Διαγωνισμός - εξπρές από την ΥΠΑ για τις 26 άγονες αεροπορικές γραμμές

Κριτήριο ε̟πιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων θα είναι το χαμηλότερο οικονομικό τίμημα Ο προηγούμενος διαγωνισμός είχε ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2012 με τις τέσσερις αεροπορικές εταιρείες να μοιράζονται το συνολικό ποσό των 157,4 εκατ. ευρώ.


Σε εξπρές διαπραγμάτευση για την κάλυψη του μεταφορικού έργου 26 άγονων γραμμών, προχωρεί το υπουργείο Υποδομών για την χρονική περίοδο από 1 Απριλίου έως 30 Σεπτεμβρίου του 2016. Με απόφαση του υπουργού Υποδομών κ. Χρίστου Σπίρτζη προσκαλούνται για σήμερα 3 Μαρτίου οι τέσσερις αερο̟πορικές εταιρείες, οι ο̟ποίες ήδη εκμεταλλεύονται τις επίμαχες γραμμές να συμμετάσχουν στη διαδικασία δια̟πραγμάτευσης. Πρόκειται για την AEGEAN AIRLINES, την ASTRA AIRLINES, ΟLYMPIC AIR (έχει εξαγοραστεί από την ΑEGEAN), και τη SKY EXPRESS.

Κριτήριο ε̟πιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων θα είναι το χαμηλότερο οικονομικό τίμημα. Ο προηγούμενος διαγωνισμός είχε ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2012 με τις τέσσερις αεροπορικές εταιρείες να μοιράζονται το συνολικό ποσό των 157,4 εκατ. ευρώ. Αναμένεται η προκήρυξη νέας διαγωνιστικής διαδικασίας τους επόμενους μήνες καθώς η παρούσα καλύπτει τις επιτακτικές ανάγκες της επικείμενης θερινής περιόδου καθώς οι τρέχουσες συμβάσεις εκπνέουν στα τέλη Μαρτίου και ο χρόνος που απομένει για να μην διαταραχθεί το πτητικό έργο είναι ελάχιστος. Ωστόσο, το μέλλον των άγονων έχει προεξοφλήσει ο υπουργός Υποδομών ο οποίος έχει ζητήσει τον επανέλεγχο των επιδοτήσεων, καταγγέλλοντας στρεβλώσεις που επιβαρύνουν τα κρατικά ταμεία με 45 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.

Ο κ. Σπίρτζης απαντώντας σε σχετική ερώτηση στην βουλή δεν δίστασε να μιλήσει για «ρουσφέτια σε αεροπορικές εταιρείες», προαναγγέλλοντας εξορθολογισμό του νέου συστήματος αξιολόγησης με κριτήρια όπως το εποχιακό και η χιλιομετρική απόσταση.

Ο υπουργός έχει επικρίνει το παράδοξο γραμμές εσωτερικού να επιδοτούνται με ποσά διπλάσια ή τριπλάσια από τις τιμές που στοιχίζει ένα ταξίδι για πόλεις της Ευρώπης και έχει υπογραμμίσει ότι δεν θα θιχτούν από τις αλλαγές τα νησιά που έχουν πραγματική ανάγκη επιδότησης των γραμμών τους.

Σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύτηκε χθες στην Διαύγεια, η διαδικασία διαπραγμάτευσης για τις άγονες θα γίνει από πενταμελής Ε̟πιτρο̟πή, ̟που θα συγκροτηθεί για το σκο̟πό αυτό α̟πό τον διοικητή της ΥΠΑ.

Οι εταιρείες καλούνται να συμμετάσχουν στην διαπραγμάτευση χωρίς προκήρυξη του διαγωνισμού για την εκμετάλλευση των ακόλουθων τακτικών αερο̟πορικών γραμμών:

• Αθήνα - Αστυ̟πάλαια
• Αθήνα - Ικαρία
• Αθήνα - Λέρος
• Αθήνα - Μήλος
• Αθήνα - Κύθηρα
• Αθήνα - Νάξος
• Αθήνα - Πάρος
• Αθήνα - Κάρ̟παθος
• Αθήνα - Σητεία
• Αθήνα - Σκιάθος
• Αθήνα - Κάλυμνος
• Αθήνα - Σκύρος
• Αθήνα - Ζάκυνθος
• Αθήνα - Σύρος
• Θεσσαλονίκη - Σάμος
• Θεσσαλονίκη - Χίος
• Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα
• Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα
• Θεσσαλονίκη - Σκύρος
• Αλεξανδρού̟πολη - Σητεία
• Άκτιο - Σητεία
• Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος - Κύθηρα
• Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος
• Ρόδος - Κάρ̟παθος - Κάσος - Σητεία
• Ρόδος - Κως - Κάλυμνος - Λέρος - Αστυ̟πάλαια
• Ρόδος – Καστελόριζο


Διαβάστε περισσότερες οικονομικές ειδήσεις στο www.newmoney.gr 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr