Ναυτιλία: Ζητείται ισονομία ανάμεσα σε Έλληνες και ξένους πλοιοκτήτες

Tην υπόθεση άρσης του cabotage και τα «άγνωστα κεφάλαια» φέρνει στην επιφάνεια η   Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας με ανακοίνωσή της  που έχει τίτλο «Ας πάψει η κοροϊδία». Ειδικότερα, η Ένωση  εστιάζει στο θέμα της άρσης του cabotage και έρχεται σε απευθείας ...

Tην υπόθεση άρσης του cabotage και τα «άγνωστα κεφάλαια» φέρνει στην επιφάνεια η   Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας με ανακοίνωσή της  που έχει τίτλο «Ας πάψει η κοροϊδία».

Ειδικότερα, η Ένωση  εστιάζει στο θέμα της άρσης του cabotage και έρχεται σε απευθείας αντιπαράθεση με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας τονίζοντας ότι «τάσσεται υπέρ της άμεσης άρσης του καμποτάζ ΥΠΟ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΟΡΟ. Όλα τα επιβατηγά ελληνικά πλοία (κρουαζιερόπλοια, διεθνών πλόων και ακτοπλοϊκά) να έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις με αυτά των κοινοτικών και μη συναδέλφων τους πλοιοκτητών σε θέματα επάνδρωσης και επιδότησης εργοδοτικών εισφορών».

Η ΕΕΝ κάνει λόγο για μυστικά που υπάρχουν στο θέμα της άρσης του cabotage και τα οποία «εντέχνως και επιμελώς ο Αντιπρόεδρος κρουαζιέρας και ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ αποκρύπτουν με σκοπό την παραπλάνηση.»

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

«Κατά τη Συνέντευξη Τύπου του ΣΕΕΝ, αναφέρθηκε το αίτημα για άμεση κατάργηση του καμποτάζ για τα μη κοινοτικά κρουαζιερόπλοια.  Επεξηγούμε κάποια «μυστικά», τα οποία εντέχνως και επιμελώς ο Αντιπρόεδρος κρουαζιέρας και ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ αποκρύπτουν με σκοπό την παραπλάνηση.
Το καμποτάζ δομήθηκε για να περιφρουρηθεί η εργασία των ΕΛΛΗΝΩΝ ναυτικών στα πλοία διεθνών πλόων, ενώ κάθε αναφορά στο «θέμα», αποτελούσε «αιτία πολέμου» για την ΠΝΟ, η οποία σταδιακά υποχώρησε. Τελικά εφαρμόσθηκε ένα άτυπο είδος «συνεννόησης» κατά το  οποίο ένα κοινοτικό κρουαζιερόπλοιο κατέληξε να έχει 60 Έλληνες ναυτικούς,  άλλο 40,  άλλο 80...  .
Μετά την τυπική άρση του καμποτάζ για τα κοινοτικά πλοία, χωρίς νομικό έρεισμα, ο ναυτεργατικός παρεμβατισμός και οι συζητήσεις μεταξύ σωματείων της ΠΝΟ και κοινοτικών πλοιοκτητριών εταιρειών οδηγούσαν σε άτυπες συμφωνίες!  
Ποτέ δεν καταλάβαμε ποιά ήταν τα ανταλλάγματα για τους υπεύθυνους διαπραγμάτευσης. Αποτέλεσμα ήταν να καταστραφεί η ελληνική κρουαζιέρα  ενώ  επικράτησε το σύστημα και σε κάποια κοινοτικά πλοία διεθνών πλόων, που εκτελούσαν πλόες από Ελληνικά λιμάνια.  Συνεπώς, δημιουργήθηκε διαχωρισμός μεταξύ αυτών που έπαιρναν «άδεια» από τα σωματεία της ΠΝΟ να στελεχώνουν Ε/Γ κοινοτικά πλοία με ελάχιστους συμφωνηθέντες Έλληνες και εκείνων που καλούντο να εφαρμόσουν το ΠΔ 177/74 και απασχολούσαν πλήρη ελληνική σύνθεση (διαφορά 30 περίπου επιπλέον Έλληνες ναυτικοί) σε αδελφά πλοία αλλά με διαφορετική σημαία (Κοινοτική – Ελληνική αντίστοιχα).
Η ύψωση κοινοτικής σημαίας αντί Ελληνικής, ούτως ώστε να υπάρξει ισονομία, δημιουργούσε τον κίνδυνο να χαρακτηρισθούν οι Έλληνες πλοιοκτήτες ως ανθέλληνες, παρά τον κίνδυνο συνεχούς επιπλέον οικονομικής επιβάρυνσης, γεγονός που συνεχίζεται μέχρι σήμερα οδηγώντας τα υπό Ελληνική σημαία Ε/Γ πλοία διεθνών πλόων σε οικονομικό αδιέξοδο αλλά τους συνδικαλιστές σε επανεκλογή.

 Με το συγκεκριμένο πλαίσιο οι κοινοτικές σημαίες εφαρμόζουν στην Αδριατική αθέμιτο ανταγωνισμό απέναντι στα υπό Ελληνική σημαία επιβατηγά πλοία μέχρι οικονομικής κατάρρευσης των Ελληνικών.

Ο ΣΕΕΝ λοιπόν έχοντας βασικό  στόχο την εξυπηρέτηση κυρίως των αμερικανικών συμφερόντων πλοιοκτησίας,  μπερδεύει το «home porting» με το «καμποτάζ», ενώ παράλληλα αναφέρει χωρίς τεκμηρίωση ποσά δισεκατομμυρίων ευρώ, που δήθεν θα προέλθουν από την απελευθέρωση του καμποτάζ για τα μη κοινοτικά πλοία, υπό την πίεση πάντοτε των μη κοινοτικών πλοιοκτητών – αφεντικών του.
Γι’ αυτό ζητάει ο ΣΕΕΝ την άμεση άρση του καμποτάζ για τα μη κοινοτικά πλοία.

Διερωτώμαστε,
1. Πόσα κοινοτικά πλοία χρησιμοποίησαν ως home port το λιμάνι του Πειραιά ή άλλο Ελληνικό λιμάνι;
2. Είναι αλήθεια ή όχι ότι τα Ιταλικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοια και πλοία διεθνών πλόων ουδέποτε χρησιμοποίησαν τον Πειραιά ή την Πάτρα ή οποιοδήποτε άλλο Ελληνικό λιμάνι ως home port;.
3. Είναι αλήθεια ότι οι επισκευές και όλα τα τροφοεφόδια, οι Ιταλοί πλοιοκτήτες κρουαζιεροπλοίων τα προμηθεύονται από την Νάπολη ή από την Τσιβιταβέκια;. Την ίδια πρακτική εφαρμόζουν τα Γαλλικά κρουαζιερόπλοια και εφοδιάζονται από τη Μασσαλία με κάθε αναγκαίο είδος και ούτω καθ΄ εξής.
Μυστήριο αποτελεί το πώς κατορθώνει ο ΣΕΕΝ μετά από αυτά να βλέπει εισροές δισεκατομμυρίων.
4. Αλήθεια πόσες επιπλέον θέσεις εργασίας και τι ποσά σε δισ. ευρώ ήρθαν στο κρατικό Ελληνικό ταμείο κατά τον ΣΕΕΝ από την άρση του καμποτάζ για τα κοινοτικά πλοία;

Ο ΣΕΕΝ με υποσχέσεις εισροής αδικαιολόγητα υπέρογκων ποσών και εύκολη άνευ αντιλόγου επιχειρηματολογία έπεισε και το Ν.Ε.Ε., που έγινε υπέρμαχος της απελευθερώσεως του καμποτάζ για τα μη κοινοτικά κρουαζιερόπλοια. Έτσι ο ΣΕΕΝ έγινε ο μοναδικός εκφραστής ενός ιδιότυπου ΠΔ 177 περί στελέχωσης των Ε/Γ κρουαζιεροπλοίων μετά την άρση του κάποτε επίμονα ζητούμενου καμποτάζ για τα μη κοινοτικά πλοία, άλλοτε καθορίζοντας συνθέσεις  πληρώματος που να περιλαμβάνουν 30 Έλληνες ναυτικούς, άλλοτε 25  με κύριο στόχο τους, την άρση του καμποτάζ για τα μη κοινοτικά πλοία.

Διευκρινίζουμε ότι η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) τάσσεται υπέρ της άμεσης άρσης του καμποτάζ ΥΠΟ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΟΡΟ. «Όλα τα επιβατηγά ελληνικά πλοία (κρουαζιερόπλοια, διεθνών πλόων και ακτοπλοϊκά) να έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις με αυτά των κοινοτικών και μη συναδέλφων τους πλοιοκτητών σε θέματα επάνδρωσης και επιδότησης εργοδοτικών εισφορών».

Η ΠΝΟ έχει γνώμη για τα ανωτέρω; Μήπως η σιωπή της για το θέμα ενέχει συναισθήματα ενοχής;»


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr