Άνοιξε ο δρόμος για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου

Δύο σημαντικά  βήματα για την απελευθέρωση της  αγοράς φυσικού αερίου τέθηκαν από το απόγευμα της Παρασκευής στην τελική ευθεία, καθώς έπειτα από τις πιέσεις του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννη Μανιάτη, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) απέστειλε στο υπουργείο ...

Δύο σημαντικά  βήματα για την απελευθέρωση της  αγοράς φυσικού αερίου τέθηκαν από το απόγευμα της Παρασκευής στην τελική ευθεία, καθώς έπειτα από τις πιέσεις του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννη Μανιάτη, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) απέστειλε στο υπουργείο δύο απαραίτητα θεσμικά κείμενα.

Πρόκειται για  τον Κώδικα Διαχείρισης του συστήματος φυσικού αερίου καθώς και για  την λεγόμενη Πρότυπη Σύμβαση, την οποία θα υπογράφουν όσες επιχειρήσεις ενδιαφέρονται να αποκτούν πρόσβαση στο σύστημα αερίου της χώρας, είτε μέσω των αγωγών είτε μέσω καραβιών στις εγκαταστάσεις υγροποιημένου αερίου του ΔΕΣΦΑ στην Ρεβυθούσα προκειμένου να εμπορευθούν αέριο ή να το χρησιμοποιήσουν για δική τους χρήση.

Οι θεσμικές ελλείψεις στην αγορά φυσικού  αερίου ήταν η αφορμή για την πρόσφατη διαμάχη μεταξύ ΡΑΕ – ΔΕΣΦΑ για το κατά πόσον η εταιρεία που διαχειρίζεται το σύστημα φυσικού αερίου θα μπορούσε να παραλάβει και να τιμολογήσει το φορτίο υγροποιημένου αερίου (LNG) που έφεραν στην Ρεβυθούσα οι όμιλοι Βαρδινογιάννη και Μυτιληναίου.

Η υπόθεση είχε ως αποτέλεσμα να απομακρυνθεί αρχικά, στις πρώτες μέρες της χρονιάς, ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ κ. Παναγιώτης Κανελλόπουλος, ο οποίος είχε σύμφωνη προς την ΡΑΕ άποψη υπέρ της παραλαβής του φορτίου, και την Παρασκευή και ο πρόεδρος του ΔΕΣΦΑ κ. Νίκος Μαυρομάτης, ο οποίος είχε αντισταθεί στο άνοιγμα της αγοράς και είχε επικριθεί για αυτό και από την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΔΕΣΦΑ.

Πλέον η νέα  διοίκηση – Π.Μαυροκέφαλος και Αρ.Βακιρλής – θα έχουν, όταν εγκριθούν από  το Υ.Π.Ε.Κ.Α. τα κείμενα της ΡΑΕ, ένα πιο ξεκάθαρο πλαίσιο για να αντιμετωπίσουν την επόμενη έλευση ιδιωτικού φορτίου LNG ή ανάλογο ζήτημα που σχετίζεται με την απελευθέρωση μιας αγοράς, στην οποία μέχρι τώρα το 100% αποτελεί μονοπώλιο της υπό κρατικό έλεγχο ΔΕΠΑ, η οποία με μετόχους, επίσης, τα Ελληνικά -Πετρέλαια –άρα και τον όμιλο Λάτση – είχε αντιδράσει στην προοπτική να εισάγουν αέριο στο σύστημα οι όμιλοι Βαρδινογιάννη και Μυτιληναίου…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr