Κίνα: «Μεγάλη ανησυχία» για τη διακοπή της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ
29.01.2015
10:34
Εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου είπε πως σκοπεύουν να ζητήσουν από την κυβέρνηση να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών στη Ελλάδα
Τη «μεγάλη ανησυχία του» για τη διακοπή της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς εξέφρασε την Πέμπτη ο εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείο Εμπορίου, έπειτα από τις ανακοινώσεις της νέας κυβέρνησης, αφού ο κινεζικός όμιλος Cosco ήταν υποψήφιος για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.
«Σκοπεύουμε να ζητήσουμε από την ελληνική κυβέρνηση να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών στη Ελλάδα, ανάμεσά τους και της Cosco», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σεν Ντανιάνγκ.
Οι θέσεις της νέας κυβέρνησης για θέματα λιμενικής πολιτικής με επίκεντρο τον Πειραιά και την Cοsco έχει προκαλέσει σύγχυση στους μην γνωρίζοντες σε βάθος το θέμα αφού συγχέουν την ιδιωτικοποίηση τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ με την αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης στους Κινέζους δύο προβλητών της ΙΙ και της ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται, όμως, για διαφορετικές υποθέσεις.
Κάθετο είναι το «όχι» της κυβέρνησης στις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών και ειδικά στην πώληση του 67% της ΟΛΠ ΑΕ.
«Όλοι οι φορείς της Ναυτιλίας και του Πειραιά δεν είδαν θετικά την εξέλιξη για την πώληση του ΟΛΠ. Αυτή η κυβέρνηση έρχεται να δικαιώσει την τεκμηριωμένη άποψή τους. Ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα πρέπει να διατηρηθούν σε άλλη βάση που θα αποτελέσει την προϋπόθεση για την ανασυγκρότησή τους», ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, ενώ συμπλήρωσε ότι διασώζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού. Η διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ βρίσκεται στη δεύτερη φάση της, όμως, δεν υπάρχει εξέλιξη εδώ και μήνες. Η μη πώληση του ΟΛΠ διατηρεί τον δημόσιο χαρακτήρα του, κάτι που θέλουν όλοι οι φορείς της ναυτιλίας αλλά και του Πειραιά, οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, αλλά κατά βάθος και η Cosco. Και αυτό γιατί οι Κινέζοι θα προχωρούσαν στην πλειοδοσία για την απόκτηση του ΟΛΠ μόνο εάν συνεχιζόταν η διαδικασία και παρέμενε στο παιχνίδι και κάποιος άλλος ενδιαφερόμενος. Και αυτό γιατί δεν θα ήθελαν κάποιον άλλον μέσα στα πόδια τους.
«Σκοπεύουμε να ζητήσουμε από την ελληνική κυβέρνηση να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών στη Ελλάδα, ανάμεσά τους και της Cosco», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σεν Ντανιάνγκ.
Κάθετο είναι το «όχι» της κυβέρνησης στις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών και ειδικά στην πώληση του 67% της ΟΛΠ ΑΕ.
«Όλοι οι φορείς της Ναυτιλίας και του Πειραιά δεν είδαν θετικά την εξέλιξη για την πώληση του ΟΛΠ. Αυτή η κυβέρνηση έρχεται να δικαιώσει την τεκμηριωμένη άποψή τους. Ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα πρέπει να διατηρηθούν σε άλλη βάση που θα αποτελέσει την προϋπόθεση για την ανασυγκρότησή τους», ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, ενώ συμπλήρωσε ότι διασώζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού. Η διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ βρίσκεται στη δεύτερη φάση της, όμως, δεν υπάρχει εξέλιξη εδώ και μήνες. Η μη πώληση του ΟΛΠ διατηρεί τον δημόσιο χαρακτήρα του, κάτι που θέλουν όλοι οι φορείς της ναυτιλίας αλλά και του Πειραιά, οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, αλλά κατά βάθος και η Cosco. Και αυτό γιατί οι Κινέζοι θα προχωρούσαν στην πλειοδοσία για την απόκτηση του ΟΛΠ μόνο εάν συνεχιζόταν η διαδικασία και παρέμενε στο παιχνίδι και κάποιος άλλος ενδιαφερόμενος. Και αυτό γιατί δεν θα ήθελαν κάποιον άλλον μέσα στα πόδια τους.
Παραμένοντας ο ΟΛΠ στο Δημόσιο οι Κινέζοι δεν έχουν λόγο να ανησυχούν, αφού είναι τεράστιο μέγεθος με τις δύο προβλήτες που διαχειρίζονται, την ΙΙ και την ΙΙΙ, οπότε κανείς δεν θα μπορέσει να τους ανταγωνιστεί. Διαβάστε περισσότερα εδώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr