Κ. Χατζηδάκης: Σε βάρος του καταναλωτή η απαγόρευση των προωθητικών ενεργειών για προϊόντα

Ερώτηση σχετικά με την πρόθεση του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας να απαγορεύσει τις προωθητικές ενέργειες προϊόντων, δηλαδή την προώθηση καταναλωτικών προϊόντων προσφέροντας μαζί άλλο ανόμοιο προϊόν ως δώρο, κατέθεσε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης.

Ερώτηση σχετικά με την πρόθεση του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας να απαγορεύσει τις προωθητικές ενέργειες προϊόντων, δηλαδή την προώθηση καταναλωτικών προϊόντων προσφέροντας μαζί άλλο ανόμοιο προϊόν ως δώρο, κατέθεσε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηδάκης καταγγέλλει πως η συγκεκριμένη πολιτική δεν θα επιφέρει κανένα απολύτως όφελος για τον καταναλωτή, αλλά αντίθετα θα του στερήσει το δικαίωμα της επιλογής και θα πλήξει την απασχόληση στον κλάδο των εταιρειών προωθητικών ενεργειών. 

Όπως προκύπτει από δημοσιεύματα, η κυβέρνηση φαίνεται να προβάλλει ως επιχείρημα υπέρ αυτής της ρύθμισης ότι θα επιτευχθεί μείωση της τιμής των προϊόντων στο ράφι κατά 1%. Ωστόσο, τονίζει ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, δεν γίνεται αντιληπτό πώς θα επιτευχθεί αυτή η μείωση στην τιμή του τελικού προϊόντος. Κι αυτό διότι το δώρο δεν αυξάνει την τιμή του τελικού προϊόντος, αφού το κόστος των προωθητικών ενεργειών καλύπτεται από το διαφημιστικό προϋπολογισμό της κάθε εταιρείας που εμπορεύεται το προϊόν. Επομένως, οι εταιρείες αυτές θα ανακατανείμουν τον διαφημιστικό προϋπολογισμό τους, χωρίς να τροποποιήσουν την τελική τιμή του προϊόντος που αγοράζει ο τελικός καταναλωτής, και χωρίς να μειωθεί η τιμή στο ράφι κατά 1%. 

Ο κ. Χατζηδάκης σημειώνει παράλληλα ότι πρόκειται για μια ρύθμιση σοβιετικού τύπου, καθώς περιορίζει την ελευθερία επιλογών του καταναλωτή, χωρίς να δικαιολογείται ούτε από λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, ούτε από κάποιο οικονομικό όφελος για τους τελικούς αγοραστές των προϊόντων. 

Τέλος, στην ερώτησή του, ο βουλευτής της ΝΔ, επισημαίνει ότι η απαγόρευση αυτή θα έχει άμεσες συνέπειες στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του επιχειρησιακού και διαφημιστικού δώρου - δηλαδή, τις εταιρείες που παράγουν/εισάγουν τα δώρα τα οποία προσφέρονται δωρεάν με το προϊόν - αφού καταργεί την εμπορική δραστηριότητά τους, ωθώντας τους σε αναγκαστική παύση εργασιών και άρα απόλυση όλων των εργαζομένων. Σημειώνεται ότι πρόκειται για ένα κλάδο που περιλαμβάνει πάνω από 500 επιχειρήσεις πανελλαδικώς και απασχολεί περισσότερους από 5.500 εργαζόμενους. Οι εταιρείες αυτές έχουν, μάλιστα, λάβει κωδικό δραστηριοποίησης (ΚΑΔ) από την Εφορία και το κράτος εισπράττει φόρους και εισφορές από αυτές. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr