Η αξιολόγηση «απελευθερώνει» κατασχέσεις και πλειστηριασμούς
Η αξιολόγηση «απελευθερώνει» κατασχέσεις και πλειστηριασμούς
Όλο το κείμενο επί του οποίου διεξάγεται η τελική διαπραγμάτευση - Η βασική διαφορά είναι στο στόχο για το πρωτογενές πλεόνασμα (1,5% το ΔΝΤ και 3,5% η ΕΕ) - Δεν εισηγούνται αυξήσεις σε ρεύμα και καπνό οι δανειστές - Τι θα γίνει με τα «κόκκινα δάνεια» και τη φοροδιαφυγή
UPD:
20
ΣΧΟΛΙΑ
Χωρίς αναφορά σε αυξήσεις στον ΦΠΑ ρεύματος και φόρους κατανάλωσης «κατεβαίνουν» οι δύο πλευρές των δανειστών στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση, όπως αποδεικνύουν τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του το protothema.gr. Προφανώς, οι όποιες προτάσεις επ' αυτών των ζητημάτων είναι από την πλευρά των ελληνικών αρχών.
Σύμφωνα με τις προτάσεις των Θεσμών -που αποτελούν βάση για το τελικό κείμενο της συμφωνίας- περιλαμβάνονται, ως προαπαιτούμενα, μεταρρυθμίσεις σε ασφαλιστικό, φορολογική διοίκηση και στα «κόκκινα δάνεια», ενώ η βασική διαφορά είναι στο στόχο για το πρωτογενές πλεόνασμα (1,5% το ΔΝΤ και 3,5% η ΕΕ).
Όπως προκύπτει από το MOU (Μνημόνιο Συναντίληψης), αν και οι δανειστές κάνουν λόγο για επίτευξη του πρωτογενούς πλεονάσματος μέσω ενός συνδυασμού δημοσιονομικών μεταρρυθμίσεων, συμπεριλαμβανομένων του ΦΠΑ, του φόρου εισοδήματος και των συνταξιοδοτικών, «που υποστηρίζεται από ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης και της δημόσιας οικονομικής διαχείρισης, καθώς και κινήσεις καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, διασφαλίζοντας παράλληλα την επαρκή προστασία των ευάλωτων ομάδων», δεν ζητούν αύξηση ΦΠΑ στο ρεύμα ούτε στα καπνικά προϊόντα.
Ωστόσο, από το «Μνημόνιο» προκύπτει σαφώς ότι σφίγγει ο κλοιός των κατασχέσεων για τους οφειλέτες του Δημοσίου, αλλά και για την απόδοση του ΦΠΑ από τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες. Παράλληλα, από τα κόκκινα δάνεια εξαιρούνται μόνο αυτά που αφορούν την α' κατοικία για ευάλωτες ομάδες
Σύμφωνα με τις προτάσεις των Θεσμών -που αποτελούν βάση για το τελικό κείμενο της συμφωνίας- περιλαμβάνονται, ως προαπαιτούμενα, μεταρρυθμίσεις σε ασφαλιστικό, φορολογική διοίκηση και στα «κόκκινα δάνεια», ενώ η βασική διαφορά είναι στο στόχο για το πρωτογενές πλεόνασμα (1,5% το ΔΝΤ και 3,5% η ΕΕ).
Όπως προκύπτει από το MOU (Μνημόνιο Συναντίληψης), αν και οι δανειστές κάνουν λόγο για επίτευξη του πρωτογενούς πλεονάσματος μέσω ενός συνδυασμού δημοσιονομικών μεταρρυθμίσεων, συμπεριλαμβανομένων του ΦΠΑ, του φόρου εισοδήματος και των συνταξιοδοτικών, «που υποστηρίζεται από ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης και της δημόσιας οικονομικής διαχείρισης, καθώς και κινήσεις καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, διασφαλίζοντας παράλληλα την επαρκή προστασία των ευάλωτων ομάδων», δεν ζητούν αύξηση ΦΠΑ στο ρεύμα ούτε στα καπνικά προϊόντα.
Ωστόσο, από το «Μνημόνιο» προκύπτει σαφώς ότι σφίγγει ο κλοιός των κατασχέσεων για τους οφειλέτες του Δημοσίου, αλλά και για την απόδοση του ΦΠΑ από τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες. Παράλληλα, από τα κόκκινα δάνεια εξαιρούνται μόνο αυτά που αφορούν την α' κατοικία για ευάλωτες ομάδες
.
Υποστηρίζουν ότι για να ενισχυθεί η αξιοπιστία των δημοσιονομικών πολιτικών της Ελλάδας και να στηριχθεί η επίτευξη των στόχων, ένα φιλόδοξο πακέτο παραμετρικών μέτρων εγκρίθηκε, σε συνδυασμό με μη παραμετρικά μέτρα. Παράλληλα, αναφέρεται ότι οι Αρχές θα δημιουργήσουν μια αυτόνομη διοίκηση των εσόδων για την εξασφάλιση της αποτελεσματικής είσπραξης.
Έμφαση δίνουν στην ανάκαμψη, καθώς ζητούν, μέχρι τον Ιούνιο του 2016, να έχει υιοθετηθεί συγκεκριμένη στρατηγική. Όπως αναφέρεται στο draft κείμενο που «δουλεύουν» στο Χίλτον οι δανειστές και το οικονομικό επιτελείο, «η στρατηγική ανάκαμψης λαμβάνει υπόψη την ανάγκη για κοινωνική δικαιοσύνη τόσο εντός και μεταξύ των γενεών».
Προσθέτουν ότι στα δημοσιονομικά έχουν επιβληθεί σκληρές επιλογές, και επομένως είναι σημαντικό το βάρος της προσαρμογής να κατευθυνθεί σε όλα τα τμήματα της κοινωνίας, λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα να πληρώσουν.
Προτεραιότητα έχει δοθεί σε δράσεις για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, της απάτης και των «στρατηγικών» παραβατών, ώστε να μην πέφτει το βάρος στους έντιμους πολίτες και τις επιχειρήσεις που πληρώνουν τους φόρους και τα δάνειά τους στην ώρα τους.
Οι συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις επικεντρώθηκαν σε μέτρα για την εξάλειψη απαλλαγών και στο τέλος πρόωρης συνταξιοδότησης, την αύξηση των κινήτρων για εργασία και στο να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος.
Σύμφωνα με πήγες, όλα τα κρίσιμα ζητήματα είναι υπό συζήτηση και επιδίωξη είναι να κλείσουν όλα ταυτόχρονα.
Για παράδειγμα, η τελική απόφαση σχετικά με τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια εξαρτάται από την απόφαση στα φορολογικά, δημοσιονομικά μέτρα και την τελική λύση για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση.
Παρά το γεγονός ότι οι περιπτώσεις αυτές δεν συνδέονται μεταξύ τους σε οικονομικούς όρους, η τελική απόφαση θα είναι αποτέλεσμα των πολιτικών διαπραγματεύσεων.
Ενδεικτικά, η προστασία της πρώτης κατοικίας από κατασχέσεις εξαρτάται από τη συζήτηση σχετικά με τις αυξήσεις των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες (μεταξύ των οποίων είναι τα τσιγάρα, τηλεφωνία, ύδρευση, κλπ).
Να σημειωθεί ότι η ελληνική πλευρά επιμένει στην προστασία των δανείων που συνδέονται με την πρώτη κατοικία για τρία χρόνια.
Διαβάστε εδώ ολόκληρο το κείμενο
Υποστηρίζουν ότι για να ενισχυθεί η αξιοπιστία των δημοσιονομικών πολιτικών της Ελλάδας και να στηριχθεί η επίτευξη των στόχων, ένα φιλόδοξο πακέτο παραμετρικών μέτρων εγκρίθηκε, σε συνδυασμό με μη παραμετρικά μέτρα. Παράλληλα, αναφέρεται ότι οι Αρχές θα δημιουργήσουν μια αυτόνομη διοίκηση των εσόδων για την εξασφάλιση της αποτελεσματικής είσπραξης.
Έμφαση δίνουν στην ανάκαμψη, καθώς ζητούν, μέχρι τον Ιούνιο του 2016, να έχει υιοθετηθεί συγκεκριμένη στρατηγική. Όπως αναφέρεται στο draft κείμενο που «δουλεύουν» στο Χίλτον οι δανειστές και το οικονομικό επιτελείο, «η στρατηγική ανάκαμψης λαμβάνει υπόψη την ανάγκη για κοινωνική δικαιοσύνη τόσο εντός και μεταξύ των γενεών».
Προσθέτουν ότι στα δημοσιονομικά έχουν επιβληθεί σκληρές επιλογές, και επομένως είναι σημαντικό το βάρος της προσαρμογής να κατευθυνθεί σε όλα τα τμήματα της κοινωνίας, λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα να πληρώσουν.
Προτεραιότητα έχει δοθεί σε δράσεις για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, της απάτης και των «στρατηγικών» παραβατών, ώστε να μην πέφτει το βάρος στους έντιμους πολίτες και τις επιχειρήσεις που πληρώνουν τους φόρους και τα δάνειά τους στην ώρα τους.
Οι συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις επικεντρώθηκαν σε μέτρα για την εξάλειψη απαλλαγών και στο τέλος πρόωρης συνταξιοδότησης, την αύξηση των κινήτρων για εργασία και στο να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος.
Σύμφωνα με πήγες, όλα τα κρίσιμα ζητήματα είναι υπό συζήτηση και επιδίωξη είναι να κλείσουν όλα ταυτόχρονα.
Για παράδειγμα, η τελική απόφαση σχετικά με τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια εξαρτάται από την απόφαση στα φορολογικά, δημοσιονομικά μέτρα και την τελική λύση για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση.
Παρά το γεγονός ότι οι περιπτώσεις αυτές δεν συνδέονται μεταξύ τους σε οικονομικούς όρους, η τελική απόφαση θα είναι αποτέλεσμα των πολιτικών διαπραγματεύσεων.
Ενδεικτικά, η προστασία της πρώτης κατοικίας από κατασχέσεις εξαρτάται από τη συζήτηση σχετικά με τις αυξήσεις των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες (μεταξύ των οποίων είναι τα τσιγάρα, τηλεφωνία, ύδρευση, κλπ).
Να σημειωθεί ότι η ελληνική πλευρά επιμένει στην προστασία των δανείων που συνδέονται με την πρώτη κατοικία για τρία χρόνια.
Διαβάστε εδώ ολόκληρο το κείμενο
UPD:
20
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα