Κατά μέτωπο σύγκρουση συνδικαλιστών με τη Λούκα Κατσέλη
Οξύνεται η αντιπαράθεση μεταξύ συνδικαλιστών και κυβέρνησης για τη σύμβαση παραχώρησης ΟΛΠ - COSCO. Η ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Λιμενεργατών, σε απάντηση στην πρωινή δήλωση της υπουργού, εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία επιρρίπτουν ευθύνες στην κυρία Λούκα Κατσέλη για την πορεία της υπόθεσης.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Το πρωί η υπουργός, με αφορμή τη νέα 48ωρη απεργία (βλ. εδώ http://www.protothema.gr/content.php?id=50055 το ρεπορτάζ που μ
Οξύνεται η αντιπαράθεση μεταξύ συνδικαλιστών και κυβέρνησης για τη σύμβαση παραχώρησης ΟΛΠ - COSCO. Η ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Λιμενεργατών, σε απάντηση στην πρωινή δήλωση της υπουργού, εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία επιρρίπτουν ευθύνες στην κυρία Λούκα Κατσέλη για την πορεία της υπόθεσης.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Το πρωί η υπουργός, με αφορμή τη νέα 48ωρη απεργία (βλ. εδώ http://www.protothema.gr/content.php?id=50055 το ρεπορτάζ που μετέδωσε χτες το protothema.gr) των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, δήλωσε:
«Ειλικρινά λυπάμαι για την απόφαση της ΟΜΥΛΕ και της ΟΛΠ να συνεχίσουν την απεργία στο λιμάνι του Πειραιά. Οπως έχω δηλώσει, δεν υπάρχει νομιμοποιητική βάση γι’ αυτές τις κινητοποιήσεις. Η άμεση έναρξη του διαλόγου μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ για κομβικά ζητήματα της σύμβασης, η συνέχιση της τιμολόγησης από τον ΟΛΠ Α.Ε. μέχρι τις 2 Νοεμβρίου και η τοποθέτηση νέου διευθύνοντος συμβούλου στον ΟΛΠ αποτελούν το πλαίσιο των δεσμεύσεων που η κυβέρνηση είχε αναλάβει και οι εργαζόμενοι είχαν αποδεχτεί ήδη από τις 16 Οκτωβρίου». Στη συνέχεια συμπλήρωσε: «Καλώ τους εκπροσώπους των εργαζομένων να αναλογιστούν τις ευθύνες τους και να κατανοήσουν το κόστος των αποφάσεών τους για την οικονομία, τους καταναλωτές, τους εμπόρους και τις παραγωγικές τάξεις. Στην επιδίωξη δημιουργίας τετελεσμένων η απάντηση της κυβέρνησης δεν μπορεί να είναι άλλη παρά μόνο ότι “ανοιχτός διάλογος σημαίνει ανοιχτά λιμάνια”».
Οι συνδικαλιστές λίγες ώρες αργότερα απάντησαν. Στην ανακοίνωσή τους μεταξύ άλλων επισημαίνουν:
«Η σημερινή δήλωση της υπουργού κυρίας Κατσέλη, αντί να συμβάλει στην εξομάλυνση της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στο λιμάνι του Πειραιά, συντείνει στη πόλωση και το αδιέξοδο. Η νομιμοποιητική βάση των εργαζομένων, την οποία επικαλείται η κυρία υπουργός, είναι οι αγώνες που διεξάγουν εδώ και τρία χρόνια για την αντιμετώπιση της Σύμβασης Παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και των παρεπόμενων χαριστικών διατάξεων που συνθέτουν ένα αποικιοκρατικό καθεστώς» και προσθέτουν:
«Η σημερινή κυβέρνηση, η οποία ως αντιπολίτευση είχε συμπαρασταθεί στον αγώνα αυτό, δεσμεύτηκε για διαπραγμάτευση επί του συνόλου της σύμβασης παραχώρησης με γνώμονα το δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον και την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων.
Η συμφωνία της 17ης Οκτωβρίου, η οποία οδήγησε στην αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων, προϋπόθετε τον διάλογο για τη δεσμευτική διαμόρφωση ενός πλαισίου διαπραγμάτευσης με αιχμή την κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων και του δημόσιου ελέγχου του λιμανιού». Οι συνδικαλιστές στην ανακοίνωσή τους καταλήγουν:
«Ο διάλογος αυτός δεν έγινε με ευθύνη της κυρίας υπουργού και φυσικά καμία δέσμευση δεν υπήρξε. Η μια και μοναδική συνάντηση δεν αποτελεί, φυσικά, διάλογο.
Η αναγκαιότητα διαλόγου με ανοικτά λιμάνια προϋποθέτει δεσμευτικό πλαίσιο από την πλευρά της κυβέρνησης, σε πεδίο χωρίς νέα τετελεσμένα.
Αυτό σημαίνει επέκταση του καθεστώτος λειτουργίας του ΣΕΜΠΟ, που συμφωνήθηκε στις 17/10/2009, μέχρι τις 15/1/2010, δηλαδή για όσο χρόνο θα απαιτηθεί για να διεξαχθεί ένας ουσιαστικός διάλογος.
Σήμερα απαιτείται υπευθυνότητα και συνέπεια από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι ΑΓΩΝΙΟΥΝ για το εργασιακό τους μέλλον, έχουν αποδείξει και την υπευθυνότητα και τη συνέπεια.
Το ίδιο αναμένουμε και από την κυβέρνηση»…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr