Σκληρή κριτική των Ελλήνων Εφοπλιστών προς την κυβέρνηση

Την ακτινογραφία της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας έκανε ο πρόεδρος της  Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ.Βενιάμης στο πλαίσιο της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών

Την ακτινογραφία της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας έκανε ο πρόεδρος της  Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ.Βενιάμης στο πλαίσιο της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών

 Ο πρόεδρος , αναφέρθηκε λεπτομερώς στις εξελίξεις που σημειώθηκαν στην ποντοπόρο ναυτιλία τον περασμένο χρόνο, καθώς και στα πεπραγμένα του ελληνικού εφοπλισμού.  

Η κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας και οι επιπτώσεις της στην καθημερινή λειτουργία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, το κλίμα που έχει διαμορφωθεί στην παγκόσμια και την ελληνική ναυτιλία από τη διεθνή οικονομική κρίση, η πορεία του ελληνικού νηολογίου, η ναυτική εκπαίδευση, οι αποφάσεις για τη ναυτιλία από τους διεθνείς οργανισμούς και η μάστιγα της πειρατείας, ήταν τα βασικά θέματα που απασχόλησαν του Έλληνες εφοπλιστές. 
 

«Το 2009 μας  επιφύλαξε και μια ιδιαιτέρως δυσάρεστη έκπληξη. Την απροειδοποίητη κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και, σε πρώτη φάση, την κατάτμηση και την διασπορά των υπηρεσιών του» επεσήμανε ο Θ.Βενιάμης: 
«Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, πρέπει να τονίσω, πέραν από τις υπηρεσίες που πρόσφερε με ασυνήθιστη για τα ελληνικά δεδομένα, επάρκεια γνώσεων και  εμπειρίας,  έχει δημιουργήσει και ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς με τους ανθρώπους της ευρύτερης ναυτιλιακής και ναυτικής κοινότητας, ενώ  έγινε  και σύμβολο  εθνικής ισχύος στα έργα της θάλασσας. Επομένως, πέρα  από την πρακτική σημασία της αυτόνομης λειτουργίας του,  υπάρχει και η ψυχολογική.

Και όλοι γνωρίζουμε σε ποιο βαθμό η ψυχολογία, αυτό που  λέμε κλίμα,  επηρεάζει τους δεσμούς  ναυτιλίας και  πατρίδας.

Ωστόσο, με τις εκλογές του Οκτωβρίου  προέκυψε με την θέληση του ελληνικού  λαού νέα κυβέρνηση με διακηρυγμένο πρόγραμμα καινοτομιών και μεταρρυθμίσεων. Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής, προκρίθηκε-όπως δηλώθηκε- «η αναβάθμιση της  διοίκησης της ναυτιλίας με την ένταξή της σε προβεβλημμένο υπουργείο» με ταυτόχρονη όμως μεταφορά αρμοδιοτήτων της, σε άλλα υπουργεία. 
Σε μια  ευνομούμενη δημοκρατία η πολιτική βούληση της πλειοψηφίας  είναι  σεβαστή  χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πάντα, είναι και η καλύτερη. Κατά συνέπεια η υποχρέωση των  φορέων του κλάδου που πιστεύει ότι  θίγεται,  είναι όχι οι εν θερμώ  αντιδράσεις υπό το βάρος πολλές φορές, συναισθηματικού φόρτου, αλλά ο διάλογος με επιχειρήματα, που στην περίπτωση αυτή είναι  και πολλά και σοβαρά.

Έτσι,  η  Ένωση  ξεκίνησε  αμέσως τον  διάλογο και νομίζουμε  ότι  βρήκε  «πόρτες ανοιχτές». 
 

Έσοδα από τη Ναυτιλία 

Στη συνέχεια ο Θ.Βενιάμης αναφέρθηκε στο κατά κεφαλήν εισόδημα για κάθε κάτοικο της Ελλάδας από τη ναυτιλία: 

«# Την  περίοδο αυτή  στην Ευρωπαϊκή  Ένωση  των 27, η Ελλάδα κατατάσσεται  δεύτερη ,όσον αφορά τις καθαρές  εισπράξεις  από τη  ναυτιλία ανά  κάτοικο, που  ανήλθαν  σε 916 ευρώ,  με πρώτη τη Δανία  και τρίτη τη Νορβηγία.

# Η ποντοπόρος  ναυτιλία συνδέθηκε στενότερα  με την εθνική της βάση με  αποτέλεσμα η αύξηση των καθαρών  εισπράξεων στο ισοζύγιο τρεχουσών  συναλλαγών  να ανέλθει  στο  4,06 του ΑΕΠ  από 3,1 το 2000.

Επίσης σημειώνεται στροφή στο εθνικό νηολόγιο μετά το 2006 ως αποτέλεσμα των μέτρων  για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας  της σημαίας.

# Το  μερίδιο συμμετοχής της ποντοπόρου  ναυτιλίας στην ανάπτυξη της  εθνικής οικονομίας, συναρτάται  ευθέως με τον αριθμό των ναυτιλιακών εταιριών που εγκαθίστανται στην Ελλάδα, οι οποίες  στο τέλος της δεκαετίας ανήλθαν στις 1300.

# Έτος  αιχμής στην αύξηση του ναυτιλιακού  συναλλάγματος ήταν το 2008  ως  αποτέλεσμα  μακράς  περιόδου  υψηλής ναυλαγοράς, το οποίο ανήλθε  στα 19,2 δισ. ευρώ, δηλαδή στο 7,9  του ΑΕΠ. Η κρίση που ακολούθησε  περιόρισε την εντυπωσιακή  αυτή άνοδο, ελπίζουμε  προσωρινά». 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr