Αγριεύουν οι τράπεζες με τους δανειολήπτες
19.09.2016
12:11
Με υπηρεσιακό σημείωμα, η τράπεζα ζητά από τους υπαλλήλους της να ενημερώνουν τους μη συνεργάσιμους πελάτες ότι η ανοχή τελείωσε και πλέον αν συνεχίσουν να μην πληρώνουν θα εφαρμόζονται άμεσα τα προβλεπόμενα από τον νόμο με καταγγελίες συμβάσεων και πλειστηριασμούς
Στο στόχαστρο των τραπεζών μπαίνουν όσοι πελάτες «συνειδητά εμπαίζουν την τράπεζα αρνούμενοι την αποπληρωμή του δανείου τους».
Το κυνήγι για να στριμωχτούν οι λεγόμενοι «στρατηγικοί κακοπληρωτές» ξεκινά και την αρχή κάνει η Eurobank, η οποία κοινοποίησε την Παρασκευή στο δίκτυο των υποκαταστημάτων της υπηρεσιακό σημείωμα με το οποίο ζητά από τους εργαζομένους της να εντοπίσουν ανάμεσα στην πελατεία τους όσους εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία και να τους αναφέρουν «ώστε να εξαντλήσουμε τα περιθώρια που μας παρέχει ο νόμος για την προστασία της τράπεζας και των καταθετών της, καθώς και για τη διασφάλιση της δίκαιης αντιμετώπισης των συνεπών πελατών μας».
Πρόκειται για μείζονα απόφαση, καθώς για πρώτη φορά μια συστημική τράπεζα επιχειρεί να κινητοποιήσει μαζικά το δίκτυό της για να αντιμετωπίσει, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που της δίνει ο νόμος, τους πελάτες που «συνειδητά εμπαίζουν την τράπεζα». Η εξέλιξη αυτή είναι μια πρόγευση όσων θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα στο κυνήγι των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών μόλις ολοκληρωθεί και το νέο νομοθετικό πλαίσιο. Η Eurobank ζητά από τους υπαλλήλους της που έχουν άμεση σχέση με την πελατεία και γνωρίζουν μέσω της συναλλακτικής τους συμπεριφοράς την πραγματική οικονομική τους κατάσταση να αξιοποιήσουν αυτή τη γνώση ώστε να χρησιμοποιηθεί σε βάρος τους το νομικό οπλοστάσιο «με αυστηρότητα και αποφασιστικότητα», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα η Eurobank ζητά από τους υπαλλήλους της να διαχωρίσουν και να βοηθήσουν τους πελάτες που «συνεργάζονται και επικοινωνούν μαζί μας» και να τους προσφέρουν ικανοποιητικές λύσεις. Επίσης τους ενημερώνει ότι σχεδιάζονται και «νέες λύσεις προσαρμοσμένες στην αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων ή ομάδων δανειοληπτών που μέχρι σήμερα δεν είχαμε την ευχέρεια να καλύψουμε».
Το σύνθημα που δίνει η τράπεζα στο δίκτυό της είναι να στριμώξουν χωρίς έλεος όσους πελάτες γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα αλλά δεν δείχνουν καμία διάθεση να συνεργαστούν για την αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους. Ουσιαστικά η τράπεζα διοχετεύει στο δίκτυό της την πίεση που δέχεται από τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM) της ΕΚΤ να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των κόκκινων δανείων. Ο SSM έχει επιβάλει σε καθεμία από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες συγκεκριμένους στόχους προκειμένου μέχρι το τέλος του 2019 να μειώσουν κατά 41 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια είτε με αναδιαρθρώσεις, είτε με πωλήσεις ή ρευστοποιήσεις εγγυήσεων, είτε με πωλήσεις δανειακών χαρτοφυλακίων. Οι στόχοι που έχει θέσει ο SSM είναι ιδιαίτερα αυστηροί και η παρακολούθησή τους θα γίνεται σε τριμηνιαία βάση. Το πλήρες κείμενο του υπηρεσιακού σημειώματος που στάλθηκε στο προσωπικό των υποκαταστημάτων της Eurobank έχει ως εξής:
«Η τράπεζά μας, από την αρχή της κρίσης έως σήμερα, έχει αναπτύξει σειρά προτάσεων προς τους δανειολήπτες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πληρωμή του δανείου τους. Λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής δυσπραγίας, η τράπεζά μας προχώρησε και στην εφαρμογή λύσεων που προβλέπουν κατά περίπτωση και μερική άφεση χρέους. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε ότι εφόσον οι πελάτες μας συνεργάζονται και επικοινωνούν μαζί μας, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ικανοποιητική για τους δανειολήπτες λύση στις περισσότερες των περιπτώσεων. Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη και τις δικές σας προτάσεις, σχεδιάζουμε και νέες λύσεις προσαρμοσμένες στην αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων ή ομάδων δανειοληπτών που μέχρι σήμερα δεν είχαμε την ευχέρεια να καλύψουμε.
Το κυνήγι για να στριμωχτούν οι λεγόμενοι «στρατηγικοί κακοπληρωτές» ξεκινά και την αρχή κάνει η Eurobank, η οποία κοινοποίησε την Παρασκευή στο δίκτυο των υποκαταστημάτων της υπηρεσιακό σημείωμα με το οποίο ζητά από τους εργαζομένους της να εντοπίσουν ανάμεσα στην πελατεία τους όσους εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία και να τους αναφέρουν «ώστε να εξαντλήσουμε τα περιθώρια που μας παρέχει ο νόμος για την προστασία της τράπεζας και των καταθετών της, καθώς και για τη διασφάλιση της δίκαιης αντιμετώπισης των συνεπών πελατών μας».
Πρόκειται για μείζονα απόφαση, καθώς για πρώτη φορά μια συστημική τράπεζα επιχειρεί να κινητοποιήσει μαζικά το δίκτυό της για να αντιμετωπίσει, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που της δίνει ο νόμος, τους πελάτες που «συνειδητά εμπαίζουν την τράπεζα». Η εξέλιξη αυτή είναι μια πρόγευση όσων θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα στο κυνήγι των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών μόλις ολοκληρωθεί και το νέο νομοθετικό πλαίσιο. Η Eurobank ζητά από τους υπαλλήλους της που έχουν άμεση σχέση με την πελατεία και γνωρίζουν μέσω της συναλλακτικής τους συμπεριφοράς την πραγματική οικονομική τους κατάσταση να αξιοποιήσουν αυτή τη γνώση ώστε να χρησιμοποιηθεί σε βάρος τους το νομικό οπλοστάσιο «με αυστηρότητα και αποφασιστικότητα», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα η Eurobank ζητά από τους υπαλλήλους της να διαχωρίσουν και να βοηθήσουν τους πελάτες που «συνεργάζονται και επικοινωνούν μαζί μας» και να τους προσφέρουν ικανοποιητικές λύσεις. Επίσης τους ενημερώνει ότι σχεδιάζονται και «νέες λύσεις προσαρμοσμένες στην αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων ή ομάδων δανειοληπτών που μέχρι σήμερα δεν είχαμε την ευχέρεια να καλύψουμε».
Το σύνθημα που δίνει η τράπεζα στο δίκτυό της είναι να στριμώξουν χωρίς έλεος όσους πελάτες γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα αλλά δεν δείχνουν καμία διάθεση να συνεργαστούν για την αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους. Ουσιαστικά η τράπεζα διοχετεύει στο δίκτυό της την πίεση που δέχεται από τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM) της ΕΚΤ να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των κόκκινων δανείων. Ο SSM έχει επιβάλει σε καθεμία από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες συγκεκριμένους στόχους προκειμένου μέχρι το τέλος του 2019 να μειώσουν κατά 41 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια είτε με αναδιαρθρώσεις, είτε με πωλήσεις ή ρευστοποιήσεις εγγυήσεων, είτε με πωλήσεις δανειακών χαρτοφυλακίων. Οι στόχοι που έχει θέσει ο SSM είναι ιδιαίτερα αυστηροί και η παρακολούθησή τους θα γίνεται σε τριμηνιαία βάση. Το πλήρες κείμενο του υπηρεσιακού σημειώματος που στάλθηκε στο προσωπικό των υποκαταστημάτων της Eurobank έχει ως εξής:
«Η τράπεζά μας, από την αρχή της κρίσης έως σήμερα, έχει αναπτύξει σειρά προτάσεων προς τους δανειολήπτες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πληρωμή του δανείου τους. Λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής δυσπραγίας, η τράπεζά μας προχώρησε και στην εφαρμογή λύσεων που προβλέπουν κατά περίπτωση και μερική άφεση χρέους. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε ότι εφόσον οι πελάτες μας συνεργάζονται και επικοινωνούν μαζί μας, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ικανοποιητική για τους δανειολήπτες λύση στις περισσότερες των περιπτώσεων. Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη και τις δικές σας προτάσεις, σχεδιάζουμε και νέες λύσεις προσαρμοσμένες στην αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων ή ομάδων δανειοληπτών που μέχρι σήμερα δεν είχαμε την ευχέρεια να καλύψουμε.
Δυστυχώς, παραμένει υπαρκτό το πρόβλημα των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών καθώς και των “στρατηγικών” κακοπληρωτών. Γι’ αυτές τις κατηγορίες των πελατών μας, που είτε έχουν εξαφανιστεί, είτε αρνούνται οποιαδήποτε επικοινωνία μαζί μας, είτε ακόμα σε ορισμένες περιπτώσεις συνειδητά εμπαίζουν την τράπεζα, αρνούμενοι την αποπληρωμή του δανείου τους ενώ διαθέτουν και πολλές φορές επιδεικνύουν την οικονομική τους δυνατότητα, οφείλουμε να είμαστε αυστηροί και αποφασιστικοί. Σε συνεργασία με την πρώτη γραμμή, μαζί σας και, όπως επανειλημμένα μας έχετε ζητήσει, πρέπει να τους εντοπίσουμε και να εξαντλήσουμε τα περιθώρια που μας παρέχει ο νόμος για την προστασία της τράπεζας και των καταθετών της, καθώς και για τη διασφάλιση της δίκαιης αντιμετώπισης των συνεπών πελατών μας.
Στο πλαίσιο αυτό, ζητούμε να μας ενημερώνετε για δανειολήπτες του καταστήματός σας που όντας μη συνεργάσιμοι ή κατ’ επιλογή κακοπληρωτές θέτουν σε κίνδυνο τα συμφέροντα της τράπεζας, των εργαζομένων της και των συνεπών πελατών της. Για τις περιπτώσεις αυτές, αφού τις εξετάσουμε και βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχει περιθώριο συμφωνίας, θα προχωρήσουμε στις ενδεδειγμένες νομικές ενέργειες, σε καταγγελία σύμβασης και εκεί που επιτρέπει η νομοθεσία και σε πλειστηριασμούς ακίνητης περιουσίας. Οφείλουμε να επισημάνουμε, και θα πρέπει να είναι σαφές, ότι πρόθεση της τράπεζας δεν είναι να στραφεί κατά των αδυνάμων, ως προς τους οποίους θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες ανεύρεσης μιας λύσης συναινετικής, αλλά αποκλειστικά κατά όσων εκμεταλλεύονται τη συγκυρία και προσπαθούν να αποφύγουν τις ανειλημμένες υποχρεώσεις τους προς την τράπεζα και την εξυπηρέτηση των δανείων τους. Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία και θα σας κρατούμε ενήμερους για τις περαιτέρω ενέργειές μας».
Στο πλαίσιο αυτό, ζητούμε να μας ενημερώνετε για δανειολήπτες του καταστήματός σας που όντας μη συνεργάσιμοι ή κατ’ επιλογή κακοπληρωτές θέτουν σε κίνδυνο τα συμφέροντα της τράπεζας, των εργαζομένων της και των συνεπών πελατών της. Για τις περιπτώσεις αυτές, αφού τις εξετάσουμε και βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχει περιθώριο συμφωνίας, θα προχωρήσουμε στις ενδεδειγμένες νομικές ενέργειες, σε καταγγελία σύμβασης και εκεί που επιτρέπει η νομοθεσία και σε πλειστηριασμούς ακίνητης περιουσίας. Οφείλουμε να επισημάνουμε, και θα πρέπει να είναι σαφές, ότι πρόθεση της τράπεζας δεν είναι να στραφεί κατά των αδυνάμων, ως προς τους οποίους θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες ανεύρεσης μιας λύσης συναινετικής, αλλά αποκλειστικά κατά όσων εκμεταλλεύονται τη συγκυρία και προσπαθούν να αποφύγουν τις ανειλημμένες υποχρεώσεις τους προς την τράπεζα και την εξυπηρέτηση των δανείων τους. Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία και θα σας κρατούμε ενήμερους για τις περαιτέρω ενέργειές μας».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr