Oι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν σε νεότευκτα
Aίσθηση προκάλεσε στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία η παραγγελία που έδωσε για τη ναυπήγηση 10 δεξαμενόπλοιων σε κορεατικά ναυπηγεία η ελληνικών συμφερόντων Almi Tankers η οποία ανήκει στην οικογένεια Φωστηρόπουλου.
Πρόκειται για έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα που δημιουργούν τον τελευταίο καιρό οι έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι επιστρέφουν στα ναυπηγήσεις αξιοποιώντας στην απόκτηση νεότευκτων πλοίων σε χαμηλές τιμές.
Τα επενδυτικά σχέδια των Ελλήνων
Aίσθηση προκάλεσε στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία η παραγγελία που έδωσε για τη ναυπήγηση 10 δεξαμενόπλοιων σε κορεατικά ναυπηγεία η ελληνικών συμφερόντων Almi Tankers η οποία ανήκει στην οικογένεια Φωστηρόπουλου.
Πρόκειται για έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα που δημιουργούν τον τελευταίο καιρό οι έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι επιστρέφουν στα ναυπηγήσεις αξιοποιώντας στην απόκτηση νεότευκτων πλοίων σε χαμηλές τιμές.
Τα επενδυτικά σχέδια των Ελλήνων προβλέπουν όχι μόνο την υπογραφή συμβολαίων για ναυπήγηση πλοίων αλλά και την αγορά νεότευκτων που βρίσκονται πάνω στις σχάρες των ναυπηγείων.
Τα χρήματα τα βρίσκουν είτε από ίδια κεφάλαια είτε από δανεισμό.
Το «χορό σέρνει» η Navios Maritime της Αγγελικής Φράγκου η οποία έχει αγοράσει μέχρι τώρα επτά νεότευκτα πλοία. Στα τέλη του καλοκαιριού η επίσης εισηγμένη TEN του ομίλου Τσάκου έδωσε μετά από καιρό παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο δεξαμενοπλοίων τύπου suezmax στα ναυπηγεία Sungdong της Κορέας.
Επίσης και η Centrofin Management συμφερόντων Δημ.Προκοπίου υπέγραψε συμβόλαια με τα ναυπηγεία Samsung για το κτίσιμο τριών suezmax δεξαμενοπλοίων, αντί 195 εκατ. δολ. με παράδοση το τρίτο τρίμηνο του 2011.
Ακολούθησαν η Safe Bulkers του Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου και η Goldenport του Πάρη Δράγνη.
Ειδικότερα, η Safe Bulkers, του Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου που είναι γνωστός από την ανάμιξή του στα μετοχικά της ΠΑΕ ΑΕΚ, ανακοίνωσε την εξαγορά δύο υπό κατασκευή πλοίων τύπου Post-Panamax χωρητικότητας 95.000 τόνων.
Πρόκειται για ενεργοποίηση option που υπήρχε σε συμβόλαιο που έχουν υπογράψει οι δύο πλευρές για τη ναυπήγηση ενός ίδιου με τα παραπάνω πλοία. Η συνολική συμφωνία είναι ύψους 153 εκατ. δολ.
Όσο αφορά την Goldenport Holdings του Πάρη Δράγνη, υπέγραψε συμβόλαιο για την αγορά ενός Supramax χωρητικότητας 59.000 τόνων dwt το οποίο ναυπηγείται στην Κορέα. κατασκευάζεται στα ναυπηγεία SPP της Κορέας. Το πλοίο αγοράστηκε αντί 31,8 εκατ. δολ.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr