Capital Link: Κρίσιμη για τη ναυτιλία η επίλυση των προβλημάτων στις τράπεζες

«Οι τράπεζες, παρά τη βελτίωση που παρουσιάζουν, δεν έχουν επιλύσει τα προβλήματά τους, και γενικώς υπάρχει στενότητα χρηματοδότησης γενικότερα και κατ’ επέκταση και για τη ναυτιλία, που όμως έχει σημαντική ανάγκη κεφαλαίων»....

«Οι τράπεζες, παρά τη βελτίωση που παρουσιάζουν, δεν έχουν επιλύσει τα προβλήματά τους, και γενικώς υπάρχει στενότητα χρηματοδότησης γενικότερα και κατ’ επέκταση και για τη ναυτιλία, που όμως έχει σημαντική ανάγκη κεφαλαίων».

Αυτό επεσήμανε  ο Πρόεδρος της Capital Link  Νικόλαος Μπορνόζης στο πρώτο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα με θέμα: «Πρόσβαση σε Κεφάλαια Σήμερα –Αναμένοντας την Ανάκαμψη»:

«Παρ΄όλη τη στενότητα, οι τράπεζες ήταν και παραμένουν ένας από τους βασικούς παίκτες στη ναυτιλιακή αγορά. Παράλληλα, οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν αποδεδειγμένα την ικανότητα άντλησης σημαντικών κεφαλαίων από τις κεφαλαιαγορές, ενισχύοντας την κεφαλαιακή τους δομή και παράλληλα έχοντας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για περαιτέρω ανάπτυξη». 

Ο  Elias Sakellis, Executive Director και ο Jim Karp, Managing Director, Financing Group της Goldman Sachs αναφερόμενοι  στις τρέχουσες συνθήκες λειτουργίας στον τομέα της ναυτιλίας, οι οποίες δημιουργούν μια σειρά προκλήσεων και ευκαιριών. Εναλλακτικές πηγές κεφαλαίων - που δεν ήταν διαθέσιμες πριν από 12 μήνες - είναι τώρα διαθέσιμες για να τροφοδοτήσουν τα σχέδια ανάπτυξης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Οι εν λόγω αγορές ιδιωτικών και δημοσίων κεφαλαίων όμως είναι διαθέσιμες μόνο για τις εταιρείες με «σταθερούς» ισολογισμούς και με πλήρως χρηματοδοτημένα επιχειρηματικά σχέδια. Κατόπιν τούτου, οι υποκείμενες συνθήκες λειτουργίας, προκαλούν ακόμη άγχος και δυσφορία μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών. 

Προκειμένου να ανακάμψουν αυτές οι εταιρείες, είναι κρίσιμης σημασίας να έχουν μια ολιστική προσέγγιση ως προς τις διαπραγματεύσεις τους με όλους τους σχετικούς ενδιαφερόμενους. Χρησιμοποίησαν την πρόσφατη συμβουλευτική τους εμπειρία και αναλύσανε βασικά διδάγματα που αντλήθηκαν από επιτυχείς αναδιαρθρωτικές διαπραγματεύσεις με ιδιοκτήτες, διαχειριστές, οικονομικούς πιστωτές, charter counterparties, εμπορικούς πιστωτές, ναυπηγεία, και μετόχους.

Όσο αφορά στο « Νέο Πρότυπο στη Ναυτιλιακή Χρηματοδότηση» ο  Χάρης Αντωνίου, Global Head Energy, Commodities & Transportation, Fortis Bank Nederland υπογράμμισε ότι  «η παραδοσιακή χρηματιστηριακή ναυτιλιακή αγορά έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές τα τελευταία 1-2 χρόνια. Οι παραδοσιακές πηγές χρηματοδότησης έχουν μειωθεί σημαντικά και πιο συντηρητικές προσεγγίσεις γίνονται προς την χρηματοδότηση πλοίων. Στο μεταξύ, οι χρηματοοικονομικές απαιτήσεις παραμένουν υψηλές» και προσέθεσε:

«Μέρος των αναγκαίων κεφαλαίων θα αντληθεί από την κεφαλαιαγορά – μετοχές και ομόλογα – και ιδιωτικές τοποθετήσεις από θεσμικούς επενδυτές. Οι αγορές για άντληση μετοχικού κεφαλαίου και ομολόγων υψηλής απόδοσης ανοίγουν και πάλι, και για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αυτό προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία, μέσω της δημιουργίας εξειδικευμένων ναυτιλιακών κεφαλαίων, επιτρέποντας έτσι τους επενδυτές να επενδύσουν σε προσεκτικά επιλεγμένα και διαφοροποιημένα χαρτοφυλάκια ναυτιλιακών δανείων που προσφέρουν δυνατότητες ελκυστικών αποδόσεων με λογικό ρίσκο».  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr