Jaguar, το … αυτοκίνητο των φτωχών!

Το ’πε και το ’κανε! Ο Ινδός μεγιστάνας Ρατάν Τάτα βάλθηκε εσχάτως να αλλάξει τον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Εχοντας ρευστά διαθέσιμα που θα τα ζήλευαν σχεδόν όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και την αμέριστη συμπαράσταση των μεγάλων εργατικών συνδικάτων της Βρετανίας (!), ο ιδιοκτήτης της Tata Motors Ltd δίνει 2,65 δισ. δολάρια και εξαγοράζει τις εταιρείες κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων Jaguar και Land Rover από την αμερικανική Ford Motor Co., στον έλεγχο

Το ’πε και το ’κανε! Ο Ινδός μεγιστάνας Ρατάν Τάτα βάλθηκε εσχάτως να αλλάξει τον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Εχοντας ρευστά διαθέσιμα που θα τα ζήλευαν σχεδόν όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και την αμέριστη συμπαράσταση των μεγάλων εργατικών συνδικάτων της Βρετανίας (!), ο ιδιοκτήτης της Tata Motors Ltd δίνει 2,65 δισ. δολάρια και εξαγοράζει τις εταιρείες κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων Jaguar και Land Rover από την αμερικανική Ford Motor Co., στον έλεγχο της οποίας είχαν περάσει εδώ και αρκετά χρόνια οι δύο πλέον ιστορικές -και ακόμα εν λειτουργία- βρετανικές φίρμες!  

Η Tata Motors γίνεται έτσι όχι απλώς η κορυφαία κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων της Ινδίας, αλλά και μία από τις πλέον ανερχόμενες του κλάδου παγκοσμίως. Και σίγουρα η πιο... δραστήρια, μια και μόλις προ μηνός παρουσίασε το φτηνότερο αυτοκίνητο του πλανήτη, το Tata Nano. Λίγες εβδομάδες μετά «βάζει πόδι» στην άλλη άκρη της γκάμας, αποκτώντας τον έλεγχο μιας από τις πιο ακριβές φίρμες πολυτελών αυτοκινήτων και παράλληλα μιας από τις πιο ιστορικές φίρμες αυτοκινήτων εκτός δρόμου!  

Η πρόταση της Tata αρχικώς δεν συγκέντρωσε πολλές πιθανότητες να γίνει δεκτή από τον κολοσσό της Ford. Και τούτο γιατί φάνταζε σε πολλούς τουλάχιστον παράδοξο να καταλήξουν δύο εταιρείες με τέτοιο ειδικό βάρος, δύο εμπορικά σήματα από τα πλέον αναγνωρίσιμα διεθνώς, στα χέρια μιας μεγάλης μεν, με μηδενική πείρα και παρουσία στη διεθνή σκηνή εταιρείας... συναρμολόγησης οχημάτων παλαιότερων ετών σε σχέδια τρίτων αυτοκινητοβιομηχανιών! Φάνταζε παράδοξο μια ινδική εταιρεία, έστω πολυεθνική (!), να διαχειρίζεται περίπου 16.000 εργαζομένους, στην πλειονότητά τους πλήρως εξειδικευμένους και αρκούντως «ακριβούς» στα κοστολόγιά τους, και μάλιστα με εργοστάσια σε διαφορετικές ηπείρους!  

Ολοι όμως λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο. Εν προκειμένω, τον Ρατάν Τάτα, ο οποίος μετέτρεψε την εταιρεία του σε μείζονα δύναμη του κλάδου, αλλά και τους εργαζομένους στις δύο βρετανικές εταιρείες, οι οποίοι θεωρούν πως υπό τη σκέπη της Tata θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας τους. Ετσι, το μεγαλύτερο συνδικάτο εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία, το Unite, δημόσια πήρε θέση υπέρ της προσφοράς της Tata Motors, τα στελέχη της οποίας, με πρώτο τον γενικό διευθυντή της Ραβί Καντ, αποδέχθηκαν πλήρως ένα πενταετές πλάνο αναδιάρθρωσης της Jaguar, το οποίο είχαν εκπονήσει εδώ και έναν χρόνο (όταν έγινε γνωστό πως η Ford είχε λάβει απόφαση να εκποιήσει την εταιρεία) οι ίδιοι οι εργαζόμενοί της!  

Ετσι, η ιστορία γράφτηκε και πλέον οι πρώην... αποικίες της πάλαι ποτέ βρετανικής αυτοκρατορίας επιστρέφουν... εξαγοράζοντας τα πρώην αφεντικά τους. Η Jaguar και η Land Rover διασφαλίζουν τη συνέχειά τους και οι εργαζόμενοι τις θέσεις τους, ενώ η ινδική αυτοκινητοβιομηχανία βάζει εαυτόν στον παγκόσμιο χάρτη με δυναμικό τρόπο. Και για να έχετε μια τάξη του μεγέθους, τους επόμενους μήνες στην γκάμα της Τata θα υπάρχουν αυτοκίνητα από 1.700 ευρώ έως και 164.000 δολάρια! 

Βρείτε εσείς έστω άλλη μία τέτοια εταιρεία στον πλανήτη...

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr