Οι Έλληνες εφοπλιστές αυξάνουν τη κεφαλαιοποίησή τους

Βρισκόμαστε στην αρχή του 2010 και οι  εκτιμήσεις για την πορεία προς  την έξοδο από την παγκόσμια οικονομική κρίση δεν είναι ενθαρρυντικές. Οι αντιδράσεις αλλά και ο συντονισμός των κυβερνήσεων και των υπερεθνικών οργανισμών σε παγκόσμια κλίμακα προκειμένου να αντιμετωπίσουν την επικείμενη κατάρρευση του παγκόσμιου οικονομικού οικοδομήματος είναι ενδεικτικές της σοβαρότητας της κρίσης...

Βρισκόμαστε στην αρχή του 2010 και οι  εκτιμήσεις για την πορεία προς  την έξοδο από την παγκόσμια οικονομική κρίση δεν είναι ενθαρρυντικές. Οι αντιδράσεις αλλά και ο συντονισμός των κυβερνήσεων και των υπερεθνικών οργανισμών σε παγκόσμια κλίμακα προκειμένου να αντιμετωπίσουν την επικείμενη κατάρρευση του παγκόσμιου οικονομικού οικοδομήματος είναι ενδεικτικές της σοβαρότητας της κρίσης.

Στο ίδιο μήκος κινείται και το διεθνές εμπόριο μέρος του οποίου είναι  η ναυτιλία η οποία  ταλανίζεται τόσο από το βάρος των διεθνών εξελίξεων όσο και από την αλόγιστη πορεία παραγγελιών για την κατασκευή νέων πλοίων τα τελευταία έτη.

Όπως όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες έτσι και οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα, άλλες μεγαλύτερα κι άλλες μικρότερα ανάλογα με την έκθεσή τους στις παραγγελίες των νεόκτιστων πλοίων και το ύψος των δανειακών τους υποχρεώσεων. 

Επίσης, σημαντικό παράγοντα αποτελεί το είδος των ναυλώσεων των πλοίων καθώς και η κατάσταση των ναυλωτών οι οποίοι αναπροσαρμόζουν τις μακροχρόνιες ναυλώσεις στα σημερινά επίπεδα. 

Οι εισηγμένες εταιρείες ήταν οι πρώτες που ένιωσαν τους τριγμούς της παγκόσμιας κρίσης αφού η τιμή των μετοχών τους έφτασε σε χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίησή τους να κατακρεμνιστεί. 

Υπό αυτό το πρίσμα όλες οι εισηγμένες  προχώρησαν σε διαρθρωτικές κινήσεις όπως αναδιαρθρώσεις δανείων, ακυρώσεις παραγγελιών κτλ προκειμένου να βελτιώσουν τόσο τα οικονομικά τους αποτελέσματα όσο και να προετοιμαστούν για το μέλλον.  

Επίσης, πολλές εισηγμένες εταιρείες κατόρθωσαν να αντλήσουν 4 δισ.δολ. από τις διεθνείς αγορές και από την έκδοση ομολόγων όσο και από τις τράπεζες.

«Η πορεία των μετοχών των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών δεν εξαρτάται μόνο από την πορεία της ναυτιλιακής αγοράς αλλά είναι συνισταμένη πολλών παραγόντων όπως του αγοραστικού ενδιαφέροντος των θεσμικών επενδυτών για εταιρείες του συγκεκριμένου κλάδου μεσούσης της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Επίσης η άνοδος ή η πτώση της τιμής μιας μετοχής δεν αποτελεί τον πιο σημαντικό παράγοντα για την αξιολόγηση της εταιρείας» επισημαίνει στο Πρώτο ΘΕΜΑ, η Κατερίνα Φίτσιου, τραπεζικό στέλεχος και  μέλος του ΔΣ  της  Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας.

Υπεραπόδοση σε σχέση με τους δείκτες

«Εξετάζοντας τις μετοχές αυτές και κατά συνέπεια την πορεία της κεφαλαιοποίησης των εταιρειών κατά το διάστημα Σεπτεμβρίου 2009 με Φεβρουαρίου 2010 δεν μπορούμε να διαπιστώσουμε ομοιότητες. Παρά το γεγονός ότι οι Δείκτες μετοχών του NYSE και του NASDAQ είναι στα ίδια περίπου επίπεδα με αυτά της 4ης Σεπτεμβρίου 2009 οι πορείες των μετοχών των εταιρειών που εξετάζουμε εμφανίζουν διαφορετική εικόνα η καθεμία. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι δεν υπάρχει κοινή πορεία των μετοχών των δεξαμενοπλοίων μεταξύ τους ή των μετοχών των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα φορτηγά καθώς έχουμε εταιρείες με δεξαμενόπλοια όπως η Aegean Marine Petrol της οποίας η τιμή της μετοχής της αυξήθηκε κατά 34% και βλέπουμε και εταιρείες μεταφοράς ξηρού φορτίου όπως η Navios της οποίας η τιμής της μετοχής αυξήθηκε κατά 23%», συνεχίζει.

Έτσι οι τρεις πρώτες  εταιρείες που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη άνοδο σε ποσοστά σε επίπεδο κεφαλαιοποίησης σε απόλυτους αριθμούς σύμφωνα με τα στοιχεία της 5ης Φεβρουαρίου 2010 και σε σύγκριση με τις τιμές στις 4 Σεπτεμβρίου 2009, περίοδος κατά την οποία η οικονομική κρίση συμπλήρωνε έναν χρόνο είναι :

1.Η Aegean Marine Petrol του Δημήτρη Μελισσανίδη με κεφαλαιοποίηση στο1,2 δισ.δολ. από 897,7  άνοδος κατά 302,1 εκ.δολάρια, ποσοστό 34%..

2. Η Paragon Shipping του Μιχάλη Βοδούρογλου με κεφαλαιοποίηση στα 207,6 εκ.δολ. από 163,5 εκ.δολ, άνοδος κατά 44,1 εκ.δολ. ποσοστό αύξησης.27%.

3.H Navios Holdings της Αγγελικής Φράγκου με  583,1 εκ.δολ. από 474,9, άνοδος κατά 108,2 εκ.δολ., ποσοστό αύξησης 23%.

Ακολουθούν η Safe Bulkers του Πόλυ και Νίκου Β. Χατζηιωάννου με ποσοστό αύξησης 13% από τα 392,9 εκ.δο. στα 445,3 εκ. και η Danaos Corporation του δρ Ιωάννη Κούστα με ποσοστό αύξησης  12% από τα 200,2 εκ.δολ. στα 224,7 εκ. 

Συνολικά οι 11 από τις 23 συνολικά εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων αύξησαν την κεφαλαιοποίησή τους.

Όσο αφορά στην χρηματαγορά του City  της  Μεγ.Βρετανίας εκεί η Globus Maritime του Γιώργου Φειδάκη είδε τα ην κεφαλαιοποίησή της στο διάστημα που συγκρίνουμε να εκτοξεύεται κατά 78% και πιο συγκεκριμένα, από τις 19,4 εκ.λίρες  στις 34,6 εκ.λίρες.

Οι τρεις πρώτες εταιρείες όσο αφορά το ύψος της κεφαλαιοποίησής τους ανεξάρτητα αν παρουσίασαν αύξηση ή μείωση είναι η Dryships του Γιώργου Οικονόμου με 1,3 δισ. από 1,4 δισ.δολ, η Diana Shipping του Συμεών Παληού  με 1,02 δισ. από 981 εκ.δολ. αύξηση κατά 4% και η Aegean Marine Petrol του Δ.Μελισσανίδη. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr