Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι εταιρείες για τις κρουαζιέρες

Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προκαλούν τις αντιδράσεις των εταιρειών κρουαζιέρας, ενώ στελέχη του κλάδου κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, κάνοντας λόγο για απρόβλεπτες συνέπειες στον τουρισμό και την ελληνική οικονομία

Έκκληση για συνεργασία απηύθυνε την Πέμπτη ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στους εργαζόμενους στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης

Ειδικότερα, αναφερόμενος στο θέμα των συνεχιζόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων, ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, «ώστε να εξασφαλιστεί η ρύθμιση και όχι η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης». Ζητώντας ανάλογη ανταπόκριση από τους εργαζόμενους, ο υπουργός πρόσθεσε ότι οι στιγμές είναι κρίσιμες και ότι η προσπάθεια δεν είναι μόνο ευθύνη της κυβέρνησης αλλά και των εμπλεκόμενων μερών.

Την ίδια ώρα προειδοποιήσεις για τις επιπτώσεις που έχουν οι κινητοποιήσεις κατά των ιδιωτικοποιήσεων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ απηύθυναν τόσο ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, όσο και οι φορείς της κρουαζιέρας. Μιλώντας σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Πιτσιόρλας χαρακτήρισε ακραίες και καταστροφικές τις κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών στον ΟΛΘ και υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος να απαξιωθεί το λιμάνι.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιάννης Κούβαρης αποκάλυψε ότι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας, η Holland America, προειδοποίησε ότι αν συνεχιστεί η κατάσταση, τότε θα αφαιρέσει τα ελληνικά λιμάνια απο το πρόγραμμά της.

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τη μετάταξη των υπαλλήλων των δύο λιμανιών σε φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημοσίου τομέα, ώστε να λήξουν οι κινητοποιήσεις που έχουν παραλύσει τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας.

Οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας - Ενωση Λιμενεργατών-Σύνδεσμος Εποπτών Αρχιεργατών) αποφάσισαν αργά το βράδυ της Τετάρτης τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους με νέα 48ωρη απεργία για χθες Πέμπτη και σήμερα Παρασκευή, καθώς και αποχή από την εργασία το Σάββατο 11/06 και την Κυριακή 12/06. 

Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προκαλούν τις αντιδράσεις των εταιρειών κρουαζιέρας, ενώ στελέχη του κλάδου κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, κάνοντας λόγο για απρόβλεπτες συνέπειες στον τουρισμό και την ελληνική οικονομία.

«Αυξάνονται οι απώλειες προσεγγίσεων πλοίων»

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, με επιστολή της προς τα εμπλεκόμενα υπουργεία απηύθυνε έκκληση να βρεθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, καθώς η τουριστική κίνηση κορυφώνεται και οι απώλειες προσεγγίσεων πλοίων αυξάνονται, με ανάλογη ζημιά της τοπικής κοινωνίας και γενικότερα της εθνικής οικονομίας.

Στην επιστολή υπογραμμίζεται ότι λόγω της απεργίας των λιμενεργατών, τα πληρώματα των πλοίων αναγκάζονται να μεταφέρουν με τα χέρια τις αποσκευές των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων, ενώ δυσχεραίνεται και η τροφοδοσία των ίδιων των πλοίων, με δυσμενή αποτελέσματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών. 

Για «χάος που επικρατεί στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω των συνεχόμενων κινητοποιήσεων και της αδυναμίας της κυβέρνησης να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο, καθώς δεν ασκεί τα δικαιώματά της» κάνει λόγο ο υπεύθυνος τομεάρχης Ναυτιλίας της ΝΔ Σίμος Κεδίκογλου, σε ερώτησή του που κατέθεσε στη Βουλή.

Ο βουλευτής ζητά από τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει στο ερώτημα, γιατί η διοίκηση του ΟΛΠ δεν προχωρά σε άσκηση όλων των ένδικων μέσων και βοηθημάτων, προκειμένου να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr