του δρομολογίου Αθήνας – Κωνσταντινούπολης στην Aegean τα υπουργεία Εξωτερικών και Μεταφορών!

Με αποτέλεσμα, να υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις και από την Aegean, και από το υπουργείο Εξωτερικών αλλά και από το ΠΑΣΟΚ , το οποίο μιλά για «κραυγαλέα απάτη» σε βάρος της Ολυμπιακής

Συγκεκριμένα, ο κ. Βγενόπουλος αναφερόμενος στο θέμα του ανταγωνισμού υποστήριξε ότι, έπειτα από ανακοίνωση της Aegean για νέο δρομολόγιο προς την Κωνσταντινούπολη, είχε ο ίδιος επισκεφθεί τον γενικό γραμματέα του υπουργείου μεταφορών κ. Πλατή, από τον οποίο και είχε ζητήσει να πληροφορηθεί πώς ανέλαβε η Aegean το δρομολόγιο, ενώ επρόκειτο ουσιαστικά για την εφαρμογή διακρατικής συμφωνίας που παρέπεμπε στη διενέργεια διαγωνισμού.  

Ο κ. Βγενόπουλος υποστήριξε ότι ο γ.γ. δήλωσε άγνοια αλλά και ότι στη συνέχει αποκαλύφθηκε πως κατά τη διάρκεια επίσκεψης ελληνικής αντιπροσωπείας στην Τουρκία, στην οποία συμμετείχαν υπάλληλοι του ΥΠΕΞ και της ΥΠΑ, είχε υπογραφεί απλό ΜοU (Μνημόνιο Κατανόησης) χωρίς να υπογραφεί συμφωνία ή να κυρωθεί από τη Βουλή.  

«Ωστόσο, εκ συμπτώσεων», όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Βγενόπουλος, φαίνεται ότι ο κ. Βασιλάκης (σ.σ.: της Aegean) περνούσε απ έξω και το άκουσε. Πήγε λοιπόν στην ΥΠΑ και η ΥΠΑ του έδωσε το δρομολόγιο»!

Επιπλέον, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της MIG ανέφερε ότι για λόγους που δεν έγιναν γνωστοί στη συνέχεια αντικαταστάθηκαν τόσο ο διοικητής της ΥΠΑ όσο και οι υποδιοικητές, ενώ διατύπωσε το ερώτημα «σε ποιες άλλες διακρατικές συμφωνίες εισχώρησε με ανάλογο τρόπο η Aegean στο παρελθόν εις βάρος της τότε κρατικής Ολυμπιακής»,  διερωτώμενος κατά πόσον υπήρξε πρωτοβουλία του υπουργείου Εξωτερικών, της ΥΠΑ ή και των δύο.

Τέλος ο κ. Βγενόπουλος, σε σχέση με την Aegean και την «επιστροφή» της Ολυμπιακής, η οποία ως γνωστόν ανήκει πλέον στην MIG δήλωσε με έμφαση: Πέρασαν καλά έως τώρα, έχτισαν μια καλή και αξιόλογη εταιρία. Δεν είναι δυνατόν αυτοί που ήθελαν μονοπώλια να μιλάνε τώρα για ανταγωνισμό. Το πάρτι τελείωσε.

Τι λέει η Aegean

Η Aegean πάντως εξέδωσε το απόγευμα την ακόλουθη ανακοίνωση:

Η Aegean Airlines έφτασε να πετύχει την ποιότητα, τα μεγέθη, την σημαντική συμβολή της στην Ελληνική οικονομία σε ένα περιβάλλον με συχνά αντίξοες συνθήκες και ανταγωνισμό από πολλούς αερομεταφορείς αλλά κυρίως από την κρατική ΟΑ, η οποία όπως είναι πλέον γνωστό επιδοτείτο και κόστιζε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο.

Έχουμε πετύχει στον υγιή ανταγωνισμό με ξένες και ελληνικές αεροπορικές εταιρείες και έχουμε αντέξει στον αθέμιτο ανταγωνισμό ακόμα και όταν αυτός υποστηρίζεται από τις βαθιές τσέπες του κράτους καθ’ όλη την διάρκεια της δεκαετούς μας πορείας.

Αυτό το αναγνωρίζουν οι καταναλωτές επιβάτες μας και όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας μας που μαζί έχουμε πορευτεί αυτά τα χρόνια.  Παράλληλα όμως το αναγνωρίζουν και διεθνείς οργανισμοί και η μεγαλύτερη παγκόσμια αεροπορική συμμαχία στην οποία έχουμε γίνει αποδεκτοί.

Καλωσορίζουμε την νέα OLYMPIC AIR και την ιδιοκτήτρια εταιρεία της MIG στον χώρο των Ελληνικών αερομεταφορών.

 Η εταιρεία μας, οι μέτοχοί της, η διοίκησή της και όλοι  οι εργαζόμενοί της είμαστε πάνω απ’ όλα περήφανοι για δύο πράγματα:

 Για την συμβολή μας στην ελληνική οικονομία την τελευταία δεκαετία αλλά ακόμη περισσότερο για το ήθος στην λειτουργία, την ποιότητα, τον σεβασμό των θεσμών που εισήγαγε η εταιρεία μας στον χώρο των αερομεταφορών στην Ελλάδα.

Η απάντηση της Ντόρας

Οι καταγγελίες Βγενόπουλου είχαν ως αποτέλεσμα την έκδοση επίσημης ανακοίνωσης από το υπουργείο Εξωτερικών σε σχέση με το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη με την Τουρκία.

Μια ανακοίνωση που, όπως προκύπτει με σαφήνεια από το κλείσιμό της, «ρίχνει το μπαλάκι στο υπ. Μεταφορών και στην ΥΠΑ.

Όπως αναφέρει το ΥΠΕΞ: Στο πλαίσιο της σταθερής πολιτικής ενίσχυσης των διμερών οικονομικών σχέσεων Ελλάδας-Τουρκίας και των σχετικών συζητήσεων στην Ελληνοτουρκική Κατευθυντήρια Επιτροπή, αποφασίστηκε η διεξαγωγή συνάντησης αντιπροσωπειών των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας Ελλάδας-Τουρκίας με στόχο την αναβάθμιση των αεροπορικών σχέσεων των δύο χωρών.

Οι διαβουλεύσεις, που ήταν σε γνώση όλων των ενδιαφερόμενων αεροπορικών εταιρειών, πραγματοποιήθηκαν στις 11 και 12 Ιουνίου 2009 και την ελληνική αντιπροσωπεία πλαισίωναν εκπρόσωποι του Υπουργείου Εξωτερικών, με συμβουλευτικό ρόλο και προκειμένου να αποφευχθούν διατυπώσεις στο υπό διαπραγμάτευση κείμενο, μη συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο και άλλες διατάξεις διμερών και πολυμερών συμφωνιών.

Οι διαβουλεύσεις κατέληξαν στην υπογραφή σχετικού μνημονίου μεταξύ των δύο χωρών από τους επικεφαλής των Αντιπροσωπειών των δύο Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας. Αντίστοιχα μνημόνια έχουν υπογραφεί από την Τουρκία και με άλλες κοινοτικές χώρες όπως η Αυστρία και η Ισπανία, ενόσω εκκρεμεί η ευθυγράμμιση της Τουρκίας με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, στο πλαίσιο των ενταξιακών της διαπραγματεύσεων.

Βάσει της συμφωνίας στην οποία κατέληξαν οι αρμόδιες Υπηρεσίες των δύο χωρών, το σύνολο των εκατέρωθεν εβδομαδιαίων συχνοτήτων αυξήθηκε στις 31 για κάθε πλευρά, με οποιοδήποτε τύπο αεροσκάφους. Επιπλέον, προβλέφθηκε σε περίπτωση που υπάρξει ενδιαφέρον εκ μέρους της αγοράς, να συμφωνηθεί περαιτέρω αύξηση συχνοτήτων, στο πλαίσιο της αμοιβαιότητας και της ισότητας.

Με τον τρόπο αυτό υπήρξε ανταπόκριση στα αιτήματα όλων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που επιθυμούσαν είτε να αυξήσουν τον αριθμό των δρομολογίων τους, είτε να δραστηριοποιηθούν στο χώρο.
Στο σημείο αυτό τελειώνει η εμπλοκή και οι αρμοδιότητες του Υπουργείου Εξωτερικών επί του συγκεκριμένου θέματος και όλα τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητες άλλων φορέων.

Επίθεση από το ΠΑΣΟΚ

Για κραυγαλέα απάτη της επικεφαλής του Υπουργείου Εξωτερικών στην ΟΑ κάνει λόγο ο τομεάρχης μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, κ. Νίκος Σηφουνάκης, σχολιάζοντας τις σημερινές δηλώσεις του προέδρου της MIG.

Ειδικότερα, ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, Νίκος Σηφουνάκης, σχετικά με τις σημερινές δηλώσεις του Προέδρου της MIG, A. Βγενόπουλου για την Ολυμπιακή, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Ο Ελληνικός λαός γνωρίζει ότι, επί πέντε και πλέον χρόνια, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε τα αδύνατα δυνατά για να απαξιώσει τον εθνικό αερομεταφορέα.

Στη Βουλή, το Δεκέμβριο του 2008, κατά τη συζήτηση κύρωσης της συμφωνίας εκποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, καταγγείλαμε, καταθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία, πως η απερχόμενη κυβέρνηση:

• διπλασίασε τα χρέη και τα ελλείμματα των Ολυμπιακών Αερογραμμών,

• μεθόδευσε τη συρρίκνωση του πτητικού έργου της εταιρίας την οποία οδήγησε να πετά με 27 αεροσκάφη έναντι 47 που πετούσαν το 2004,

• εκχώρησε δολίως σημαντικά slots του εξωτερικού και κερδοφόρες γραμμές.

Σήμερα, αποκαλύφθηκε άλλη μία κραυγαλέα απάτη της επικεφαλής του Υπουργείου Εξωτερικών, που καταρρακώνει θεσμούς και νόμους και ευτελίζει τον υγιή ανταγωνισμό.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr