Με «τείχος» αρνήσεων ξεκίνησε η δεύτερη αξιολόγηση
24.10.2016
09:55
ΔΝΤ: Μείωση κατώτατου μισθού, «όχι» στην επιστροφή των συλλογικών συμβάσεων, απελευθέρωση ομαδικών απολύσεων - Διαφωνούν οι δύο πλευρές για εξωδικαστικό συμβιβασμό, χρέη προς το Δημόσιο και ακατάσχετο λογαριασμό
Mε το ΔΝΤ να επιμένει στις ακραίες θέσεις του για απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, περαιτέρω μείωση του κατώτατου μισθού και υπερίσχυση των ατομικών συμβάσεων άρχισε χθες, Κυριακή, η σκληρή αντιπαράθεση για τα εργασιακά. Στόχος της ελληνικής πλευράς είναι να απομονώσει το ΔΝΤ ως ακραίο παίκτη με «όπλο» το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τα εργασιακά, τη στήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου καθώς και τη συμφωνία των κοινωνικών εταίρων. Ο υπουργός εργασίας έθεσε ψηλά στην ατζέντα της διαπραγμάτευσης την κατάργηση των μισθολογικών διακρίσεων εις βάρος των νέων κάτω των 25 ετών, καθώς κάθε διάκριση είναι αντίθετη με τον ευρωπαϊκό κοινωνικό χάρτη. Οι δανειστές επιφυλάχθηκαν να συμβουλευτούν τους νομικούς συμβούλους τους.
«Δεν υπάρχει θέμα υποκατώτατου μισθού, ούτε με ηλικιακά κριτήρια για τους νέους, ούτε βάσει επαγγελματικής εμπειρίας» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Γιώργος Κατρούγκαλος, προσθέτοντας «Η πρώτη συνάντηση ήταν διερευνητική. Η κάθε πλευρά έθεσε τα όριά της. Ο ακραίος παίχτης κράτησε ακραία στάση».
«Η Αθήνα δεν επιθυμεί να ανοίξουν θέματα που ήδη έχουν κλείσει με δικαστικές αποφάσεις» τόνισε ο κ. Κατρούγκαλος, αναφερόμενος στην αξίωση των δανειστών να καταργηθεί η δυνατότητα μονομερούς προσφυγής στον ΟΜΕΔ. Υπενθυμίζεται πως ο ΣΕΒ έχει χαρακτηρίσει «θεμελιώδη στρέβλωση» τη δυνατότητα που έχει ο εργαζόμενος να προσφεύγει μονομερώς στον ΟΜΕΔ. Ωστόσο αυτή η δυνατότητα επανήλθε μετά από σχετική απόφαση του ΣτΕ
«Δεν υπάρχει θέμα υποκατώτατου μισθού, ούτε με ηλικιακά κριτήρια για τους νέους, ούτε βάσει επαγγελματικής εμπειρίας» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Γιώργος Κατρούγκαλος, προσθέτοντας «Η πρώτη συνάντηση ήταν διερευνητική. Η κάθε πλευρά έθεσε τα όριά της. Ο ακραίος παίχτης κράτησε ακραία στάση».
«Η Αθήνα δεν επιθυμεί να ανοίξουν θέματα που ήδη έχουν κλείσει με δικαστικές αποφάσεις» τόνισε ο κ. Κατρούγκαλος, αναφερόμενος στην αξίωση των δανειστών να καταργηθεί η δυνατότητα μονομερούς προσφυγής στον ΟΜΕΔ. Υπενθυμίζεται πως ο ΣΕΒ έχει χαρακτηρίσει «θεμελιώδη στρέβλωση» τη δυνατότητα που έχει ο εργαζόμενος να προσφεύγει μονομερώς στον ΟΜΕΔ. Ωστόσο αυτή η δυνατότητα επανήλθε μετά από σχετική απόφαση του ΣτΕ
το 2014.
«Τα θέματα αρχής και μεθοδολογίας ισχύουν και από τις δυο πλευρές και γι αυτό γίνονται σεβαστά», σημείωσε ο υπουργός Εργασίας αποχωρώντας. Υπενθυμίζεται πως μια άλλη δικαστική απόφαση, από το Δικαστήριο της Ε.Ε., αναμένεται για το κρίσιμο θέμα των ομαδικών απολύσεων και η ελληνική πλευρά έχει πει πως θα γίνει σεβαστή.
Το Ταμείο αντέκρουσε την επιδίωξη της ελληνικής πλευράς να επανέλθει σε ουσιαστική λειτουργία το σύστημα των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
«Δεν πρέπει να επιστρέψουμε στον κορπορατισμό του παρελθόντος» υποστήριξε το ΔΝΤ, όταν η συζήτηση ήρθε στις συλλογικές διαπραγματεύσεις και συμβάσεις, τονίζοντας ότι το παλιό σύστημα διαπραγμάτευσης ήταν «στρεβλό» και οδήγησε σε χαμηλή παραγωγικότητα. Εξέφρασαν μάλιστα την άποψη πως αυτή ήταν μια από τις αιτίες που δημιούργησαν τα σημερινά ελλείμματα.
Οι δανειστές εξέφρασαν επίσης την άποψη πως πρέπει να αλλάξει ο συνδικαλιστικός νόμος.
Οι συζητήσεις συνεχιστούν στα τεχνικά κλιμάκια την Τρίτη, ενώ η επόμενη συνάντηση με τους θεσμούς έχει οριστεί για την Πέμπτη.
Σήμερα έχει προγραμματιστεί συνάντηση των θεσμών με την αναπληρώτρια υπουργό Εργασίας κυρία Θεανώ Φωτίου για την αναδιάρθρωση της Κοινωνικής Πρόνοιας και το «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης».
Ακόμη, στις 15:30 κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα συναντηθεί με εκπροσώπους των εργοδοτικών φορέων.
Ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος, παραδέχεται ότι η αντιπαράθεση θα είναι σκληρή γιατί οι Ευρωπαίοι θέλουν να κρατήσουν το ΔΝΤ στο πρόγραμμα αλλά ποντάρει σε ορισμένα «καλά χαρτιά» τα οποία ελπίζει ότι θα αναστρέψουν το κλίμα. Η πλευρά των δανειστών. πάντως, δεν φαίνεται διατεθειμένη να λάβει υπόψη της το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων στα σημεία που έχει αντίθετη άποψη, κάτι που σημαίνει ότι κατ΄ουσίαν η διαπραγμάτευση θα αρχίσει από μηδενική βάση.
Ομαδικές απολύσεις: Στην τελική συμφωνία θα βαρύνει η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την υπόθεση της ΑΓΕΤ η οποία αναμένεται να εκδοθεί τέλος Οκτωβρίου. Το δικαστήριο θα κρίνει εάν θα αρθεί ή θα διατηρηθεί το υπουργικό βέτο για τις ομαδικές απολύσεις. Στην περίπτωση που δικαιωθεί η ΑΓΕΤ, η κυβέρνηση θα πρέπει να συμμορφωθεί με τη δικαστική απόφαση, οπότε και θα απαλλαγεί από το «στίγμα» ότι υποχώρησε στις αξιώσεις των δανειστών. Η απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων περιλαμβάνεται στην ατζέντα περισσότερο για τη διευκόλυνση των αλλαγών σε ΔΕΚΟ και τράπεζες. Ειδικά το ΔΝΤ που έχει εμμονή με το θέμα, πρότεινε σε πρόσφατο κείμενό του να αυξηθεί το όριο των απολύσεων στα ποσοστά που ορίζει η κοινοτική οδηγία, δηλαδή από το 5% που είναι σήμερα στο 10% σε επιχειρήσεις άνω των 20 ατόμων κάθε μήνα. Το θέμα δεν αφορά το 97% των ελληνικών επιχειρήσεων που απασχολούν κάτω από 20 άτομα. Η επιτροπή εμπειρογνωμόνων πρότεινε τη μείωση των ωρών εργασίας ως εναλλακτική λύση αντί των ομαδικών απολύσεων σε περίπτωση που η επιχείρηση αντιμετωπίζει οικονομική στενότητα.
Συλλογικές διαπραγματεύσεις: Η ελληνική πλευρά θα ζητήσει την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του κατώτατου και των κλαδικών μισθών, την αύξηση της μετενέργειας, την υπερίσχυση των κλαδικών συμβάσεων έναντι των επιχειρησιακών και την επαναφορά την επεκτασιμότητας. Σύμφωνα με πληροφορίες οι δανειστές δε θα δεχθούν καμία από τις ελληνικές προτάσεις. Αντίθετα θα ζητήσουν να υπερισχύσουν ακόμα περισσότερο οι ατομικές συμβάσεις στην αγορά εργασίας. Το ΔΝΤ επισημαίνει μάλιστα την ανάγκη να δοθούν μεγαλύτερα περιθώρια ευελιξίας στις επιχειρήσεις να προσαρμόζουν τους μισθούς (wage flexibility) ανάλογα με τις αντοχές και τις ανάγκες τους.
Κατώτατος μισθός: Η ελληνική πλευρά θα προτείνει τον καθορισμό του κατώτατου μισθού μέσω της διαπραγμάτευσης των κοινωνικών εταίρων, με τη λήξη του δημοσιονομικού προγράμματος, στο τέλος του 2018. Η επιτροπή σοφών πρότεινε μικτό σύστημα καθορισμού του κατώτατου μισθού μέσω διαβούλευσης των κοινωνικών εταίρων αλλά και με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων που θα καθορίζουν σε ποιο εύρος τιμών θα κινείται η διαβούλευση ανάλογα με την κατάσταση της οικονομίας, την ανεργία και την ανταγωνιστικότητα. Στόχος είναι να μην βγαίνουν εκτός ορίων τα αιτήματα των συνδικάτων.
Το ΔΝΤ τηρεί σκληρή στάση επισημαίνοντας ότι ο κατώτατος μισθός πρέπει να αποφασίζεται από το κράτος (όπως ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες). Τονίζει μάλιστα πως παρά τη μείωση του στα 586 ευρώ και στα 510 ευρώ (για τους νέους έως 25 ετών) εξακολουθεί να παραμένει υψηλότερος σε σύγκριση με άλλες χώρες, λόγω της προσαύξησής του έως 30% από την σύνδεσή του με την προϋπηρεσία των υπαλλήλων έως τα 10 έτη.
Αυτό σημαίνει ότι για το Ταμείο δεν έχει βγει από την ατζέντα η κατάργηση των τριετιών καθώς του 13ου και του 14ου μισθού. Όπως αναφέρεται σε πρόσφατο κείμενο του ΔΝΤ από το 2017 η δομή του κατώτατου μισθού θα πρέπει να αλλάξει και να αποτελεί ένα μοναδικό ποσό αναφοράς (single rate) χωρίς κανένα επίδομα, ώστε να είναι συγκρίσιμος με άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι δανειστές είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν αυξήσεις μισθών έως ότου η ανεργία μειωθεί στο 10%.
Lock out: Η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων αποφάνθηκε ότι δεν χρειάζεται να αλλάξει το υπάρχον πλαίσιο ενώ δεν βλέπει την ανάγκη για αυστηρότερους κανόνες σχετικά με την προκήρυξη απεργίας.
Σημαντική απόσταση φαίνεται πως χωρίζει την κυβέρνηση στο θέμα του εξωδικαστικού συμβιβασμού και ειδικά για τα χρέη προς το Δημόσιο, όπως ανέφερε κυβερνητικός αξιωματούχος, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε για το θέμα αυτό μεταξύ των θεσμών και των κ.κ. Σταθάκη και Τσακαλώτου.
Η ίδια πηγή, την οποία επικαλείται το newmoney.gr, ανέφερε πως εκκρεμεί ακόμα δουλειά σε τεχνικό επίπεδο για το σύστημα αξιολόγησης, που θα καθορίζει το ποιοι τελικώς θα ενταχθούν στον εξωδικαστικό συμβιβασμό.
Παράλληλα, είπε πως, όσον αφορά στα χρέη προς το Δημόσιο, οι φόροι υπέρ τρίτων (π.χ. ΦΠΑ, φόρος μισθωτών υπηρεσιών κλπ) δεν θα μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση, αλλά θα πρέπει να εξοφληθούν πλήρως.
Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα χρέη (π.χ. φόρο εισοδήματος κλπ), το υπουργείο Οικονομικών θα προετοιμάσει νέες προτάσεις για το τι θα μπορεί τελικά να προσφέρει στους οφειλέτες.
«Το "κούρεμα" οφειλών θα είναι η έσχατη λύση» τόνισε κυβερνητικός παράγοντας, εννοώντας ότι η προσπάθεια συμβιβασμού με τους δανειστές περιστρέφεται γύρω από άλλες λύσεις, όπως ενδεχομένως περισσότερες δόσεις κλπ.
Το θέμα θα συζητηθεί ξανά στην επόμενη συνάντηση με τους θεσμούς, την προσεχή Τετάρτη. Και οι δύο πλευρές, πάντως, φέρονται να εκφράζουν τη βούλησή τους για έγκαιρη ολοκλήρωση της β' αξιολόγησης.
Διαφωνία μεταξύ κυβέρνησης - θεσμών έχει ωστόσο προκύψει και για το θέμα του «ακατάσχετου λογαριασμού».
«Τα θέματα αρχής και μεθοδολογίας ισχύουν και από τις δυο πλευρές και γι αυτό γίνονται σεβαστά», σημείωσε ο υπουργός Εργασίας αποχωρώντας. Υπενθυμίζεται πως μια άλλη δικαστική απόφαση, από το Δικαστήριο της Ε.Ε., αναμένεται για το κρίσιμο θέμα των ομαδικών απολύσεων και η ελληνική πλευρά έχει πει πως θα γίνει σεβαστή.
Το Ταμείο αντέκρουσε την επιδίωξη της ελληνικής πλευράς να επανέλθει σε ουσιαστική λειτουργία το σύστημα των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
«Δεν πρέπει να επιστρέψουμε στον κορπορατισμό του παρελθόντος» υποστήριξε το ΔΝΤ, όταν η συζήτηση ήρθε στις συλλογικές διαπραγματεύσεις και συμβάσεις, τονίζοντας ότι το παλιό σύστημα διαπραγμάτευσης ήταν «στρεβλό» και οδήγησε σε χαμηλή παραγωγικότητα. Εξέφρασαν μάλιστα την άποψη πως αυτή ήταν μια από τις αιτίες που δημιούργησαν τα σημερινά ελλείμματα.
Οι δανειστές εξέφρασαν επίσης την άποψη πως πρέπει να αλλάξει ο συνδικαλιστικός νόμος.
Οι συζητήσεις συνεχιστούν στα τεχνικά κλιμάκια την Τρίτη, ενώ η επόμενη συνάντηση με τους θεσμούς έχει οριστεί για την Πέμπτη.
Σήμερα έχει προγραμματιστεί συνάντηση των θεσμών με την αναπληρώτρια υπουργό Εργασίας κυρία Θεανώ Φωτίου για την αναδιάρθρωση της Κοινωνικής Πρόνοιας και το «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης».
Ακόμη, στις 15:30 κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα συναντηθεί με εκπροσώπους των εργοδοτικών φορέων.
Ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος, παραδέχεται ότι η αντιπαράθεση θα είναι σκληρή γιατί οι Ευρωπαίοι θέλουν να κρατήσουν το ΔΝΤ στο πρόγραμμα αλλά ποντάρει σε ορισμένα «καλά χαρτιά» τα οποία ελπίζει ότι θα αναστρέψουν το κλίμα. Η πλευρά των δανειστών. πάντως, δεν φαίνεται διατεθειμένη να λάβει υπόψη της το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων στα σημεία που έχει αντίθετη άποψη, κάτι που σημαίνει ότι κατ΄ουσίαν η διαπραγμάτευση θα αρχίσει από μηδενική βάση.
Η «καυτή» ατζέντα των εργασιακών περιλαμβάνει:
Ομαδικές απολύσεις: Στην τελική συμφωνία θα βαρύνει η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την υπόθεση της ΑΓΕΤ η οποία αναμένεται να εκδοθεί τέλος Οκτωβρίου. Το δικαστήριο θα κρίνει εάν θα αρθεί ή θα διατηρηθεί το υπουργικό βέτο για τις ομαδικές απολύσεις. Στην περίπτωση που δικαιωθεί η ΑΓΕΤ, η κυβέρνηση θα πρέπει να συμμορφωθεί με τη δικαστική απόφαση, οπότε και θα απαλλαγεί από το «στίγμα» ότι υποχώρησε στις αξιώσεις των δανειστών. Η απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων περιλαμβάνεται στην ατζέντα περισσότερο για τη διευκόλυνση των αλλαγών σε ΔΕΚΟ και τράπεζες. Ειδικά το ΔΝΤ που έχει εμμονή με το θέμα, πρότεινε σε πρόσφατο κείμενό του να αυξηθεί το όριο των απολύσεων στα ποσοστά που ορίζει η κοινοτική οδηγία, δηλαδή από το 5% που είναι σήμερα στο 10% σε επιχειρήσεις άνω των 20 ατόμων κάθε μήνα. Το θέμα δεν αφορά το 97% των ελληνικών επιχειρήσεων που απασχολούν κάτω από 20 άτομα. Η επιτροπή εμπειρογνωμόνων πρότεινε τη μείωση των ωρών εργασίας ως εναλλακτική λύση αντί των ομαδικών απολύσεων σε περίπτωση που η επιχείρηση αντιμετωπίζει οικονομική στενότητα.
Συλλογικές διαπραγματεύσεις: Η ελληνική πλευρά θα ζητήσει την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του κατώτατου και των κλαδικών μισθών, την αύξηση της μετενέργειας, την υπερίσχυση των κλαδικών συμβάσεων έναντι των επιχειρησιακών και την επαναφορά την επεκτασιμότητας. Σύμφωνα με πληροφορίες οι δανειστές δε θα δεχθούν καμία από τις ελληνικές προτάσεις. Αντίθετα θα ζητήσουν να υπερισχύσουν ακόμα περισσότερο οι ατομικές συμβάσεις στην αγορά εργασίας. Το ΔΝΤ επισημαίνει μάλιστα την ανάγκη να δοθούν μεγαλύτερα περιθώρια ευελιξίας στις επιχειρήσεις να προσαρμόζουν τους μισθούς (wage flexibility) ανάλογα με τις αντοχές και τις ανάγκες τους.
Κατώτατος μισθός: Η ελληνική πλευρά θα προτείνει τον καθορισμό του κατώτατου μισθού μέσω της διαπραγμάτευσης των κοινωνικών εταίρων, με τη λήξη του δημοσιονομικού προγράμματος, στο τέλος του 2018. Η επιτροπή σοφών πρότεινε μικτό σύστημα καθορισμού του κατώτατου μισθού μέσω διαβούλευσης των κοινωνικών εταίρων αλλά και με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων που θα καθορίζουν σε ποιο εύρος τιμών θα κινείται η διαβούλευση ανάλογα με την κατάσταση της οικονομίας, την ανεργία και την ανταγωνιστικότητα. Στόχος είναι να μην βγαίνουν εκτός ορίων τα αιτήματα των συνδικάτων.
Το ΔΝΤ τηρεί σκληρή στάση επισημαίνοντας ότι ο κατώτατος μισθός πρέπει να αποφασίζεται από το κράτος (όπως ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες). Τονίζει μάλιστα πως παρά τη μείωση του στα 586 ευρώ και στα 510 ευρώ (για τους νέους έως 25 ετών) εξακολουθεί να παραμένει υψηλότερος σε σύγκριση με άλλες χώρες, λόγω της προσαύξησής του έως 30% από την σύνδεσή του με την προϋπηρεσία των υπαλλήλων έως τα 10 έτη.
Αυτό σημαίνει ότι για το Ταμείο δεν έχει βγει από την ατζέντα η κατάργηση των τριετιών καθώς του 13ου και του 14ου μισθού. Όπως αναφέρεται σε πρόσφατο κείμενο του ΔΝΤ από το 2017 η δομή του κατώτατου μισθού θα πρέπει να αλλάξει και να αποτελεί ένα μοναδικό ποσό αναφοράς (single rate) χωρίς κανένα επίδομα, ώστε να είναι συγκρίσιμος με άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι δανειστές είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν αυξήσεις μισθών έως ότου η ανεργία μειωθεί στο 10%.
Lock out: Η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων αποφάνθηκε ότι δεν χρειάζεται να αλλάξει το υπάρχον πλαίσιο ενώ δεν βλέπει την ανάγκη για αυστηρότερους κανόνες σχετικά με την προκήρυξη απεργίας.
Άλλα τρία «αγκάθια» στη διαπραγμάτευση
Σημαντική απόσταση φαίνεται πως χωρίζει την κυβέρνηση στο θέμα του εξωδικαστικού συμβιβασμού και ειδικά για τα χρέη προς το Δημόσιο, όπως ανέφερε κυβερνητικός αξιωματούχος, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε για το θέμα αυτό μεταξύ των θεσμών και των κ.κ. Σταθάκη και Τσακαλώτου.
Η ίδια πηγή, την οποία επικαλείται το newmoney.gr, ανέφερε πως εκκρεμεί ακόμα δουλειά σε τεχνικό επίπεδο για το σύστημα αξιολόγησης, που θα καθορίζει το ποιοι τελικώς θα ενταχθούν στον εξωδικαστικό συμβιβασμό.
Παράλληλα, είπε πως, όσον αφορά στα χρέη προς το Δημόσιο, οι φόροι υπέρ τρίτων (π.χ. ΦΠΑ, φόρος μισθωτών υπηρεσιών κλπ) δεν θα μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση, αλλά θα πρέπει να εξοφληθούν πλήρως.
Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα χρέη (π.χ. φόρο εισοδήματος κλπ), το υπουργείο Οικονομικών θα προετοιμάσει νέες προτάσεις για το τι θα μπορεί τελικά να προσφέρει στους οφειλέτες.
«Το "κούρεμα" οφειλών θα είναι η έσχατη λύση» τόνισε κυβερνητικός παράγοντας, εννοώντας ότι η προσπάθεια συμβιβασμού με τους δανειστές περιστρέφεται γύρω από άλλες λύσεις, όπως ενδεχομένως περισσότερες δόσεις κλπ.
Το θέμα θα συζητηθεί ξανά στην επόμενη συνάντηση με τους θεσμούς, την προσεχή Τετάρτη. Και οι δύο πλευρές, πάντως, φέρονται να εκφράζουν τη βούλησή τους για έγκαιρη ολοκλήρωση της β' αξιολόγησης.
Διαφωνία μεταξύ κυβέρνησης - θεσμών έχει ωστόσο προκύψει και για το θέμα του «ακατάσχετου λογαριασμού».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr