ΟΛΠ: Σε αδιέξοδο οι συζητήσεις της Λούκας Κατσέλη με Cosco και λιμενεργάτες
Σε αδιέξοδο κατέληξαν τελικά οι συζητήσεις μεταξύ της υπουργού Οικονομίας , Ανταγωνισμού και Ναυτιλίας, Λούκας Κατσέλη με τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά. Μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις οι συνδικαλιστές επέμειναν στη θέση τους ότι θα πρέπει να «παγώσει» η διαδικασία εγκατάστασης των κινέζων και να αρχίσουν εκ νέου διαπραγματεύσεις, πρόταση την οποί
Σε αδιέξοδο κατέληξαν τελικά οι συζητήσεις μεταξύ της υπουργού Οικονομίας , Ανταγωνισμού και Ναυτιλίας, Λούκας Κατσέλη με τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά. Μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις οι συνδικαλιστές επέμειναν στη θέση τους ότι θα πρέπει να «παγώσει» η διαδικασία εγκατάστασης των κινέζων και να αρχίσουν εκ νέου διαπραγματεύσεις, πρόταση την οποία δεν δέχθηκε η Cosco.
Έτσι οι απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά συνεχίζονται ενώ την Κυριακή θα συνεδριάσουν ΟΜΥΛΕ και Ένωση Λιμενεργατών προκειμένου να καθορίσουν τη στάση τους με νέες κινητοποιήσεις.
Νωρίτερα η Λούκα Κατσέλη είχε συναντηθεί με εκπροσώπους της Cosco.
Οι εκπρόσωποι του κινεζικού κολοσσού αποδέχθηκαν την έναρξη διαλόγου με τη συμμετοχή των εργαζομένων για θέματα που αφορούν την πορεία της υλοποίησης της σύμβασης παραχώρησης με τη συμμετοχή των εργαζομένων
ΣτΕ: Συνταγματική η ιδιωτικοποίηση του λιμένος Πειραιώς
Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας η σύμβουλος Επικρατείας, Ευαγγελία Νίκα, εισηγήθηκε σήμερα να απορριφθούν οι αιτήσεις της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και της Ένωσης Δοκίμων και Μονίμων Λιμενεργατών, καθώς και του δημάρχου Περάματος, Ι. Γλύκα, με τις οποίες ζητούν να ακυρωθεί η ιδιωτικοποίηση του λιμένος Πειραιώς.
Ο δήμαρχος Περάματος υποστηρίζει ότι είναι παράνομη η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ για τη διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού με σκοπό την παραχώρηση των προβλητών 2 και 3 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες στο λιμάνι του Πειραιά, όπως επίσης υποστηρίζει ότι παράνομη είναι η διακήρυξη του διαγωνισμού.
Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις υποστηρίζουν ότι στις δραστηριότητες που εξυπηρετούν δημόσιο συμφέρον, όπως είναι τα λιμάνια, το κράτος έχει συνταγματική υποχρέωση να διατηρεί τον πρωταρχικό ρόλο της εποπτείας. Με την παραχώρηση όμως της εκμετάλλευσης του λιμανιού του Πειραιά σε ιδιώτες, η συνταγματική αυτή επιταγή δεν θα υπάρχει και κατά συνέπεια η διακήρυξη αντιβαίνει σε σωρεία άρθρων του Συντάγματος.
Η σύμβουλος Επικρατείας ανέφερε ότι η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης με νόμο δεν είναι αντισυνταγματική και ανέφερε επιπρόσθετα ότι η αίτηση των συνδικαλιστικών φορέων είναι εκπρόθεσμη.
Επίσης, η κ. Νίκα έθεσε θέμα εάν έχουν έννομο συμφέρον τα συνδικαλιστικά σωματεία να καταθέσουν προσφυγή, καθώς από την ιδιωτικοποίηση του λιμένα δεν επέρχονται μεταβολές στο εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων ούτε μεταβάλλονται οι ισχύοντες όροι απασχόλησής τους (συλλογικές συμβάσεις εργασίας).
Για την αίτηση του δημάρχου Περάματος η σύμβουλος Επικρατείας εισηγήθηκε να απορριφθεί ως απαράδεκτη, καθώς οι λόγοι που προβάλλει δεν αφορούν ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος και διασφαλίσεως της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Περάματος, αλλά αφορούν τη νομιμότητα της αποφάσεως περί παραχωρήσεως του εμπορευματικού σταθμού και της διαδικασίας διενέργειας του επίδικου διαγωνισμού. Δηλαδή, αφορούν ζητήματα για τα οποία ο δήμαρχος δεν έχει έννομο συμφέρον προσβολής τους.
Η Ολομέλεια επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή της. Έξω από το δικαστικό μέγαρο, αλλά και μέσα στη δικαστική αίθουσα, παραβρέθηκαν εργαζόμενοι του ΟΛΠ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr