Πειρατεία: Νέα ασφαλιστικά προϊόντα καλύπτουν το κενό της νομοθεσίας

Έντονο προβληματισμό -ακόμα μεγαλύτερο κι από αυτήν την ίδια την έκρηξη της πειρατείας- προκαλεί στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα η σύγχυση που επικρατεί στους κόλπους της παγκόσμιας ναυτασφαλιστικής αγοράς, όσον αφορά τον επιμερισμό και την αποζημίωση των ασφαλιζόμενων κινδύνων...

Έντονο προβληματισμό -ακόμα μεγαλύτερο κι από αυτήν την ίδια την έκρηξη της πειρατείας- προκαλεί στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα η σύγχυση που επικρατεί στους κόλπους της παγκόσμιας ναυτασφαλιστικής αγοράς, όσον αφορά τον επιμερισμό και την αποζημίωση των ασφαλιζόμενων κινδύνων.
 
Ολοένα και περισσότεροι πλοιοκτήτες, των οποίων τα πλοία είχαν την ατυχία να πέσουν θύματα πειρατείας, εμφανίζονται απογοητευμένοι -αν όχι εκνευρισμένοι- με τη σύγχυση που επικρατεί μεταξύ των ασφαλιστών για το «ποιος καλύπτει τι», αλλά κυρίως με την αδιαφορία με την οποία θεωρούν ότι αντιμετωπίζονται από τα P&I Clubs (τα οποία παρεμπιπτόντως καλύπτουν ασφαλιστικά τα πληρώματα των πλοίων), που όπως επισημαίνουν κύκλοι της Ακτής Μιαούλη «αποφεύγουν διακριτικά να συμμετάσχουν στο βαρύ λογαριασμό του τελικού κόστους». 
 
Πειρατές, αντάρτες, ή απλά «businessmen»; 
 
Κι όλα αυτά την ώρα που η πειρατεία στην πλέον σύγχρονη και οργανωμένη μορφή της εξελίσσεται σε μια ιδιαίτερα επικερδή εγκληματική «επιχειρηματική» δραστηριότητα με τα κύρια και παράπλευρα κόστη να εκτινάσσονται διαρκώς σε ακόμη μεγαλύτερα ύψη.  

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία για το 2006 πραγματοποιήθηκαν 239 επιθέσεις από Σομαλούς πειρατές, ενώ το 2007 οι επιθέσεις αυξήθηκαν κατά 10% φτάνοντας τις 263. Το 2008 καταγράφηκαν κάτι λιγότερο από 300 πειρατείες κατά εμπορικών και αλιευτικών σκαφών.  

Τα διαθέσιμα στοιχεία μαρτυρούν ότι μέχρι σήμερα, μόνο το κόστος για λύτρα ανέρχεται σε 100 εκατομμύρια δολάρια, ενώ εάν συμπεριληφθούν στο «λογαριασμό» και τα παράπλευρα κόστη (όπως ειδικών διαπραγματευτών και μεταφοράς μετρητών στη Σομαλία) τότε το ποσό αυτό εκτοξεύεται στα 300 εκατομμύρια δολάρια και άνω.  
 
Νέα προϊόντα καλύπτουν το κενό της ασφαλιστικής νομοθεσίας 
 
Υπάρχει λύση σ’ όλη αυτή τη θολή κατάσταση -ποιος πληρώνει τι, πόση αξία έχει μια ανθρώπινη ζωή- η οποία τελικά καταλήγει να είναι εις βάρος και του εργοδότη, αλλά και του εργαζόμενου πάνω στο πλοίο; 

Η ναυτασφαλιστική αγορά, μέσα σ’ αυτήν την αναταραχή, επιχειρεί με νέου τύπου ασφαλιστικά προϊόντα να αντιπαρέλθει του φαινομένου της πειρατείας. 

Ένα απ’ αυτά τα προϊόντα, όπως ενημερώνει ο κ. Τσακίρης είναι η ασφάλιση έναντι απαγωγών και λύτρων (Kidnap & Ransom Insurance)!  

Όπως εξηγεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Hull Management (HMA) Limited «αυτού του τύπου η ασφαλιστική κάλυψη, εκτός του ότι καλύπτει πλήρως τα όποια λύτρα συμφωνηθούν με τους πειρατές, ταυτόχρονα, παρέχει και εξειδικευμένους διαπραγματευτές για τις διαπραγματεύσεις με τους πειρατές, όπως επίσης το μηχανισμό εκείνο για να παραδοθούν τα χρήματα με ασφάλεια στους πειρατές.» 

Τέτοιου είδους ασφαλιστικά προϊόντα πλέον παρέχονται από όλους τους μεγάλους ναυτασφαλιστικούς Οίκους και φυσικά, από το Hellenic Hull, αναφέρει ο ίδιος.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr