Αλέξανδρος και Έλενα Αθανάσουλα, η «Stirixis» των καταστημάτων

Η Bonnie Parker και ο Clyde Barrow υπήρξαν το θρυλικό ζευγάρι παράνομων ληστών η εγκληματική δράση των οποίων στις κεντρικές Πολιτείες των ΗΠΑ στα χρόνια του οικονομικού κραχ του ’30 έφθασε στα όρια του μύθου.

Οσο κι αν οι αστυνομικές αρχές προσπάθησαν να δημιουργήσουν γύρω από τα πρόσωπά τους μια αρνητική δημοσιότητα, οι δύο γκάνγκστερ κατάφεραν να γίνουν ιδιαίτερα δημοφιλείς και να κερδίσουν τη συμπάθεια του κοινού.

Πολύ περισσότερο όταν αργότερα δύο από τις ομορφότερες

Η Bonnie Parker και ο Clyde Barrow υπήρξαν το θρυλικό ζευγάρι παράνομων ληστών η εγκληματική δράση των οποίων στις κεντρικές Πολιτείες των ΗΠΑ στα χρόνια του οικονομικού κραχ του ’30 έφθασε στα όρια του μύθου.

Οσο κι αν οι αστυνομικές αρχές προσπάθησαν να δημιουργήσουν γύρω από τα πρόσωπά τους μια αρνητική δημοσιότητα, οι δύο γκάνγκστερ κατάφεραν να γίνουν ιδιαίτερα δημοφιλείς και να κερδίσουν τη συμπάθεια του κοινού.

Πολύ περισσότερο όταν αργότερα δύο από τις ομορφότερες φάτσες του Χόλιγουντ των 60s, ο Γουόρεν Μπίτι και η Φέι Ντάναγουεϊ, ερμήνευσαν αυτούς τους ρόλους. Ο κ. Αλέξανδρος Αθανασούλας και η σύζυγός του Ελενα, δημιουργοί της πρωτοπόρου εταιρείας σχεδιασμού και κατασκευής επαγγελματικών χώρων «Stirixis Α.Ε.», σαφώς δεν κινούνται στα όρια της παρανομίας.

Ομως κάτω από συνθήκες νέου κραχ, όπως αυτές που βιώνουμε στις αρχές του 21ου αιώνα, δημιουργούν τον δικό τους επιχειρηματικό μύθο δίνοντας λύσεις ανάκαμψης σε επιχειρήσεις που βρίσκονται στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού.

Κατ’ αρχάς, η «Stirixis» είναι πέντε εταιρείες στη συσκευασία της μιας. Και αυτό διότι συμπυκνώνει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στρατηγικής, εμπορικής ανάλυσης, concept design, αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και κατασκευής επαγγελματικών χώρων. Με εξειδίκευση σπάνια στην Ελλάδα στους χώρους λιανικής, καθώς έχει στο portfolio της πλήθος καταστημάτων, εστιατορίων, καφέ, μπαρ, ξενοδοχείων και γραφείων και συνεργασίες με τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της αγοράς, η εταιρεία κατόρθωσε να ξεπεράσει τα όρια της απλής δημιουργίας ενός εμπορικού χώρου και να παρέχει ένα πρωτότυπο «φουλ του άσου».

Ξεκίνησαν από το μηδέν και με ρίσκο τα… παιδιά τους

Η ιστορία της «Stirixis» ξεκινά το 1996 και η ιδέα της βασίστηκε σε διπλωματική εργασία του κ. Αθανασούλα όταν μελετούσε για το ΜΒΑ του. Γόνος κατασκευαστικής οικογένειας, της γνωστής στην αγορά ΕΜΚΟ, ο κ. Αθανασούλας αποφάσισε να δημιουργήσει μια εταιρεία που θα στήριζε τη μητρική επιχείρηση που διοικούσε ο πατέρας του. Ο αρχικός της ρόλος υπήρξε συμβουλευτικός, όμως σύντομα οι αναθέσεις έργων την οδήγησαν σε αυτόνομη πορεία.

Κάπως έτσι, το 2001 ο επιχειρηματίας αποφασίζει να αποχωρήσει από την ασφάλεια της οικογενειακής επιχειρηματικής αγκάλης και να πετάξει για το δικό του όνειρο. Εξαγοράζοντας μαζί με τη σύζυγό του Ελενα το υπόλοιπο 50% που ο πατέρας του κατείχε στο σχήμα, ξεκινούν αρχικά μια δύσκολη διαδρομή.

«Η αρχή ήταν εξαιρετικά δύσκολη διότι πήραμε ένα ρίσκο σε μια περίοδο μάλιστα που ήδη είχαμε δύο παιδιά να μεγαλώσουμε. Το να ξεκινάς από το μηδέν σε μια τέτοια περίοδο δεν είναι εύκολο. Ομως ακολουθήσαμε αυτό που πιστεύαμε. Το πεπρωμένο μας έλεγε ότι έπρεπε να ανατρέψουμε το σύστημα οργάνωσης και δημιουργίας καταστημάτων. Να φύγουμε από την ελληνική μιζέρια και μετριότητα και να εφαρμόσουμε στη χώρα μας όσα ήδη γίνονταν στο εξωτερικό.

Δυστυχώς, ακόμα και τώρα πολλές γνωστές επιχειρήσεις του εμπορίου κάνουν εγκλήματα με την εικόνα των καταστημάτων τους», αναφέρει ο κ. Αθανασούλας.

 Οι Ελληνες businessmen σκοντάφουν στο ισχυρό τους εγώ

Από τους πρώτους συνεργάτες της «Stirixis» υπήρξε ο όμιλος Σαρακάκη και το ξενοδοχείο «St George Lycabettus». Ακολούθησαν επιχειρήσεις όπως οι «Ηλεκτρονική Αθηνών», HOL, «Shell», «Βογιατζόγλου Systems», «La Cigale», «Hasbro», «Franke», «Street Café» κ.ά. «Μέχρι στιγμής έχουμε αναλάβει πάνω από 300 διαφορετικά έργα για μεγάλους πελάτες. Και όλα αυτά ξεκινώντας μόλις με τρία άτομα προσωπικό», αναφέρει ο κ. Αθανασούλας.

Διαπίστωσή του είναι ότι το μεγάλο πρόβλημα των Ελλήνων επιχειρηματιών που διατηρούν δίκτυα καταστημάτων είναι ακριβώς αυτή η επιτυχία τους. «Οι Ελληνες businessmen είναι αυτοδημιούργητοι, άρα έχουν άποψη επί παντός επιστητού ακόμα και αν δεν κατέχουν ένα θέμα.

Ομως κατανοούν σιγά-σιγά ότι η τόνωση του ανταγωνισμού είναι ένα πράγμα άγριο και κάπως έτσι σταδιακά έρχονται να ζητήσουν την άποψη του ειδικού. Αυτό που βρίσκουν σε εμάς είναι το one stop shop. Δεν χρειάζεται δηλαδή να μπλεχτούν με πολλές και διαφορετικές ειδικότητες, καθώς βρίσκουν τα πάντα σε μια εταιρεία».

Ποιότητα εναντίον κρίσης

Ο κ. Αθανασούλας εκτιμά πως τα malls ως εμπορικοί χώροι θα κυριαρχήσουν. «Στις απαραίτητες ενέργειές μας είναι να γυρνάμε αρκετά στις αγορές ώστε να διαμορφώνουμε επαγγελματική άποψη. Κάπως έτσι διαβλέπουμε μια σαφή συρρίκνωση περιφερειακών αγορών όπως το Χαλάνδρι, η Αγία Παρασκευή, επ’ ωφελεία των malls. Είναι μια τάση που δύσκολα θα αλλάξει και θα οδηγήσει σε λουκέτα πολλές επιχειρήσεις», αναφέρει.

Σήμερα η «Stirixis» είναι μέλος της Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), του EHI Retail Institute, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Ελληνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ).

Ταυτόχρονα έχει βραβευτεί το 2007 με το «Award For Prestige & Quality» ενώ σε τακτά διαστήματα πραγματοποιεί ενημερωτικές ημερίδες για το εμπόριο και τις κατασκευές. Πρόσφατο παράδειγμα είναι η εκδήλωση με θέμα «Η πολύτιμη ποιότητα: όπλο αντιμετώπισης κάθε κρίσης», στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Ποιότητας 2009. Από το 2006 η εταιρεία συνεργάζεται με τη γνωστή πολυεθνική εταιρεία «Envirosell - QT Retail Division», όπου και αναλαμβάνουν από κοινού έργα στην Ελλάδα.

Η «Stirixis» αντλεί know-how από την «Envirosell», η οποία είναι η παγκόσμια ηγετική εταιρεία στον χώρο της έρευνας αλληλεπίδρασης μεταξύ καταναλωτών και χώρων πώλησης.

Είμαστε κάτι σαν …Μητέρα Τερέζα για κάθε λιανέμπορο

Στην ανάδειξη της «Stirixis» βοήθησε βέβαια τα μέγιστα και η προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία της συζύγου του ιδρυτή της. Η κυρία Ελενα Αθανασούλα είχε ασχοληθεί επί μακρόν στον χώρο των δημοσίων σχέσεων, ενώ είχε σπουδές στα Μαθηματικά και μάστερ στην Πολιτική Επικοινωνία.

Κάπως έτσι, για πρώτη φορά, παρουσιάστηκε στην Ελλάδα μια εταιρεία που δεν ασχολούνταν μονάχα με την κατασκευή ενός καταστήματος, αλλά προηγουμένως χάρασσε τη στρατηγική του, μελετούσε τον τοπικό του ανταγωνισμό, πραγματοποιούσε μελέτη βιωσιμότητας, πρότεινε concept και παρέδιδε την κατασκευή με το κλειδί στο χέρι.

«Φθάσαμε να έχουμε λόγο ακόμα και για τη μουσική που ένα κατάστημα θα πρέπει να έχει εντός των χώρων του, είτε για τον κλιματισμό  ώστε ο καταναλωτής να νιώθει άνετα και να ψωνίζει. Είμαστε δηλαδή κάτι σαν τη μητέρα Τερέζα για κάθε λιανέμπορο, αφού φροντίζουμε για να επιτυγχάνει καλές πωλήσεις», αναφέρει ο επιχειρηματίας κ. Αλέξανδρος Αθανασούλας και προσθέτει: «Αυτό που επιδιώκουμε είναι να δώσουμε στους συνεργαζομένους μας μια εναλλακτική λύση. Δεν χρειάζεται κάποιος να δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ για διαφήμιση. Το καλύτερο μάρκετινγκ είναι το ίδιο το μαγαζί».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr