ΟΑΕΔ: Πάνω από 100.000 θεσεις προσωρινής απασχόλησης μέχρι το τέλος του χρόνου
05.07.2016
14:47
Οι 52.000 θέσεις θα είναι 8μηνης απασχόλησης μέσω της κοινωφελούς εργασίας ενώ οι άλλες 49.000 θέσεις θα εξασφαλιστούν μέσω των άλλων προγραμμάτων του οργανισμού
Mέτρα ανακούφισης των 160.000 χαμηλοσυνταξιούχων που έχασαν το ΕΚΑΣ δρομολογεί η κυβέρνηση. Ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος εξέφρασε «σκέψεις» για την ελάφρυνση των «χαμένων» οι οποίες θα συζητηθούν την Πέμπτη σε σύσκεψη με τον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών κ. Γιώργο Χουλιαράκη. Ανάμεσα στις διευκολύνσεις που συζητούνται είναι κάποιες ελαφρύνσεις σε σχέση με τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ και την καταβολή του ΕΝΦΙΑ. Το μόνο μέτρο που έχει νομοθετηθεί προς το παρόν είναι η διατήρηση της συμμετοχής του 10% στην φαρμακευτική περίθαλψη για τους συνταξιούχους που έχασαν το επίδομα.
Ο κ. Κατρούγκαλος επανέλαβε ότι «η κατάργηση του ΕΚΑΣ είχε ψηφιστεί και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης» ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην επέτειο της νίκης του ΟΧΙ στο δημοψήφισμα, τονίζοντας «είμαστε συνεχιστές της αντίθεσης στην νεοφιλελεύθερη πολιτική. Δεν έχει αλλάξει ούτε η ψυχή μας, ούτε η καρδιά μας, ούτε ο χαρακτήρας μας».
Ο υπουργός Εργασίας κατά την παρουσίαση του σχεδίου αναδιάρθρωσης του ΟΑΕΔ, αναφέρθηκε και στα εργασιακά , επισημαίνοντας ότι έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τους κοινωνικούς εταίρους προκειμένου να διαμορφωθεί κοινό μέτωπο αντίστασης στις ομαδικές απολύσεις.
Από την πλευρά της η διοικήτρια του ΟΑΕΔ Μαρία Καραμεσίνη ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα «ανοίξουν» 52.000 θέσεις 8μηνης απασχόλησης μέσω της κοινωφελούς εργασίας ενώ άλλες 49.000 θέσεις θα εξασφαλιστούν μέσω των άλλων προγραμμάτων του ΟΑΕΔ.
Ο κ. Κατρούγκαλος επανέλαβε ότι «η κατάργηση του ΕΚΑΣ είχε ψηφιστεί και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης» ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην επέτειο της νίκης του ΟΧΙ στο δημοψήφισμα, τονίζοντας «είμαστε συνεχιστές της αντίθεσης στην νεοφιλελεύθερη πολιτική. Δεν έχει αλλάξει ούτε η ψυχή μας, ούτε η καρδιά μας, ούτε ο χαρακτήρας μας».
Ο υπουργός Εργασίας κατά την παρουσίαση του σχεδίου αναδιάρθρωσης του ΟΑΕΔ, αναφέρθηκε και στα εργασιακά , επισημαίνοντας ότι έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τους κοινωνικούς εταίρους προκειμένου να διαμορφωθεί κοινό μέτωπο αντίστασης στις ομαδικές απολύσεις.
Από την πλευρά της η διοικήτρια του ΟΑΕΔ Μαρία Καραμεσίνη ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα «ανοίξουν» 52.000 θέσεις 8μηνης απασχόλησης μέσω της κοινωφελούς εργασίας ενώ άλλες 49.000 θέσεις θα εξασφαλιστούν μέσω των άλλων προγραμμάτων του ΟΑΕΔ.
Η Διοικήτρια του Οργανισμού τόνισε ότι «το σχέδιο αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ είναι έργο πολυεπίπεδο, που στηρίζεται σε ριζικές αλλαγές στο οργανωτικό και διοικητικό του μοντέλο, καθώς και στις ασκούμενες πολιτικές. Αποσκοπεί στη βελτίωση της σχέσης του Οργανισμού με τους ανέργους και τις επιχειρήσεις, στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών και στην αναβάθμιση του θεσμικού του ρόλου στη λειτουργία της αγοράς εργασίας. Σήμερα παρουσιάζουμε τις κομβικές αλλαγές που έχουμε ήδη υλοποιήσει, για την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη: Τηλεφωνικό Κέντρο, Διαδικτυακή Πύλη και Υπηρεσία Υποδοχής στα ΚΠΑ. Και οι τρεις αλλαγές έχουν ήδη βρει θετική ανταπόκριση από τους πολίτες».
Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναδιοργάνωσης τίθεται σε πλήρη λειτουργία το καινοτόμο, σχεδιασμένο για συσκευές τύπου tablet και smart phone, portal του ΟΑΕΔ που εξασφαλίζει καλύτερη και ευκολότερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Διαθέτει αλληλένδετες μηχανές απλής ή σύνθετης αναζήτησης κενών θέσεων (για τους αναζητούντες εργασία) και βιογραφικών (για τους εργοδότες) για την αποτελεσματικότερη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας. Καινοτομία του αποτελεί η παροχή πρόσβασης σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών, στις οποίες έχει δυνητικά πρόσβαση ο χρήστης, ανάλογα με την κατηγορία συναλλασσόμενου στην οποία ανήκει. Ήδη, κατά τη δοκιμαστική λειτουργία του νέου Portal από τον Απρίλιο, έγιναν 3.200.000 προβολές σελίδας από 350.000 χρήστες σε μηναία βάση.
Στο προσεχές διάστημα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Οργανισμού θα αναβαθμιστούν, ώστε να γίνουν περισσότερο εξατομικευμένες.
Η Διοικήτρια του ΟΑΕΔ παρουσίασε επίσης τη νέα υπηρεσία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης -Call Center του Οργανισμού- που λειτουργεί από τις αρχές Μαΐου, εξασφαλίζοντας προσβασιμότητα και άμεση τηλεφωνική εξυπηρέτηση σε όλους τους πολίτες που συναλλάσσονται με τον ΟΑΕΔ, στον πενταψήφιο αριθμό 11320. Η νέα υπηρεσία στελεχώνεται από έμπειρο προσωπικό που δίνει στο κοινό πληροφορίες κι οδηγίες ή παραπέμπει για εξειδικευμένη πληροφόρηση στους αρμόδιους εκπροσώπους. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΕΔ εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 900 κλήσεις καθημερινά. Ο μέσος όρος αναμονής σε κάθε κλήση διαμορφώνεται στα 30’’ και ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στα 2’ 30’’ λεπτά.
Η κυρία Καραμεσίνη αναφέρθηκε στην Υπηρεσία Υποδοχής που λειτουργεί σε 31 ΚΠΑ σε όλη τη χώρα, όπου ο πολίτης μπορεί να ενημερωθεί άμεσα και γρήγορα για όλες τις απαραίτητες ενέργειες και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για να ολοκληρώσει τη συναλλαγή του, με αποτέλεσμα να μειωθεί η «ουρά» στα γκισέ των ΚΠΑ κατά 60%.
Το πρόγραμμα της αναδιοργάνωσης που υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Οργανωτικός Ανασχεδιασμός και Επαναπροσδιορισμός του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ (Reengineering)» στηρίζεται στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, στην ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, στην εισαγωγή ψηφιακών καινοτομιών στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, στην απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και στην αλλαγή των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης.
Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναδιοργάνωσης τίθεται σε πλήρη λειτουργία το καινοτόμο, σχεδιασμένο για συσκευές τύπου tablet και smart phone, portal του ΟΑΕΔ που εξασφαλίζει καλύτερη και ευκολότερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Διαθέτει αλληλένδετες μηχανές απλής ή σύνθετης αναζήτησης κενών θέσεων (για τους αναζητούντες εργασία) και βιογραφικών (για τους εργοδότες) για την αποτελεσματικότερη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας. Καινοτομία του αποτελεί η παροχή πρόσβασης σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών, στις οποίες έχει δυνητικά πρόσβαση ο χρήστης, ανάλογα με την κατηγορία συναλλασσόμενου στην οποία ανήκει. Ήδη, κατά τη δοκιμαστική λειτουργία του νέου Portal από τον Απρίλιο, έγιναν 3.200.000 προβολές σελίδας από 350.000 χρήστες σε μηναία βάση.
Στο προσεχές διάστημα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Οργανισμού θα αναβαθμιστούν, ώστε να γίνουν περισσότερο εξατομικευμένες.
Η Διοικήτρια του ΟΑΕΔ παρουσίασε επίσης τη νέα υπηρεσία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης -Call Center του Οργανισμού- που λειτουργεί από τις αρχές Μαΐου, εξασφαλίζοντας προσβασιμότητα και άμεση τηλεφωνική εξυπηρέτηση σε όλους τους πολίτες που συναλλάσσονται με τον ΟΑΕΔ, στον πενταψήφιο αριθμό 11320. Η νέα υπηρεσία στελεχώνεται από έμπειρο προσωπικό που δίνει στο κοινό πληροφορίες κι οδηγίες ή παραπέμπει για εξειδικευμένη πληροφόρηση στους αρμόδιους εκπροσώπους. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΕΔ εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 900 κλήσεις καθημερινά. Ο μέσος όρος αναμονής σε κάθε κλήση διαμορφώνεται στα 30’’ και ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στα 2’ 30’’ λεπτά.
Η κυρία Καραμεσίνη αναφέρθηκε στην Υπηρεσία Υποδοχής που λειτουργεί σε 31 ΚΠΑ σε όλη τη χώρα, όπου ο πολίτης μπορεί να ενημερωθεί άμεσα και γρήγορα για όλες τις απαραίτητες ενέργειες και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για να ολοκληρώσει τη συναλλαγή του, με αποτέλεσμα να μειωθεί η «ουρά» στα γκισέ των ΚΠΑ κατά 60%.
Το πρόγραμμα της αναδιοργάνωσης που υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Οργανωτικός Ανασχεδιασμός και Επαναπροσδιορισμός του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ (Reengineering)» στηρίζεται στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, στην ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, στην εισαγωγή ψηφιακών καινοτομιών στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, στην απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και στην αλλαγή των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr