Απώλειες έως και 368 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο από 920.000 ΙΧ χωρίς τέλη κυκλοφορίας
23.10.2015
11:12
Αν δεν εισπραχθούν τα τέλη κυκλοφορίας από τους 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που κυκλοφορούν παράνομα και αντ' αυτού αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να «τιναχτεί» ο προϋπολογισμός στον «αέρα»
Στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών έχουν μπει πάνω από 920.000 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους αφού οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας από ένα έως και 5 χρόνια σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.
Οι απώλειες που έχουν δημιουργήσει στα δημόσια έσοδα οι 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ σύμφωνα με το πλέον ευνοϊκό σενάριο που προβλέπει την απώλεια μόλις 120 ευρώ ανά όχημα (αφορά τέλη για ΙΧ με κυβισμός έως 1.071 κ.εκ.) ανέρχονται σε 110,4 εκατ. ευρώ χωρίς να έχουν υπολογιστεί με το διπλάσιο ποσό των 240 ευρώ που επιβάλλεται για εκπρόθεσμη εξόφληση καθώς τότε θα ανέρχονταν σε 220,8 εκατ. ευρώ!
Αν λοιπόν, ο μέσος όρος οφειλής ανά όχημα ανέρχεται σε 200 ευρώ τότε οι απώλειες στα έσοδα εκτοξεύονται σε 184 εκατ. ευρώ ενώ αν υπολογιστούν οι απώλειες με διπλάσιο το ποσό οφειλής ανά όχημα εξαιτίας της εκπρόθεσμης καταβολής τότε οι απώλειες αγγίζουν τα 368 εκατ. ευρώ.
Αν όμως δεν εισπραχθούν τα τέλη κυκλοφορίας από τους 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που κυκλοφορούν παράνομα και αντ' αυτού αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να «τιναχτεί» ο προϋπολογισμός στον «αέρα» εξαιτίας των μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας από κατόχους που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ή να αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που δεν θα πληρώνουν τα ετήσια τέλη.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.110.873 αυτοκίνητα στα τέλη του 2014. Από το σύνολο των 5,1 εκατ. ΙΧ μόλις 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες κατέβαλλαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2015 με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πως σε πάνω από 1,4 εκατ. ΙΧ δεν έχουν καταβληθεί τέλος.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr.
Οι απώλειες που έχουν δημιουργήσει στα δημόσια έσοδα οι 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ σύμφωνα με το πλέον ευνοϊκό σενάριο που προβλέπει την απώλεια μόλις 120 ευρώ ανά όχημα (αφορά τέλη για ΙΧ με κυβισμός έως 1.071 κ.εκ.) ανέρχονται σε 110,4 εκατ. ευρώ χωρίς να έχουν υπολογιστεί με το διπλάσιο ποσό των 240 ευρώ που επιβάλλεται για εκπρόθεσμη εξόφληση καθώς τότε θα ανέρχονταν σε 220,8 εκατ. ευρώ!
Αν λοιπόν, ο μέσος όρος οφειλής ανά όχημα ανέρχεται σε 200 ευρώ τότε οι απώλειες στα έσοδα εκτοξεύονται σε 184 εκατ. ευρώ ενώ αν υπολογιστούν οι απώλειες με διπλάσιο το ποσό οφειλής ανά όχημα εξαιτίας της εκπρόθεσμης καταβολής τότε οι απώλειες αγγίζουν τα 368 εκατ. ευρώ.
Αν όμως δεν εισπραχθούν τα τέλη κυκλοφορίας από τους 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που κυκλοφορούν παράνομα και αντ' αυτού αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να «τιναχτεί» ο προϋπολογισμός στον «αέρα» εξαιτίας των μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας από κατόχους που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ή να αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που δεν θα πληρώνουν τα ετήσια τέλη.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.110.873 αυτοκίνητα στα τέλη του 2014. Από το σύνολο των 5,1 εκατ. ΙΧ μόλις 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες κατέβαλλαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2015 με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πως σε πάνω από 1,4 εκατ. ΙΧ δεν έχουν καταβληθεί τέλος.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr