Στροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στις κεφαλαιαγορές
16.03.2010
00:01
H αβεβαιότητα συνεχίζει να κυριαρχεί στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Το «ρευστό είναι ο βασιλιάς» όπως έλεγε πρόσφατα ένας επιτυχημένος καθ' όλα έλληνας εφοπλιστής, ο οποίος πρόλαβε εγκαίρως να κάνει τις κινήσεις του πριν ξεσπάσει η κρίση κερδίζοντας εκατομμύρια ευρώ.
H αβεβαιότητα συνεχίζει να κυριαρχεί στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Το «ρευστό είναι ο βασιλιάς» όπως έλεγε πρόσφατα ένας επιτυχημένος καθ' όλα έλληνας εφοπλιστής, ο οποίος πρόλαβε εγκαίρως να κάνει τις κινήσεις του πριν ξεσπάσει η κρίση κερδίζοντας εκατομμύρια ευρώ.
Οι τράπεζες δεν χορηγούν πλέον δάνεια και εάν το κάνουν δεν προεξοφλούν όλο το ποσό κατά την παραλαβή.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες, ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται, αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν αδυναμία στην εξεύρεση τραπεζικού δανεισμού για την αγορά πλοίων.
Παράλληλα, προχώρησαν σε σκληρές διαπραγματεύσεις με τις δανείστριες τράπεζες προκειμένου να χαλαρώσουν ή και να απαλείψουν συμβατικούς όρους που ήταν ανήμπορες να εξυπηρετήσουν, λόγω της καταβαραθρωμένης αγοράς.
Στράφηκαν, λοιπόν, οι ναυτιλιακές εταιρείες προς την άντληση κεφαλαίων από τις χρηματιστηριακές αγορές και τις αγορές ομολόγων εκμεταλλευόμενες μία θετική συγκυρία.
Τον χορό για το 2010 σέρνουν Έλληνες εφοπλιστές με επικεφαλής τον Πήτερ Γεωργιόπουλο που θα αντλήσει 300 εκ. δολάρια με την εισαγωγή της τέταρτης εταιρείας του στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης η οποία ονομάζεται Baltic Trading.
Οι τράπεζες δεν χορηγούν πλέον δάνεια και εάν το κάνουν δεν προεξοφλούν όλο το ποσό κατά την παραλαβή.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες, ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται, αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν αδυναμία στην εξεύρεση τραπεζικού δανεισμού για την αγορά πλοίων.
Παράλληλα, προχώρησαν σε σκληρές διαπραγματεύσεις με τις δανείστριες τράπεζες προκειμένου να χαλαρώσουν ή και να απαλείψουν συμβατικούς όρους που ήταν ανήμπορες να εξυπηρετήσουν, λόγω της καταβαραθρωμένης αγοράς.
Στράφηκαν, λοιπόν, οι ναυτιλιακές εταιρείες προς την άντληση κεφαλαίων από τις χρηματιστηριακές αγορές και τις αγορές ομολόγων εκμεταλλευόμενες μία θετική συγκυρία.
Τον χορό για το 2010 σέρνουν Έλληνες εφοπλιστές με επικεφαλής τον Πήτερ Γεωργιόπουλο που θα αντλήσει 300 εκ. δολάρια με την εισαγωγή της τέταρτης εταιρείας του στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης η οποία ονομάζεται Baltic Trading.
Είναι ο μόνος Ελληνας, που συμμετέχει σε τρεις εισηγμένες εταιρείες ως μεγαλομέτοχος, στις Genmar, Genco και Aegean όπου εκεί επικεφαλής είναι ο Δημήτρης Μελισσανίδης.
Επίσης, ο Ευάγγελος Μαρινάκης εισάγει την Crude Carriers και θα αντλήσει 228 εκ.δολάρια.
Ο κ. Μαρινάκης βρίσκεται ήδη εντός της Wall Street με την εταιρεία Capital Product.
Στο κατώφλι του αμερικανικού χρηματιστηρίου βρίσκεται μία ακόμη ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία η Alma Maritime, εταιρεία που αποσχίστηκε (spin-off) από την Empire Navigation του Σταμάτη Μόλαρη.
Η Alma θα έχει αρχικά ένα στόλο από επτά πλοία δεξαμενόπλοια και ξηρού φορτίου.
Στοχεύει να αντλήσει περίπου 270 εκατ. δολ. από τη δημόσια προσφορά.
Μάζεψαν 3,9 δισ. δολάρια
Από τις χρηματιστηριακές αγορές με διάφορες μεθόδους το συνολικό ποσό των περίπου 1,6 δισ. δολ. μέσα στο 2009.
Από την έκδοση μετατρέψιμων ομολόγων και ομολόγων υψηλού κινδύνου 1,2 δισ. ενώ από τις τράπεζες πήραν νέα δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δισ.
«Η πρόσβαση σε κεφάλαια είναι μοχλός επιβίωσης ή περαιτέρω ανάπτυξης για κάθε δραστηριότητα, ιδιαίτερα δε για την ναυτιλία. Τόσο οι τράπεζες όσο και οι ναυτιλιακές εταιρίες βρίσκονται σε ιδιαίτερο κρίσιμο σημείο σήμερα» επισημαίνει σε ανάλυσή της, η Capital Link:
«Οι τράπεζες, παρά την βελτίωση που παρουσιάζουν, δεν έχουν επιλύσει τα προβλήματά τους, και γενικώς υπάρχει στενότητα χρηματοδότησης γενικότερα και κατ’ επέκταση και για την ναυτιλία, που όμως έχει σημαντική ανάγκη κεφαλαίων. Παρ΄ όλη τη στενότητα, οι τράπεζες ήταν και παραμένουν ένας από τους βασικούς παίκτες στη ναυτιλιακή αγορά.
Παράλληλα, οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν αποδεδειγμένα την ικανότητα άντλησης σημαντικών κεφαλαίων από τις κεφαλαιαγορές, ενισχύοντας την κεφαλαιακή τους δομή και παράλληλα έχοντας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για περαιτέρω ανάπτυξη», προσθέτει χαρακτηριστικά».
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν μια σημαντική δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία, διαχειριζόμενοι περισσότερο από το 20% του παγκόσμιου στόλου.
Παρά τον κυκλικό χαρακτήρα της ναυτιλίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν καταφέρει να επιβιώσουν σε αδύναμες αγορές και να μετατρέψουν τις απώλειες σε κέρδη όταν οι αγορές βελτιώθηκαν.
Η διεθνής ναυτιλία και η επενδυτική κοινότητα συνεχίζουν να παρακολουθούν τους χειρισμούς των Ελλήνων πλοιοκτητών κατά τη διάρκεια περιόδων αιχμής και υφέσεως δεδομένου ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν αποδείξει την επιτυχία τους σε ένα από τα πιο σημαντικά, δύσκολα και απρόβλεπτα επαγγέλματα του κόσμου.
«Οι τράπεζες, παρά τη βελτίωση που παρουσιάζουν, δεν έχουν επιλύσει τα προβλήματά τους, και γενικώς υπάρχει στενότητα χρηματοδότησης γενικότερα και κατ’ επέκταση και για τη ναυτιλία, που όμως έχει σημαντική ανάγκη κεφαλαίων».
Επίσης, ο Ευάγγελος Μαρινάκης εισάγει την Crude Carriers και θα αντλήσει 228 εκ.δολάρια.
Ο κ. Μαρινάκης βρίσκεται ήδη εντός της Wall Street με την εταιρεία Capital Product.
Στο κατώφλι του αμερικανικού χρηματιστηρίου βρίσκεται μία ακόμη ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία η Alma Maritime, εταιρεία που αποσχίστηκε (spin-off) από την Empire Navigation του Σταμάτη Μόλαρη.
Η Alma θα έχει αρχικά ένα στόλο από επτά πλοία δεξαμενόπλοια και ξηρού φορτίου.
Στοχεύει να αντλήσει περίπου 270 εκατ. δολ. από τη δημόσια προσφορά.
Μάζεψαν 3,9 δισ. δολάρια
Από τις χρηματιστηριακές αγορές με διάφορες μεθόδους το συνολικό ποσό των περίπου 1,6 δισ. δολ. μέσα στο 2009.
Από την έκδοση μετατρέψιμων ομολόγων και ομολόγων υψηλού κινδύνου 1,2 δισ. ενώ από τις τράπεζες πήραν νέα δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δισ.
«Η πρόσβαση σε κεφάλαια είναι μοχλός επιβίωσης ή περαιτέρω ανάπτυξης για κάθε δραστηριότητα, ιδιαίτερα δε για την ναυτιλία. Τόσο οι τράπεζες όσο και οι ναυτιλιακές εταιρίες βρίσκονται σε ιδιαίτερο κρίσιμο σημείο σήμερα» επισημαίνει σε ανάλυσή της, η Capital Link:
«Οι τράπεζες, παρά την βελτίωση που παρουσιάζουν, δεν έχουν επιλύσει τα προβλήματά τους, και γενικώς υπάρχει στενότητα χρηματοδότησης γενικότερα και κατ’ επέκταση και για την ναυτιλία, που όμως έχει σημαντική ανάγκη κεφαλαίων. Παρ΄ όλη τη στενότητα, οι τράπεζες ήταν και παραμένουν ένας από τους βασικούς παίκτες στη ναυτιλιακή αγορά.
Παράλληλα, οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν αποδεδειγμένα την ικανότητα άντλησης σημαντικών κεφαλαίων από τις κεφαλαιαγορές, ενισχύοντας την κεφαλαιακή τους δομή και παράλληλα έχοντας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για περαιτέρω ανάπτυξη», προσθέτει χαρακτηριστικά».
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν μια σημαντική δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία, διαχειριζόμενοι περισσότερο από το 20% του παγκόσμιου στόλου.
Παρά τον κυκλικό χαρακτήρα της ναυτιλίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν καταφέρει να επιβιώσουν σε αδύναμες αγορές και να μετατρέψουν τις απώλειες σε κέρδη όταν οι αγορές βελτιώθηκαν.
Η διεθνής ναυτιλία και η επενδυτική κοινότητα συνεχίζουν να παρακολουθούν τους χειρισμούς των Ελλήνων πλοιοκτητών κατά τη διάρκεια περιόδων αιχμής και υφέσεως δεδομένου ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν αποδείξει την επιτυχία τους σε ένα από τα πιο σημαντικά, δύσκολα και απρόβλεπτα επαγγέλματα του κόσμου.
«Οι τράπεζες, παρά τη βελτίωση που παρουσιάζουν, δεν έχουν επιλύσει τα προβλήματά τους, και γενικώς υπάρχει στενότητα χρηματοδότησης γενικότερα και κατ’ επέκταση και για τη ναυτιλία, που όμως έχει σημαντική ανάγκη κεφαλαίων».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr