"Δεν θα πληρώσουν τον γάμο Ολυμπιακής - Aegean οι επιβάτες"
Ο αντιπρόεδρος της «Aegean» μιλά για πρώτη φορά μετά το deal της χρονιάς, ανοίγοντας τα χαρτιά του στο «ΘΕΜΑ»
Μία εβδομάδα μετά την επίσημη ανακοίνωση της συμφωνίας, ο αντιπρόεδρος της «Aegean» κ. Ευτύχης Βασιλάκης ανοίγει για πρώτη φορά τα χαρτιά του μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», εξηγεί γιατί προχώρησε στην κίνηση αυτή και, κυρίως, ποιο είναι το επιχειρηματικό του πλάνο για τη δημιουργία μιας μεγάλης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας.
- Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή για να προχωρήσετε σε αυτή τη συνεργασία;
Δύο είναι τα βασικά κριτήρια. Το πρώτο έχει να κάνει με την οικονομική συγκυρία, που τα επόμενα χρόνια θα είναι εξαιρετικά δύσκολη για την Ελλάδα. Οι επιχειρηματίες πρέπει να δείξουν ότι αναγνωρίζουν και αντιδρούν άμεσα στις ανάγκες των καιρών ώστε να οχυρώσουν τις επιχειρήσεις τους και να διαφυλάξουν την πορεία τους στο εσωτερικό της χώρας, η οποία έχει ανάγκη από ισχυρές μονάδες που να μπορούν να σταθούν. Το δεύτερο, η ευκαιρία να δημιουργηθεί ένας εθνικός πρωταθλητής απαιτούσε γρήγορες ενέργειες ώστε να υπάρχει αποτελεσματικότητα στην επανάκαμψη των ελληνικών εταιρειών απέναντι στους τρίτους. Νομίζω ότι είναι καιρός να πάρουμε πίσω έστω λίγο από το 80% που έχουμε παραχωρήσει σε ξένες εταιρείες.
- Οι περισσότεροι παρατηρητές του χώρου των αερομεταφορών αναφέρουν ότι οι επιβάτες θα πρέπει να ξεχάσουν τους χαμηλούς ναύλους που απολάμβαναν μέχρι τώρα στα ταξίδια τους (κυρίως στις γραμμές εσωτερικού), αφού πλέον η νέα εταιρεία δεν θα έχει ουσιαστικό ανταγωνισμό και θα μπορεί να διαμορφώνει τις τιμές των εισιτηρίων της κατά το δοκούν...
Η ανάγκη τού να δημιουργηθεί ένας βιώσιμος, ισχυρός, κύριος αερομεταφορέας της Ελλάδας είναι πάρα πολύ σημαντική για όλους μας. Νιώθουμε τεράστια ευθύνη απέναντι στους χιλιάδες μετόχους και εργαζομένους μας, αλλά και απέναντι στην κοινωνία. Eχουμε 11 χρόνια στις αερομεταφορές και γνωρίζουμε ότι το πρώτο συστατικό της επιτυχίας είναι η εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Εχουμε κάνει πάρα πολύ μεγάλο δρόμο στην «Aegean», ξεκινώντας τότε πολύ μικροί και άγνωστοι, για να την κερδίσουμε. Πιστεύω ότι το καταφέραμε και έτσι φτάσαμε ως εδώ. Παράλληλα, πιστεύω ότι και η νέα «Ολυμπιακή», υπό τη MIG από τον Σεπτέμβριο του 2009, είχε τον ίδιο στόχο, να κερδίσει αυτή την εμπιστοσύνη, στοχεύοντας να δώσει νέα δυναμική στο ιστορικό αυτό όνομα. Σας διαβεβαιώ ότι τώρα που θα γίνουμε μία εταιρεία δεν θα προδώσουμε αυτή την εμπιστοσύνη - είτε σε επίπεδο υπηρεσιών είτε, φυσικά, στο θέμα των τιμών. Άλλωστε αν έκανε κανείς ένα τέτοιο λάθος, θα έχανε πολύ γρήγορα τη μάχη για την καρδιά του καταναλωτή. Πέραν αυτού, φυσικά, θα υπάρχει πάντα και η δυνατότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού να ελέγχει στενά τη συμπεριφορά της εταιρείας απέναντι στους καταναλωτές.
- Τι θα γίνει με τους εργαζομένους των δύο εταιρειών που θα είναι υπεράριθμοι στη νέα εταιρεία; Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε απολύσεις; Και αν ναι, ποιος θα είναι ο αριθμός των εργαζομένων που σκοπεύετε να απομακρύνετε;
Στην Ελλάδα σήμερα η οικονομική συγκυρία είναι τόσο πιεστική που όλοι αναγκάζονται να κάνουν περιοριστικές κινήσεις. Σίγουρα αν και εμείς μέναμε χώρια, και η μία εταιρεία και η άλλη θα αναγκαζόταν να περιορίσει τα δρομολόγιά της, τον αριθμό των αεροσκαφών της και τελικά το προσωπικό της. Πιστεύω λοιπόν ότι μεταξύ των μεγαλύτερων κερδισμένων αυτής της συμφωνίας είναι οι εργαζόμενοι των δύο εταιρειών. Ουσιαστικά, μέσω αυτής της κίνησης χτίζουμε έναν τοίχο προστασίας γι’ αυτούς μέσα από την αντοχή απέναντι στη συγκυρία που δημιουργείται στις δύο εταιρείες. Αρκεί να δουλέψουμε όλοι μαζί συγκροτημένα, ειλικρινά, με ξεκάθαρους και κοινούς στόχους.
- Τι θα γίνει με τους διαγωνισμούς των άγονων γραμμών; Είναι στις σκέψεις σας η νέα εταιρεία να παραιτηθεί ολοκληρωτικά ή εν μέρει από την όλη διαδικασία έτσι ώστε να δώσει ζωτικό χώρο στον ανταγωνισμό;
Μόλις προχτές ανοίχτηκαν οι οικονομικοί φάκελοι στις προσφορές στις γραμμές αυτέs. Πρώτον, απ’ ό,τι φαίνεται, τέσσερις εταιρείες συνολικά, εκ των οποίων οι δύο είναι η «Aegean» και η «Olympic Air», θα αναλάβουν τις 24 γραμμές για τα επόμενα 2 χρόνια. Αρα, θα υπάρχει συμμετοχή στην εξυπηρέτηση για τις άγονες από άλλες δύο εταιρείες ακόμη. Eίναι σημαντικό ότι έχει αυξηθεί ο πλουραλισμός και έπειτα ότι το κόστος του Δημοσίου θα πέσει από τα 38 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο που έδινε στην κρατική «Ολυμπιακή» στα περίπου 25 εκατ. ευρώ και με αύξηση θέσεων και συχνοτήτων στα νησιά μας. Eίναι όμως εξαιρετικά σημαντικός ο εποπτικός ρόλος της ΥΠΑ σε σχέση με τη λειτουργία όλων των εταιρειών, αλλά και για την εφαρμογή στο ακέραιο των υποχρεώσεων που αναλαμβάνονται.
- Γιατί ο Ελληνας επιβάτης θα έπρεπε να είναι ευτυχής από τη συγχώνευση αυτή;
Διότι τα επόμενα χρόνια θα έχει να επιλέξει περισσότερους προορισμούς από μια ελληνική εταιρεία, θα μπορεί να πετάξει με έναν από τους νεότερους και πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη, που συμπεριλαμβάνει 39 Airbus και 10 Bombardier turboprop, τα οποία είναι ολοκαίνουρια και σύγχρονα. Kαινούρια αεροσκάφη, περισσότεροι προορισμοί, νέες υπηρεσίες και συνεργασίες με εξωτερικούς παρόχους, ειδικά προνόμια και φυσικά τον Ιούνιο υπάρχει η είσοδος της «Aegean» στη «Star Alliance», στην οποία εκτιμάμε ότι θα εισαχθεί ολόκληρο το σχήμα κάποια στιγμή στο 2011, μετά την ολοκλήρωση φυσικά της συγχώνευσης. Αρα, συμμετοχή στη μεγαλύτερη αεροπορική συμμαχία της εταιρείας μας, που θα φέρει τελικά το όνομα και τα σήματα της «Ολυμπιακής», αλλά και συνδεσιμότητα στο τεράστιο δίκτυο της «Star Alliance», με πρόσβαση σε 1.077 αεροδρόμια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr