Ενδιαφέρον Νεωρίου για τον Σκαραμαγκά
17.01.2010
20:36
Στην προοπτική της δημιουργίας ενιαίου φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, στον οποίο θα περιλαμβάνοντας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Ελευσίνας και Σύρου, επανήλθε με πρότασή του προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ο όμιλος Νεωρίου Σύρου, ο οποίος ελέγχεια τις μονάδες της Ελευσίνας και της Σύρου και είναι συμφερόντων...
Στην προοπτική της δημιουργίας ενιαίου φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, στον οποίο θα περιλαμβάνοντας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Ελευσίνας και Σύρου, επανήλθε με πρότασή του προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ο όμιλος Νεωρίου Σύρου, ο οποίος ελέγχεια τις μονάδες της Ελευσίνας και της Σύρου και είναι συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Νίκου Ταβουλάρη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε συνάντηση του υπουργού κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, παρουσία του υφυπουργού Πάνου Μπεγλίτη με τον Γάλλο πρεσβευτή στην Αθήνα, Christophe Farnaud, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλου της DCNS Patrick Boissier και τον πρόεδρο των Ναυπηγείων Ελευσίνας Νίκο Ταβουλάρη.
Το γαλλικό ενδιαφέρον εξηγείται από το γεγονός της ύπαρξης προσυμφώνου ανάμεσα στο Ναυπηγεία Ελευσίνας και την γαλλική εταιρεία DCNS σε σχέση με την προοπτική εκτέλεσης του εξοπλιστικού προγράμματος για τις 6 νέες φρεγάτες τύπου FREMM, το οποίο είχε συμφωνηθεί από Σαρκοζί – Καραμανλή, με εκτιμώμενο κόστος περί τα 6 δισ. ευρώ.
Για τις φρεγάτες FREMM ήδη το υπουργείο Αμυνας διεξάγει διαπραγματεύσεις ως προς τους όρους προμήθειας και η ελληνική ‘σφήνα΄ κινείται στην λογική της δυνατότητας κατανομής των ναυπηγικών εργασιών και στις τρεις μονάδες της χώρας, με προφανή τα οφέλη στην απασχόληση.
Αυτήν την περίοδο η ιδιοκτήτρια των Ναοηγείων Σκαραμαγκά γερμανική ThyssenKrupp πραγματοποιεί διαπραγματεύσεις με την αραβικών συμφερόντων Αμπού Ντάμπι Μάρ για μεταβίβαση της μονάδας, Ωστόσο, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η ελληνική κυβέρνηση σαφώς στέκεται με προβληματισμό μπροστά στους όρους που έχουν θέσει οι Γερμανοί για μεταβίβαση στους Άραβες και οι οποίοι προβλέπουν την καταβολή 300 εκατ. ευρώ που θεωρούνται ως οφειλές του Δημοσίου προς την γερμανική πλευρά, την αποπληρωμή από το Δημόσιο του άνω των 200 εκατ. ευρώ προστίμου που έχει επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ενδεχόμενο μείωσης του προσωπικού, μέσω συρρίκνωσης των δραστηριοτήτων καθώς και την ανάληψη από τον Σκαραμαγκά της πλειοψηφίας των προγραμμάτων του Πολεμικού Ναυτικού.
Σημειώνεται ότι για την μεταβίβαση της ιστορικότερης ναυπηγικής μονάδας της χώρας, θα πρέπει να συναινέσει, βάσει της σχετικής σύμβασης που προ 7ετίας είχε υπογραφεί με τους Γερμανούς, και η ελληνική κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε συνάντηση του υπουργού κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, παρουσία του υφυπουργού Πάνου Μπεγλίτη με τον Γάλλο πρεσβευτή στην Αθήνα, Christophe Farnaud, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλου της DCNS Patrick Boissier και τον πρόεδρο των Ναυπηγείων Ελευσίνας Νίκο Ταβουλάρη.
Το γαλλικό ενδιαφέρον εξηγείται από το γεγονός της ύπαρξης προσυμφώνου ανάμεσα στο Ναυπηγεία Ελευσίνας και την γαλλική εταιρεία DCNS σε σχέση με την προοπτική εκτέλεσης του εξοπλιστικού προγράμματος για τις 6 νέες φρεγάτες τύπου FREMM, το οποίο είχε συμφωνηθεί από Σαρκοζί – Καραμανλή, με εκτιμώμενο κόστος περί τα 6 δισ. ευρώ.
Για τις φρεγάτες FREMM ήδη το υπουργείο Αμυνας διεξάγει διαπραγματεύσεις ως προς τους όρους προμήθειας και η ελληνική ‘σφήνα΄ κινείται στην λογική της δυνατότητας κατανομής των ναυπηγικών εργασιών και στις τρεις μονάδες της χώρας, με προφανή τα οφέλη στην απασχόληση.
Αυτήν την περίοδο η ιδιοκτήτρια των Ναοηγείων Σκαραμαγκά γερμανική ThyssenKrupp πραγματοποιεί διαπραγματεύσεις με την αραβικών συμφερόντων Αμπού Ντάμπι Μάρ για μεταβίβαση της μονάδας, Ωστόσο, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η ελληνική κυβέρνηση σαφώς στέκεται με προβληματισμό μπροστά στους όρους που έχουν θέσει οι Γερμανοί για μεταβίβαση στους Άραβες και οι οποίοι προβλέπουν την καταβολή 300 εκατ. ευρώ που θεωρούνται ως οφειλές του Δημοσίου προς την γερμανική πλευρά, την αποπληρωμή από το Δημόσιο του άνω των 200 εκατ. ευρώ προστίμου που έχει επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ενδεχόμενο μείωσης του προσωπικού, μέσω συρρίκνωσης των δραστηριοτήτων καθώς και την ανάληψη από τον Σκαραμαγκά της πλειοψηφίας των προγραμμάτων του Πολεμικού Ναυτικού.
Σημειώνεται ότι για την μεταβίβαση της ιστορικότερης ναυπηγικής μονάδας της χώρας, θα πρέπει να συναινέσει, βάσει της σχετικής σύμβασης που προ 7ετίας είχε υπογραφεί με τους Γερμανούς, και η ελληνική κυβέρνηση.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, η ThyssenKrupp πρόκειται την ερχόμενη εβδομάδα να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων με την Αμπού Ντάμπι Μαρ, τα οποία θα αξιολογηθούν εν συνεχεία από την εταιρεία συμβούλων Lezard που έχει προσληφθεί ως σύμβουλος από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr