Έρχονται νέες αυξήσεις στα διόδια Αθηνών –Λαμίας

Κατά 4,15 ευρώ παραπάνω θα πληρώνουν από αύριο Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου τα διόδια της Εθνικής Οδού  από τη Μεταμόρφωση ως τη Λαμία του ΠΑΘΕ οι οδηγοί ΙΧ. Η πληρωμή των διοδίων καθορίζεται πλέον με βάση  την χιλιομετρική απόσταση και διαμορφώνεται στα 12,40 ευρώ μετ΄ επιστροφής από 8,25 που ήταν μέχρι σήμερα για όσους ξεκινούν από την Μεταμόρφωση  και κατευθύνονται στην Σκάρφεια Φθιώτιδας (Λαμία).

Τα νέα τιμολόγια καθορίζονται από τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει η α

Κατά 4,15 ευρώ παραπάνω θα πληρώνουν από αύριο Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου τα διόδια της Εθνικής Οδού  από τη Μεταμόρφωση ως τη Λαμία του ΠΑΘΕ οι οδηγοί ΙΧ. Η πληρωμή των διοδίων καθορίζεται πλέον με βάση  την χιλιομετρική απόσταση και διαμορφώνεται στα 12,40 ευρώ μετ΄ επιστροφής από 8,25 που ήταν μέχρι σήμερα για όσους ξεκινούν από την Μεταμόρφωση  και κατευθύνονται στην Σκάρφεια Φθιώτιδας (Λαμία).

Τα νέα τιμολόγια καθορίζονται από τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει η ανάδοχος κοινοπραξία για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού (από Αντίρριο ως Γιάννενα) και αποτελούν την δεύτερη αναπροσαρμογή, 1,5 χρόνο μετά την πρώτη ανατίμηση που έγινε τον Απρίλιο του 2008. Η χρέωση του ΙΧ είναι 0,031 ευρώ ανά χιλιόμετρο (τελική τιμή, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).

Στελέχη της κοινοπραξίας αναφέρουν ότι το νέο σύστημα τιμολόγησης είναι πιο δίκαιο από το παλιό καθώς πληρώνουν παραπάνω οι οδηγοί που διανύουν μεγάλες αποστάσεις (π.χ έως τη Λαμία) και λιγότερο όσο κινούνται σε κοντινές αποστάσεις. Για παράδειγμα το διόδιο για την διαδρομή Αθήνα-Οινόφυτα και Αθήνα –Χαλκίδα που μέχρι σήμερα κόστιζε μετ’  επιστροφής συνολικά 5,50 ευρώ, με το νέο σύστημα η χρέωση μειώνεται στα 3,70 ευρώ (μείωση κατά περίπου 33%).

Με το νέο σύστημα διοδίων δημιουργούνται τρεις μετωπικοί σταθμοί (Αφίδνες, Θήβα, Τραγάνα) και καταργείται ο σταθμός του Σχηματαρίου, ο οποίος αντικαθίσταται με νέο σταθμό στη Θήβα.

Επίσης λειτουργούν πέντε πλευρικά διόδια Καπανδριτίου, Μαλακάσας, Οινοφύτων ,Θήβας και Τραγάνας. Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση προβλέπει την λειτουργία και περιαστικών σταθμών σε Αγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη, οι οποίοι όμως έχουν παγώσει μετά τις αντιδράσεις του κόσμου στις αρχές του καλοκαιριού. «Η σύμβαση δεν τηρείται με ευθύνη του κράτους που σημαίνει απώλεια εσόδων για την εταιρεία» εξηγεί στέλεχος της κοινοπραξίας και τονίζει ότι δύο λύσεις υπάρχουν: είτε να περιοριστεί το κατασκευαστικό αντικείμενο της Ιόνιας Οδού είτε να επιστραφούν στο δημόσιο λιγότερα έσοδα από διόδια από όσα έχουν προγραμματιστεί (από 60% έως 90% την επόμενη 25ετία).

Σημειώνεται ότι τη λύση αυτή είχε προκρίνει πριν από μερικούς μήνες στις κινητοποιήσεις πολιτών και ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τον τομέα των δημοσίων έργων κ. Γ. Μαγκριώτης.

Για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του κοινού αυξήθηκε ο αριθμός των θυρίδων πληρωμής στους σταθμούς ενώ έχει κατασκευαστεί μεγάλος αριθμός λωρίδων ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων (προσωρινά θα εξυπηρετούν τους χρήστες με ΤΕΟ Pass) Τέλος υπάρχει επίσης η δυνατότητα της ρίψης σε ειδικό υποδοχέα του ακριβούς τιμήματος σε κέρματα (πληρωμή χωρίς παρέμβαση υπαλλήλου).

Σύμφωνα με την Νέα Οδό τα έσοδα των διοδίων στον ΠΑΘΕ χρηματοδοτούν την ανακατασκευή της εθνικής οδού από την Μεταμόρφωση ως την Σκάρφεια και την κατασκευή της Ιόνιας Οδού. Στην πρώτη περίπτωση αρκετά τμήματα έχουν κατασκευαστεί (διαπλατύνσεις, ασφαλτοστρώσεις κ.α) παρά το γεγονός ότι το σύνολο του έργου με βάση το ΥΠΕΧΩΔΕ θα έπρεπε να είχε παραδοθεί τέλη Αυγούστου. 

Τώρα η κοινοπραξία δίνει νέο χρονοδιάγραμμα καθώς εκτός από ένα κομμάτι της Υλίκης που θα παραδοθεί μέχρι τα τέλη του χρόνου, τα υπόλοιπα έργα προβλέπεται να είναι έτοιμα σε περίπου ένα χρόνο.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr