Χλιδάτα συμβόλαια για ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων με LNG

Το πρώτο τέτοιου τύπου κρουαζιερόπλοιο θα παραδοθεί το 2019 για λογαριασμό της COSTA Crociere και θα δραστηριοποιηθεί στη Μεσόγειο

Συμβόλαια ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG υπογράφουν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας. Το πρώτο τέτοιου τύπου κρουαζιερόπλοιο θα παραδοθεί το 2019 για λογαριασμό της COSTA Crociere και θα δραστηριοποιηθεί στη Μεσόγειο.

Επίσης η Carnival Corp. υπέγραψε ξεχωριστά συμβόλαια με το γερμανικό ναυπηγείο Meyer Werft και το φιλανδικό Meyer Turku για τρία κρουαζιερόπλοια. Τα δύο θα κατασκευαστούν στο Turku της Φιλανδίας και το τρίτο στη Γερμανία. Θα παραδοθούν το 2020 και 2022.

Στη Γερμανία έδωσε παραγγελία για ένα πλοίο και η P&O Cruises UK με παράδοση το 2020. Η εταιρεία έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για τη ναυπήγηση συνολικά επτά κρουαζιερόπλοια με καύσιμο LNG. Τα πλοία θα έχουν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο τόσο στα λιμάνια όσο και εν πλω ώστε να είναι αφενός φιλικά προς το περιβάλλον με εκπομπή λιγότερων καυσαερίων όσο και πιο οικονομικά όσο αφορά το λειτουργικό τους κόστος.

«Αν εξαιρέσουμε τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, οι επενδύσεις σήμερα στην Ευρώπη, σε πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG είναι δύσκολές λόγω της οικονομικής κατάσταση. Για τον λόγο αυτό γίνονται συζητήσεις στην Κομισιόν, όπως το πακέτο Γιούνγκερ. Αν δεν δημιουργηθεί δίκτυο για την τροφοδοσία των πλοίων με φυσικό αέριο τότε οι πλοιοκτήτες δεν θα προχωρήσουν σε παραγγελίες.

Για τα κρουαζερόπλοια που ναυπηγούνται, επειδή τα project είναι μεγάλα σε χρονική διάρκεια μας βοηθούν να κερδίσουμε χρόνο. Μέχρι να παραδοθούν θα έχει δημιουργηθεί δίκτυο με terminal για ανεφοδιασμό».

Όσον αφορά στη χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου σε πλοία όπως είναι τα επιβατηγά αλλά και πλοία μικρών τα οποία θα αναγκαστούν να στραφούν σε αυτή τη λύση.

Τα χρονικά περιθώρια έχουν αρχίσει και στενεύουν αφού το 2020 πρόκειται να εφαρμοσθεί η κοινοτική οδηγία για νέα χαμηλότερα όρια εκπομπών θείου 0,5% στη Μεσόγειο και ειδικότερα στα «ευρωπαϊκά νερά» όπως αυτά ορίζονται από τις Ζώνες Οικονομικού Ενδιαφέροντος. Ακόμη και να δοθεί παράταση, η κατάσταση είναι μονόδρομος.

Πηγή: www.newmoney.gr 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr