“Σύμφωνη με τους όρους του ανταγωνισμού η σύμβαση για τον ΟΛΠ”
“Σύμφωνη με τους όρους του ανταγωνισμού η σύμβαση για τον ΟΛΠ”
Η σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ στην Cosco δεν παρήγαγε οικονομικό πλεονέκτημα για τους Κινέζους σε βάρος των ανταγωνιστών τους.
Η σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ στην Cosco δεν παρήγαγε οικονομικό πλεονέκτημα για τους Κινέζους σε βάρος των ανταγωνιστών τους.
Αυτό ξεκαθαρίζει η ελληνική κυβέρνηση στην πολυσέλιδη απάντησή της, 45 σελίδων, στο πλαίσιο της έρευνας που πραγματοποιεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η οποία αφορά «εικαζόμενη κρατική ενίσχυση προς τις εταιρείες Cosco και της θυγατρικής της ΣΕΠ».
Η ΕΕ διερευνά το θέμα μετά από καταγγελίες για προνομιακή μεταχείριση των Κινέζων που είχαν κάνει με επερωτήσεις βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ. Η απάντηση της κυβέρνησης δείχνει μία συνέχεια με την πολιτική της…προηγούμενης κυβέρνησης.
«Η Σύμβαση Παραχώρησης δεν παρήγαγε οικονομικό πλεονέκτημα για τον ΣΕΠ το οποίο δεν θα είχε λάβει υπό κανονικές συνθήκες στην αγορά. Η σύμβαση παραχώρησης όπως υπογράφτηκε δεν συνεπάγεται κρατική ενίσχυση,
Όπως υπογραμμίζεται στο κείμενο, οι διατάξεις του νόμου δε θεσπίζουν ειδικά μέτρα τα οποία εφαρμόζονται αποκλειστικά στη ΣΕΠ – Cosco. Διαβάζουμε στη σελίδα –4-:
«Παρόμοιες διατάξεις έχουν υιοθετηθεί σε σχέση με όλες στις συμβάσεις παραχώρησης που αφορούσαν μεγάλα δημόσια έργα υποδομής ή και έχουν περιληφθεί στην ελληνική νομοθεσία που αφορά Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα (νόμος 3389/2005).
Επομένως , τα εν λόγω μέτρα αποτελούν εγγενές στοιχείο του γενικού φορολογικού συστήματος στην Ελλάδα, τα οποία αποσκοπούν στη διευκόλυνση και υποστήριξη της επιτυχούς υλοποίησης μεγάλων έργων δημιουργίας/ιδιωτικοποίησης δημόσιας υποδομής και, ως εκ τούτου, δεν παρέχουν επιλεκτικό πλεονέκτημα στο ΣΕΠ».
Στη συνέχεια η κυβέρνηση επικαλείται Δημόσια Έργα Υποδομής που έχουν γίνει στην Ελλάδα με σύμβαση παραχώρησης. Με τη σειρά παραθέτει: - Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, Αττική Οδός, Μετρό Θεσσαλονίκης, Ιονία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Τσακώνα.
Και στις συμβάσεις αυτές υπάρχουν διατάξεις οι οποίες αφορούσαν, μεταξύ άλλων, απαλλαγές από φόρο κεφαλαίου και από τέλη χαρτοσήμου στις συμβάσεις δανείων καθώς και μία μέθοδο απόσβεσης πάγιων στοιχείων η οποία θεσπίστηκε ως εναλλακτική της συνήθους μεθόδου που προβλέπεται στη γενική ελληνική φορολογική νομοθεσία.
Όσοι καταγγέλλουν τη σύμβαση στην ΕΕ επισημαίνουν ότι η θυγατρική εταιρεία που ίδρυσε στον Πειραιά η Cosco Pacific για τη διαχείριση του Σ.ΕΜΠΟ θα έχει, κατά κύριο λόγο, την δυνατότητα να λαμβάνει επιστροφή ΦΠΑ από το ελληνικό δημόσιο μέσα σε 60 ημέρες από την υποβολή αίτησής της εταιρείας.
Το θέμα που ανακύπτει είναι ότι ανάλογα φορολογικά προνόμια δεν απολαμβάνει η εισηγμένη στο χρηματιστήριο ΟΛΠ ΑΕ.
Στον Οργανισμό η επιστροφή ΦΠΑ γίνεται άτοκη και όχι εντός προβλεπόμενου διαστήματος 60 ημερών.
Επίσης απαλλάσσεται του φόρου εισοδήματος επί των δεδουλευμένων τόκων που αποκτά μέχρι την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του προβλήτα ΙΙΙ.
Η κυβέρνηση απαντάει ότι τα «φορολογικά μέτρα» αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των γενικών κανόνων που εφαρμόζονται σε επιχειρήσεις που εκτελούν μεγάλα δημόσια έργα υποδομής».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα