Εντ. Μπόρτζερντινγκ: Κάνει το Αμπού Ντάμπι «Χόλιγουντ» των media

Η φιλοδοξία του Άμπου Ντάμπι να αποτελέσει πολιτιστικό και επικοινωνιακό κέντρο της Μέσης Ανατολής έχει να κάνει τόσο με τον ανταγωνισμό του με το γειτονικό Ντουμπάι στην προσέλκυση δυτικών εταιριών όσο και με την προσπάθειά του να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές του -  οι οποίες μέχρι τώρα είχαν να κάνουν με το πετρέλαιο - και να γίνει πιο κοσμοπολίτικο. 

Ναυαρχίδα της προσπάθειας αυτή αποτελεί η «Abu Dhabi Media Company», ως η εταιρεία που έχει συνάψει τις περισσότερες συ

Η φιλοδοξία του Άμπου Ντάμπι να αποτελέσει πολιτιστικό και επικοινωνιακό κέντρο της Μέσης Ανατολής έχει να κάνει τόσο με τον ανταγωνισμό του με το γειτονικό Ντουμπάι στην προσέλκυση δυτικών εταιριών όσο και με την προσπάθειά του να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές του -  οι οποίες μέχρι τώρα είχαν να κάνουν με το πετρέλαιο - και να γίνει πιο κοσμοπολίτικο. 

Ναυαρχίδα της προσπάθειας αυτή αποτελεί η «Abu Dhabi Media Company», ως η εταιρεία που έχει συνάψει τις περισσότερες συμφωνίες με κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της Δύσης, όπως η «Warner Brothers», η «Participant Films» και το «National Geographic».

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Έντουαρντ Μπόρτζερντινγκ, η εταιρεία η οποία δημιουργήθηκε πριν από περίπου δύο χρόνια με κρατικά κεφάλαια, πρόκειται να προχωρήσει σε έξυπνες επενδύσεις και να προκαλέσει ένα «φαινόμενο ντόμινο» προσελκύοντας όλο και περισσότερες εταιρείες media.

Αυτό, όμως, που ο μίστερ Μπόρτζερντινγκ φροντίζει να αποφύγει επιμελώς είναι να εξελιχθεί το Άμπου Ντάμπι σε μία ακόμα πηγή κεφαλαίων της Μέσης Ανατολής για το Χόλιγουντ, με μόνο αντάλλαγμα τις εμφανίσεις κάποιων αστέρων σε χλιδάτα πάρτι. Έτσι, από τότε που ανέλαβε την «ADMC» το 2007, λίγο μετά την ίδρυσή της, είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις συμφωνίες που συνάπτει με το Χόλιγουντ.

Η πορεία του, άλλωστε, στη βιομηχανία του θεάματος τα προηγούμενα χρόνια τον έχει μάθει να αποφεύγει κακοτοπιές. Είχε μια επιτυχημένη καριέρα στην «Walt Disney» και υπήρξε υπεύθυνος της κυκλοφορίας παραγωγών της σε περιοχές όπως η Ινδία και η Μέση Ανατολή.

Το 2000 έφυγε από την «Disney» και αφοσιώθηκε στην οικογένειά του. Ύστερα από μερικά χρόνια αποφάσισε να επιστρέψει στις επιχειρήσεις των media και τότε ακριβώς ήταν που ήρθε η πρόταση από το Αμπου Ντάμπι. Ο αντισυμβατικός του χαρακτήρας, αλλά και η εμπειρία του ήταν αυτά τα στοιχεία που εντυπωσίασαν τα στελέχη της «ADMC» και τα έπεισαν ότι βρήκαν τον άνθρωπο που έψαχναν.

Παραμένοντας, λοιπόν, πιστός στις αρχές του, ο κύριος Μπόρτζερντινγκ σφυρηλάτησε με προσοχή τους δεσμούς της «ADMC» με το Χόλιγουντ. Πρόσφατα δεσμεύτηκε να χρηματοδοτήσει με 250 εκατομμύρια δολάρια την παραγωγή ταινιών της «Participant Films» του δισεκατομμυριούχου και φιλάνθρωπου Τζεφ Σκολ. Ένας λόγος μάλιστα που ο κύριος Μπόρτζερντινγκ επέλεξε την «Participant Films» είναι ότι δεν είχε ιδιαίτερη ανάγκη από κεφάλαια ούτε τα αναζητούσε.

Η «ADMC» όμως έχει προσχωρήσει σε επενδύσεις και εκτός Χόλιγουντ, όπως στην νεοσύστατη εταιρεία μουσικών βίντεο «Vevo», την οποία ανέδειξε σε άξιο ανταγωνιστή της «Sony» και της «Universal Music Group».

Το deal με την Warner Bros

Η πιο εντυπωσιακή συμφωνία την οποία έχει συνάψει μέχρι σήμερα η «Abu Dhabi Media Company» είναι με την «Warner Bros.» το 2007. Σύμφωνα με αυτήν, ένα (1) δισεκατομμύριο δολάρια επρόκειτο να επενδυθεί σε ένα θεματικό πάρκο, ταινίες και βιντεοπαιχνίδια, αν και στο σκέλος για τις ταινίες δεν έχει σημειωθεί ιδιαίτερη πρόοδος μέχρι σήμερα. Μέχρι στιγμής, η μόνη ταινία στην οποία επένδυσε η «ADMC» είναι η «Shorts» του Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, η οποία δεν είχε τύχη στο box office.

Αν και μέσα στα δύο τελευταία χρόνια το Άμπου Ντάμπι έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές του στο Χόλιγουντ, στη μουσική και ψηφιακή βιομηχανία και στο ραδιόφωνο είναι νωρίς για να αποφανθεί κανείς αν πρόκειται για το νέο πολιτιστικό κέντρο της Μέσης Ανατολής. Όσο, όμως, τα πετροδολάρια συνεχίζουν να ρέουν τόσο το όνειρο για ένα κοσμοπολίτικο Άμπου Ντάμπι παραμένει ζωντανό.             

Who is Who

Η «Abu Dhabi Media Company» σχηματίστηκε τον Ιούνιο 2007 με τον νόμο Νο13 του 2007 και ανήκει εξολοκλήρου στην κυβέρνηση του Αμπού Ντάμπι

Τον Αύγουστο 2007 η εταιρεία κυκλοφορεί την «The National», την πρώτη αγγλόφωνη εφημερίδα του Αμπού Ντάμπι

Στις αρχές του 2008 εκπέμπει στον αέρα η «Abu Dhabi TV»

Τον Οκτώβριο 2008 η εταιρεία ανοίγει τις πύλες του «Abu Dhabi Media Zone», ενός πάρκου 200.000 τ.μ. για τις ξένες εταιρείες ΜΜΕ

Τον Μάιο 2008 υπογράφεται συμφωνία με την «Toonz Academy», μία ινδική εταιρεία computer animation 

Τον Σεπτέμβριο συστήνεται η θυγατρική «Imagenation», με πρόσβαση σε περισσότερα από ένα (1) δισεκατομμύρια δολάρια για την παραγωγή ταινιών

Ακολουθεί η συμφωνία συνεργασίας με την «Warner Bros.», όπως και η συμφωνία με την «Participant Media»

Τον Οκτώβριο σειρά έχει η «National Geographic Films» και η «Hyde Park Entertainment».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr