Επιδότηση αγοράς ή ναυπήγησης πλοίου από κοινοτικούς πόρους

Την επιδότηση ναυπήγησης ή αγοράς ακτοπλοϊκού πλοίου μελετά η κυβέρνηση με την εισαγωγή του μεταφορικού ισοδύναμου ανακοίνωσε η υπουργός...

Την επιδότηση ναυπήγησης ή αγοράς ακτοπλοϊκού πλοίου μελετά η κυβέρνηση με την εισαγωγή του μεταφορικού ισοδύναμου ανακοίνωσε η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη.

Η επιδότηση θα γίνεται από κοινοτικούς πόρους. Πρόκειται στην ουσία
Για  αναμόρφωση του συστήματος των επιδοτήσεων στην ακτοπλοΐα, ώστε τα νησιά να αποκτήσουν πιο τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες σε χαμηλότερο κόστος.

«Μέσα στο επόμενο μήνα θα υπάρξουν ανακοινώσεις σχετικά με την εισαγωγή της έννοιας του μεταφορικού ισοδύναμου και τη χρήση του ως μέσο επιδότησης, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί με κοινοτικούς πόρους η κατασκευή αλλά και αγορά ακτοπλοϊκών πλοίων.

Το ΥΠΟΙΑΝ ενδιαφέρεται κυρίως να συνδυάσει το μεταφορικό ισοδύναμο με τη στήριξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας» τόνισε η υπουργός.

Το 2009 το κόστος για την επιδότηση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προς τα «άγονα νησιά» ανήλθε τα 45 -50 εκατ ευρώ, ενώ για το 2010 αναμένεται να φθάσει τα 60 εκατ. ευρώ με ανώτατη οροφή τα 100 εκατ. ευρώ.Από αυτά κάθε χρόνο ένα ποσό ύψους 10-15 εκ.ευρώ καλύπτεται από τον επίναυλο το 3% που επιβαρύνεται το κάθε εισιτήριο.

Η κρατική δαπάνη για την κάλυψη των άγονων γραμμών αυξήθηκε σημαντικά μετά το 2002 με την κατάργηση των αδειών σκοπιμότητας και την ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr