Διυπουργική επιτροπή για έργα 1,5 δισ. ευρώ στον ΟΛΠ

Έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα επενδύσεων 2010-2014 του ΟΛΠ Α.Ε. Από τα έργα αυτά, 874,7 εκ. ευρώ αφορούν έργα τεχνικά επεξεργασμένα και χρονοπρογραμματισμένα, ενώ 10 από αυτά βρίσκονται στο στάδιο ...

Έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ περιλαμβάνει το νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα επενδύσεων 2010-2014 του ΟΛΠ Α.Ε.

Από τα έργα αυτά, 874,7 εκ. ευρώ αφορούν έργα τεχνικά επεξεργασμένα και χρονοπρογραμματισμένα, ενώ 10 από αυτά βρίσκονται στο στάδιο της σύνταξης των τελικών μελετών.

Για τον λόγο αυτό, συνεδρίασε  σήμερα στον ΟΛΠ η διυπουργική επιτροπή για το λιμάνι του Πειραιά με θέμα την παρουσίαση του αναπτυξιακού σχεδίου για το λιμάνι και τις υποδομές που αποτελούν προεκτάσεις του. Η συνεδρίαση ήταν  ανοικτή για τους φορείς της πόλης και τις επαγγελματικές ενώσεις. Το σχέδιο αφορά την περίοδο 2010 - 2020.

Συνολικά 27 έργα θα περιλαμβάνει το στρατηγικό αναπτυξιακό πρόγραμμα για την πόλη και το λιμάνι του Πειραιά για την περίοδο 2010 - 2020.

Τα έργα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1 Στα ώριμα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, που περιλαμβάνουν την επέκταση του μετρό και του τραμ στον Πειραιά αλλά και η δημιουργία νέου λιμένα για κρουαζιερόπλοια, προϋπολογισμού 230 εκατ. ευρώ. Επίσης,  η δημιουργία monorail περιμετρικά του λιμανιού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.

Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται  τα έργα στον προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ για λογαριασμό του ΟΛΠ και του προβλήτα ΙΙΙ για λογαριασμό της Cosco.

2. Στη δεύτερη κατηγορία υπάρχουν τα  μεγάλα αναπτυξιακά έργα για το λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνει οκτώ έργα.
Τα σπουδαιότερα είναι η ανάπλαση της λιμενοβιομηχανικής ζώνης της Δραπετσώνας και η δημιουργία Μαρίνας στη ίδια περιοχή.

Τα ώριμα έργα

1) Επέκταση του μετρό στον Πειραιά (Γραμμή Χαϊδάρι - Πειραιάς). Δαπάνη 550 εκατ. ευρώ. Το έργο μπορεί να ανατεθεί το καλοκαίρι του 2010. Θα ολοκληρωθεί σε 5,5 χρόνια.

2) Επέκταση δικτύου τραμ Α΄ φάση Ν. Φάληρο Ακτή Ποσειδώνος. Δαπάνη 91,8 εκατ. ευρώ. Διαγωνισμός σε εξέλιξη

3) Υπερυψωμένο μέσο σταθερής τροχιάς περιμετρικά του λιμανιού. Δαπάνη 70 εκατ. ευρώ. Λειτουργικό έργο για επιβάτες, τουρίστες, και κατοίκους. Υπό δημοπράτηση.

4) Υπογειοποίηση γραμμών ΗΣΑΠ από Ν. Φάληρο έως Πειραιά με ένα ακόμα σταθμό.

5) Σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιου - Ικονίου (ΣΕΜΠΟ). Δαπάνη 143,2 εκατ. ευρώ. Έργο Θριασίου σε εξέλιξη με νέα διακήρυξη σύμβασης παραχώρησης.

6) Επέκταση νότιου λιμένα για κρουαζιερόπλοια. Δαπάνη 230 εκατ. ευρώ. Η κυριαρχία στο χώρο της κρουαζιέρας απαιτεί νέες θέσεις ελλιμενισμού. Έργο σημαντικό για τον τουρισμό. Προβλέπονται έξι νέες θέσεις μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Εντός του 2010 αδειοδοτήσεις και προκήρυξη.

7) Ανάδειξη αρχαιολογικού χώρου Ηετιώνιας Πύλης.

8) Εκθεσιακό Κέντρο. Δαπάνη 90 εκατ. ευρώ. Στόχος η ολοκλήρωσή του για τα Ποσειδώνια 2012.

9) Μετατροπή πέτρινης αποθήκης σε τερματικό σταθμό επιβατών. Εξυπηρέτηση επιβατών επιβατηγού ναυτιλίας.

10) Αστικές παρεμβάσεις Δήμου Πειραιά που έχουν σχέση με το λιμάνι και τουρισμό. Δαπάνη 69 εκατ. ευρώ. Σύνολο έργων για τη λειτουργία του Πειραιά. Είναι ώριμα σε μελετητικό επίπεδο.

11) «Πράσινο» λιμάνι. Περιβαλλοντικές υποδομές προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ. Έτοιμες οι μελέτες εφαρμογής εντός του 2010. Ολοκλήρωση μέσα στο 2011.

12) Ανάπλαση κόμβου Ικονίου- Κερατσινίου-Περάματος από ΔΕΗ [DEHr.AT] μέχρι Σχιστό.

13) Προβλήτας Ι του Σ.ΕΜΠΟ. Δαπάνη 160 εκατ. ευρώ. Το έργο ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2010, οπότε και θα τεθεί σε λειτουργία.

14) Προβλήτας ΙΙΙ Σ.ΕΜΠΟ. Δαπάνη 110 εκατ. ευρώ. Εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης με δαπάνη Cosco.

15) Επέκταση νέου επιβατηγού για κρουαζιερόπλοια στη θέση Παλατάκι - Κανέλλου.

16) Επέκταση προβλήτας Άλων. Έργο αναγκαίο λόγω κατασκευής μετρό και νέου τρόπου επιβίβασης των επιβατών σε πλοία της ακτοπλοΐας.

17) Αναβάθμιση τέρμιναλ στα Λεμονάδικα. Δημιουργία λειτουργικά και αισθητικά νέου τέρμιναλ.

18) Νέο ενιαίο κτήριο τελωνείων στο χώρο ΟΔΔΥ (Πλην πέμπτου τελωνείου). Ο ΟΛΠ θα κατασκευάσει και θα νοικιάσει το κτήριο.

19) Κατασκευή νέου silo σε πρώην στρατιωτική προβλήτα Ικονίου. Ανάγκη νέας σύγχρονης κατασκευής λόγω απομάκρυνσης και αλλαγής χρήσης παλαιού silo στο κεντρικό λιμάνι.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr