Το λιανεμπόριο βελτιώνεται στις χώρες της οικονομικής κρίσης, όχι όμως και στην Ελλάδα
22.05.2015
09:12
Συνολικά περίπου 7,75 τρισ. ευρώ «διαθέσιμο εισόδημα» ήταν διαθέσιμα στους καταναλωτές των ΕΕ-28 χωρών το 2014 για δαπάνες και αποταμίευση
Το 2014, η κατάσταση στο λιανεμπόριο άρχισε να σταθεροποιείται στις χώρες του Νότου επηρεασμένες έντονα από την οικονομική κρίση – παρόλα αυτά, ο κύκλος εργασιών στο λιανεμπόριο θα μειωθεί και πάλι στην Ελλάδα.
Με βάση τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία για το 2015, και με την παραδοχή ότι δεν θα υπάρξει κάποιου είδους «ατύχημα» για τη χώρα μας, η μείωση αυτή αναμένεται να παραμείνει περίπου στο -1.0%.
Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την τελευταία έρευνα της GfK για τις συνθήκες λιανεμπορίου σε 32 ευρωπαϊκές χώρες που εξετάζει την αγοραστική δύναμη, το μερίδιο δαπανών του πληθυσμού στο λιανεμπόριο, τον πληθωρισμό, τη δυναμική των πωλήσεων ανά περιοχή, τις αλλαγές στο λιανικό εμπόριο λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και τις προβλέψεις των πωλήσεων για το 2015.
Συνολικά περίπου 7,75 τρισ. ευρώ «διαθέσιμο εισόδημα» ήταν διαθέσιμα στους καταναλωτές των ΕΕ-28 χωρών το 2014 για δαπάνες και αποταμίευση. Αυτό αντιστοιχεί σε μία κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη των 15.360 ευρώ, δίνοντας μία ονομαστική αύξηση της τάξεως περίπου του 2,5% σε σύγκριση με το 2013. Υπάρχει όμως σημαντική διαφορά στο επίπεδο ευημερίας στην Ευρώπη. Ενώ η Νορβηγία διαθέτει κατά κεφαλήν εισόδημα της τάξης των 30.560 ευρώ, η Βουλγαρία αντιστοιχεί στο ένα δέκατο αυτού, το οποίο ανέρχεται σε μόλις 3.097 ευρώ.
Η αύξηση του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου ασκεί ολοένα αυξανόμενη πίεση στα παραδοσιακά καταστήματα λιανικής σε όλη την Ευρώπη. Ως εκ τούτου η GfK προβλέπει μόνο 0.5% αύξηση στον τομέα αυτό για το 2015, στο σύνολο των EΕ-28 χωρών. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση κατά μέσο όρο 0.8%, λαμβάνοντας υπόψη και τις 32 χώρες υπό αξιολόγηση. Την αύξηση οδηγούν μεταξύ άλλων η Ρουμανία (+5.1%) και οι χώρες της Βαλτικής (+4.0% έως +5.0%).
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
Με βάση τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία για το 2015, και με την παραδοχή ότι δεν θα υπάρξει κάποιου είδους «ατύχημα» για τη χώρα μας, η μείωση αυτή αναμένεται να παραμείνει περίπου στο -1.0%.
Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την τελευταία έρευνα της GfK για τις συνθήκες λιανεμπορίου σε 32 ευρωπαϊκές χώρες που εξετάζει την αγοραστική δύναμη, το μερίδιο δαπανών του πληθυσμού στο λιανεμπόριο, τον πληθωρισμό, τη δυναμική των πωλήσεων ανά περιοχή, τις αλλαγές στο λιανικό εμπόριο λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και τις προβλέψεις των πωλήσεων για το 2015.
Συνολικά περίπου 7,75 τρισ. ευρώ «διαθέσιμο εισόδημα» ήταν διαθέσιμα στους καταναλωτές των ΕΕ-28 χωρών το 2014 για δαπάνες και αποταμίευση. Αυτό αντιστοιχεί σε μία κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη των 15.360 ευρώ, δίνοντας μία ονομαστική αύξηση της τάξεως περίπου του 2,5% σε σύγκριση με το 2013. Υπάρχει όμως σημαντική διαφορά στο επίπεδο ευημερίας στην Ευρώπη. Ενώ η Νορβηγία διαθέτει κατά κεφαλήν εισόδημα της τάξης των 30.560 ευρώ, η Βουλγαρία αντιστοιχεί στο ένα δέκατο αυτού, το οποίο ανέρχεται σε μόλις 3.097 ευρώ.
Η αύξηση του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου ασκεί ολοένα αυξανόμενη πίεση στα παραδοσιακά καταστήματα λιανικής σε όλη την Ευρώπη. Ως εκ τούτου η GfK προβλέπει μόνο 0.5% αύξηση στον τομέα αυτό για το 2015, στο σύνολο των EΕ-28 χωρών. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση κατά μέσο όρο 0.8%, λαμβάνοντας υπόψη και τις 32 χώρες υπό αξιολόγηση. Την αύξηση οδηγούν μεταξύ άλλων η Ρουμανία (+5.1%) και οι χώρες της Βαλτικής (+4.0% έως +5.0%).
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr