Έρευνα του ΙΑΔ: Το 44% των καταναλωτών δεν διαβάζουν τις ετικέτες!
Άραγε διαβάζουμε τι τρώμε; Προσέχουν οι καταναλωτές τις ετικέτες τροφίμων και αν ναι τις κατανοούν; Τι προσέχουν και τι εμπιστεύονται περισσότερο;
Σίγουρα για μια μεγάλη μερίδα πολιτών οι πίνακες διατροφικής αξίας στις συσκευασίες τροφίμων, αποτελούν ένα «παζλ» για δυνατούς λύτες.
Παρά το γεγονός ότι οι “φωτεινοί σηματοδότες” υπάρχουν στις συσκευασίες τροφίμων για να εξυπηρετούν και να ενημερώνουν σωστά τους καταναλωτές, έτσι ώστε να
Άραγε διαβάζουμε τι τρώμε; Προσέχουν οι καταναλωτές τις ετικέτες τροφίμων και αν ναι τις κατανοούν; Τι προσέχουν και τι εμπιστεύονται περισσότερο;
Σίγουρα για μια μεγάλη μερίδα πολιτών οι πίνακες διατροφικής αξίας στις συσκευασίες τροφίμων, αποτελούν ένα «παζλ» για δυνατούς λύτες.
Παρά το γεγονός ότι οι “φωτεινοί σηματοδότες” υπάρχουν στις συσκευασίες τροφίμων για να εξυπηρετούν και να ενημερώνουν σωστά τους καταναλωτές, έτσι ώστε να μπορούν να αγοράζουν με διατροφική συνείδηση, σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε το Ίδρυμα ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΙΑΔ), ένα μεγάλο ποσοστό (44%) των καταναλωτών δεν διαβάζουν ποτέ τις ετικέτες τροφίμων ή τις διαβάζουν μερικές φορές διότι θεωρούν κατά βάσιν ότι δεν τους αφορούν!
Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ιcap σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του ελληνικού πληθυσμού 1200 ατόμων, ηλικίας 15-65 ετών, παρουσιάστηκαν την Τρίτη σε ειδική Συνέντευξη Τύπου που διενήργησε το ΙΑΔ.
Στην ημερίδα συμμετείχαν επιστήμονες από όλους τους εμπλεκόμενους με την επισήμανση των τροφίμων φορείς (Ευρωπαϊκή Ένωση, κρατικοί φορείς-ΕΦΕΤ, Γενική Χημείο του Κράτους-, βιομηχανία τροφίμων, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καταναλωτικές οργανώσεις, σύλλογος διαιτολόγων).
Η πανελλαδική αυτή έρευνα του ΙΑΔ δεν γνωρίζουμε ακόμη αν θα καταφέρει να «εκπαιδεύσει» τους καταναλωτές, ώστε να προσέχουν και να κατανοούν την πληροφορία που τους δίνεται από τις ετικέτες, σίγουρα πάντως μπορεί να τους βοηθήσει να καταλάβουν την αξία των ετικετών για την επιλογή των καλύτερων γι αυτούς προϊόντων.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι το ΙΑΔ έχει εντάξει στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών του προγραμμάτων για τα παιδιά και τους εφήβους δραστηριότητες που διδάσκουν στους νέους πώς να διαβάζουν και να κατανοούν αυτές τις ετικέτες.
«Πιστεύουμε ότι, με τον τρόπο αυτό, κάνουμε ένα πρώτο αλλά ουσιαστικό βήμα για την επίτευξη του στόχου μας, που είναι οι ετικέτες των τροφίμων να γίνουν Σύμμαχος στις επιλογές μας...
Διαβάστε παρακάτω τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας του ΙΑΔ;Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr