Ξέχασαν... ελεύθερη την κερδοσκοπία στα καύσιμα!
Ξέχασαν... ελεύθερη την κερδοσκοπία στα καύσιμα!
Και "γκάφα" με την απεργία στα τελωνεία
ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ παίρνει η κερδοσκοπία στα καύσιμα και οι αετονύχηδες της αγοράς έχουν βρει το καλύτερο πάτημα στην πρόσφατη αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, την οποία ανακοίνωσε με εντελώς λανθασμένο τρόπο η κυβέρνηση. Γράφουμε «με εντελώς λανθασμένο τρόπο», καθώς ήταν η πρώτη φορά, τουλάχιστον από το 1993 και μετά, που η αύξηση προαναγγέλθηκε (για την ακρίβεια, με το πρωθυπουργικό διάγγελμα) μία εβδομάδα πριν από την εφαρμογή της!
Σε όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις αύξησης του ειδικού φόρου, το 1994, το 2005 και το 2009, η κατάθεση των νομοσχεδίων γινόταν χωρίς καμία προαναγγελία και η ισχύς τους ήταν άμεση, ακριβώς για να προστατευτούν κατά το δυνατόν από φαινόμενα κερδοσκοπίας.
Τώρα οι επιτήδειοι χτύπησαν τους πολίτες σε δύο φάσεις: από το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, δεχτήκαμε καταγγελίες από οδηγούς, σύμφωνα με τις οποίες βενζινάδικα στη Δυτική Αττική, τη Θεσσαλονίκη, την Κέρκυρα και την Κρήτη δεν εφοδίαζαν τα οχήματα, υποστηρίζοντας ότι έχουν τελειώσει τα καύσιμα, λόγω της απεργίας των τελωνειακών που είχε ξεκινήσει από τα ξημερώματα της Πέμπτης και είχε λήξει τα ξημερώματα του Σαββάτου.
Ουδέποτε, όμως, μια 48ωρη και δη προγραμματισμένη απεργία στα τελωνεία είχε φτάσει να δημιουργήσει πρόβλημα τροφοδοσίας στην ελληνική αγορά! Ηταν προφανές ότι κάποιοι στόκαραν βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης, περιμένοντας την κατάθεση του νόμου για την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, σύμφωνα με τις πρωθυπουργικές ανακοινώσεις...
Το ρεπορτάζ του protothema.gr, το βράδυ της Κυριακής, ήταν αποκαλυπτικό αλλά, δυστυχώς, δεν μπορούσε να αλλάξει τον ρου των πραγμάτων, πολύ απλά επειδή κανένας αρμόδιος δεν είχε ασχοληθεί στα σοβαρά με το ζήτημα.
Με φόντο αυτό το όργιο κερδοσκοπίας, την Πέμπτη το απόγευμα, δηλαδή σχεδόν δύο μέρες μετά (!) την έναρξη ισχύος του νόμου, με τον οποίο αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας εξέδιδε ανακοίνωση μέσω της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου με την οποία γνωστοποιούσε ότι σε συντονισμό με τη Γενική Γραμματεία Ενέργειας του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κατόπιν σχετικών οδηγιών, οι αρμόδιες υπηρεσίες προχωρούν σε ελέγχους!
Παράλληλα, επισημαινόταν η προοπτική της επιβολής πλαφόν (ανώτατη επιτρεπτή τιμή πώλησης)... Ολα αυτά όταν, στην πορεία της μετάβασης από το πρώην υπουργείο Ανάπτυξης στα δύο νέα προαναφερθέντα υπουργεία, έχει κυριολεκτικά «χαθεί» η Διεύθυνση των Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ), που είναι αρμόδια για τους ελέγχους στην αγορά καυσίμων και υπαγόταν στο παρελθόν απευθείας στον υπουργό Ανάπτυξης! Και, πλέον, το κακό είχε γίνει, όπως γίνεται μήνες τώρα στην ελληνική αγορά, με χαρακτηριστική την πρόσφατη εκδήλωση κερδοσκοπίας κατά την περίοδο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου. Τότε που η διεθνής τιμή της αμόλυβδης έκανε τη διαδρομή ανά χιλιόλιτρο από τα 333 στα 381 και από εκεί και πάλι στα 333 ευρώ, αλλά η δική μας αμόλυβδη ξεκινούσε από τα 1,035 ευρώ ανά λίτρο, έφτανε στα 1,082 ευρώ και δεν έπεφτε τελικά πιο κάτω από τα 1,065 ευρώ ανά λίτρο!
Προφανώς οι κερδοσκόποι με όλο αυτό το σκηνικό έχουν πια καταφέρει να ρεφάρουν και με το παραπάνω το κόστος από την επικείμενη εφαρμογή των ταμειακών μηχανών στα πρατήρια!
Η δε χαριστική βολή για τους καταναλωτές έρχεται τις επόμενες μέρες λόγω μιας ακόμη γκάφας του υπουργείου Οικονομίας. Οι τελωνειακοί εξήγγειλαν απεργία για την επόμενη Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη.
Αυτές τις τρεις ημέρες δεν θα εκτελωνιστούν καύσιμα.
Κλειστά όμως παραμένουν τα τελωνεία και την Κυριακή και την Καθαρά Δευτέρα, οπότε πάμε για ένα 5ήμερο χωρίς εκτελωνισμούς και με αυξημένη κίνηση, λόγω της τριήμερης αργίας!
Οι εταιρείες εμπορίας από την Πέμπτη το βράδυ ζητούσαν επειγόντως από το υπουργείο να υπάρξει ρύθμιση ώστε να ανοίξουν τα τελωνεία την Κυριακή και την Καθαρά Δευτέρα, για να φορτωθούν τα καύσιμα που ήδη έχουν εκτελωνιστεί και για τα οποία έχει ήδη καταβληθεί φόρος από τις εταιρείες. Και απάντηση μέχρι το βράδυ της Παρασκευή δεν είχαν λάβει, προφανώς επειδή κανείς από τους αρμόδιους δεν θέλει να τα βάλει με μία ακόμη συντεχνία...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα