Στάση πληρωμών στον Σκαραμαγκά

Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τους εργαζόμενους του Σκαραμαγκά, την κοινωνία της ευρύτερης περιοχής της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και της Δυτικής Αττικής και, βεβαίως, γύρω από τη νέα κυβέρνηση η οποία έχει πάρει στα χέρια της την «καυτή πατάτα» της ιστορικής βιομηχανικής μονάδας.

Ο γενικός διευθυντής των ναυπηγείων κ. Ακιο Ίτο, στην διάρκεια συνάντησης που είχε χθες με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, προανήγγειλε τo κλείσ

Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τους εργαζόμενους του Σκαραμαγκά, την κοινωνία της ευρύτερης περιοχής της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και της Δυτικής Αττικής και, βεβαίως, γύρω από τη νέα κυβέρνηση η οποία έχει πάρει στα χέρια της την «καυτή πατάτα» της ιστορικής βιομηχανικής μονάδας.

Ο γενικός διευθυντής των ναυπηγείων κ. Ακιο Ίτο, στην διάρκεια συνάντησης που είχε χθες με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, προανήγγειλε τo κλείσιμο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και την αποχώρηση της μητρικής ThyssenKrupp από την Ελλάδα.

Μάλιστα, ο γερμανοϊαπωνικής καταγωγής μάνατζερ γνωστοποίησε ότι στις 31 Οκτωβρίου σταματούν οι καταβολές των μισθών, καθώς δεν υπάρχουν άλλα χρήματα για τους επόμενους μήνες καθώς και ότι η Ελλάδα έπαψε να αποτελεί προτεραιότητα για την ThyssenKrupp, καθώς ο γερμανικός όμιλος προχωρεί σε περικοπή δραστηριοτήτων και σε άλλες χώρες.

«Για να πληρωθούν οι μισθοί και τα δώρα Χριστουγέννων πρέπει  το ελληνικό δημόσιο να καταβάλει αυτά που μας χρωστά» φέρεται να δήλωσε ο επικεφαλής του ναυπηγείου στους εργαζόμενους.

Η εξέλιξη έρχεται ως συνέχεια της προεκλογικής καταγγελίας των συμβάσεων με το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς το δημόσιο καθυστερεί να πληρώσει και δεν παραλαμβάνει τα υποβρύχια που έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν τα υπό γερμανικό έλεγχο ναυπηγεία.

Οι εργαζόμενοι θα επιδιώξουν να συναντηθούν σήμερα με τον υπουργό Αμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο.

Η ThyssenKrupp αναζητεί αγοραστή για τα Ναυπηγεία, καθώς σε διαφορετική περίπτωση προτίθεται να κλείσει την μονάδα. Συνδικαλιστικές, δε, πηγές αναφέρουν ότι οι Γερμανοί προσπάθησαν να πουλήσουν τα υποβρύχια στην Πολωνία και την Ταιβάν χωρίς αποτέλεσμα.

Η διαμάχη Γερμανών – Δημοσίου ξεκίνησε προ ετών, όταν το υπουργείο Αμυνας αρνήθηκε να παραλάβει το υποβρύχιο «Παπανικολής», λόγω των προβλημάτων ευστάθειας που αντιμετώπιζε. Οι Γερμανοί θεωρούν ότι το πρόβλημα έχει λυθεί, αλλά το δημόσιο δεν παραλαμβάνει κανένα από τα 3 υποβρύχια της ίδιας παραγγελίας του 2000.  Σε εκκρεμότητα είναι και η δεύτερη παραγγελία για τον εκσυγχρονισμό 3 υποβρυχίων.

Η ThyssenKrupp υποστηρίζει ότι οι υποχρεώσεις του δημοσίου προς την εταιρία υπερβαίνουν το μισό δισ. ευρώ, ενώ σε ανάλογο ύψος έχει φτάσει με τους τόκους και το πρόστιμο που έχει επιβληθεί από την Κομισιόν για επιδοτήσεις που δόθηκαν παρανόμως στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κατά το παρελθόν.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr