ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Την αγόρασαν οι Ιταλοί με 45 εκατ. ευρώ
14.07.2016
20:25
Το τίμημα που προσέφερε η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων Ferrovie Dello Stato Italiane για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έγινε αποδεκτό από το ΤΑΙΠΕΔ - Άδωνις: Ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκε «προκλητικά λίγα» τα 300 εκατ. για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τώρα τη δίνει για 45! - Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ λένε ότι ουδέποτε άλλοτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Το ποσό των 45 εκατομμυρίων ευρώ είναι το τίμημα που προσέφερε η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσφορά η οποία έγινε αποδεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει το www.protothema.gr
Διαβάστε την ανακοίνωση που εκδόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ:
Η διαδικασία της υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ολοκληρώθηκε στις 6 Ιουλίου, οπότε διαπιστώθηκε ότι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατατέθηκε δεσμευτική προσφορά από τη Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A, αφού, παρά παρά το αρχικό ενδιαφέρον, δεν υπήρξε δεσμευτική προσφορά από την εταιρεία των ρωσικών σιδηροδρόμων, τη RZD.
Διαβάστε την ανακοίνωση που εκδόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ:
Η διαδικασία της υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ολοκληρώθηκε στις 6 Ιουλίου, οπότε διαπιστώθηκε ότι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατατέθηκε δεσμευτική προσφορά από τη Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A, αφού, παρά παρά το αρχικό ενδιαφέρον, δεν υπήρξε δεσμευτική προσφορά από την εταιρεία των ρωσικών σιδηροδρόμων, τη RZD.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την υποβολή της δεσμευτικής προσφοράς, ακολουθεί άμεσα η έναρξη της διαδικασίας και τα βήματα που προβλέπονται από τους όρους του διαγωνισμού στις 27 Ιανουαρίου εφέτος.
Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος, λόγω της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, παρότι στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.
Σκοπός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η παροχή υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, η ανάπτυξη, οργάνωση και εκμετάλλευση αστικών, προαστιακών, περιφερειακών, υπεραστικών και διεθνών επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών καθώς και η μεταφορά με λεωφορεία ή η συνδυασμένη μεταφορά επιβατών και φορτίων και η παροχή υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) πάσης φύσεως. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο ΟΣΕ (ο οποίος ανήκει κατά 100% στο Δημόσιο), υπό την ιδιότητά του ως διαχειριστής της Ελληνικής Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής, είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, την κατασκευή και ανάπτυξη νέας υποδομής, τη ρύθμιση και την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας καθώς και όσων αρμοδιοτήτων προβλέπονται από την εφαρμοστέα εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Συντήρηση Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού
H συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία προς το παρόν παρέχεται από τον ΟΣΕ, είναι ήδη υπό μεταβίβαση μέσω απόσχισης κλάδου/δραστηριότητας από τη μητρική εταιρία (spin off), στη νεοσυσταθείσα εταιρεία με την επωνυμία "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Α.Ε. (''ΕΕΣΣΤΥ''), η οποία ανήκει κατά 100% στο Δημόσιο. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας της απόσχισης (spin off), η ΕΕΣΣΤΥ θα λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρεία που θα παρέχει υπηρεσίες συντήρησης σε τροχαίο υλικό. Σημειώνεται ότι, πρόθεση του Δημοσίου είναι να προβεί και στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ.
Σε ανάρτησή του στο Twitter, o αντιπρόεδρος της ΝΔ παραπέμπει σε μία δήλωση του Ιουλίου του 2013 από τον Γιώργο Σταθάκη, τότε υπεύθυνο τομέα ανάπτυξης της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.
Σε αυτήν, ο κ. Σταθάκης χαρακτηρίζει «προκλητικά χαμηλή τιμή» τα 300 εκατομμύρια ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσθέτοντας μάλιστα πως ένα... τόσο μικρό ποσό θα έχει «αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου της κυβέρνησης».
Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, πάντως, με αφορμή τις δηλώσεις περί προσφοράς 300 εκατ. ευρώ, σχολίαζαν ότι ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα.
Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος, λόγω της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, παρότι στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.
Η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E. ιδρύθηκε το 2005 ως θυγατρική του ΟΣΕ Α.Ε. ("ΟΣΕ"). Το Δεκέμβριο του 2008 η κυριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταβιβάστηκε στο Δημόσιο.Σκοπός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η παροχή υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, η ανάπτυξη, οργάνωση και εκμετάλλευση αστικών, προαστιακών, περιφερειακών, υπεραστικών και διεθνών επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών καθώς και η μεταφορά με λεωφορεία ή η συνδυασμένη μεταφορά επιβατών και φορτίων και η παροχή υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) πάσης φύσεως. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο ΟΣΕ (ο οποίος ανήκει κατά 100% στο Δημόσιο), υπό την ιδιότητά του ως διαχειριστής της Ελληνικής Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής, είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, την κατασκευή και ανάπτυξη νέας υποδομής, τη ρύθμιση και την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας καθώς και όσων αρμοδιοτήτων προβλέπονται από την εφαρμοστέα εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Συντήρηση Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού
H συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία προς το παρόν παρέχεται από τον ΟΣΕ, είναι ήδη υπό μεταβίβαση μέσω απόσχισης κλάδου/δραστηριότητας από τη μητρική εταιρία (spin off), στη νεοσυσταθείσα εταιρεία με την επωνυμία "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Α.Ε. (''ΕΕΣΣΤΥ''), η οποία ανήκει κατά 100% στο Δημόσιο. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας της απόσχισης (spin off), η ΕΕΣΣΤΥ θα λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρεία που θα παρέχει υπηρεσίες συντήρησης σε τροχαίο υλικό. Σημειώνεται ότι, πρόθεση του Δημοσίου είναι να προβεί και στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ.
Άδωνις: Ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκε «προκλητικά λίγα» τα 300 εκατ. για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τώρα τη δίνει για 45!
«Πολιτικούς απατεώνες» χαρακτήρισε ο Άδωνις Γεωργιάδης τα στελέχη της Κυβέρνησης με αφορμή την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων Ferrovie Dello Stato Italiane, έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ.Σε ανάρτησή του στο Twitter, o αντιπρόεδρος της ΝΔ παραπέμπει σε μία δήλωση του Ιουλίου του 2013 από τον Γιώργο Σταθάκη, τότε υπεύθυνο τομέα ανάπτυξης της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.
Σε αυτήν, ο κ. Σταθάκης χαρακτηρίζει «προκλητικά χαμηλή τιμή» τα 300 εκατομμύρια ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσθέτοντας μάλιστα πως ένα... τόσο μικρό ποσό θα έχει «αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου της κυβέρνησης».
Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, πάντως, με αφορμή τις δηλώσεις περί προσφοράς 300 εκατ. ευρώ, σχολίαζαν ότι ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr