Μόνο Ούγγροι και Πορτογάλοι καταναλωτές πιο απαισιόδοξοι από εμάς

Βλέπουν την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους να εξελίσσεται αρνητικά, ενώ αρνητικές είναι και οι προβλέψεις τους για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Δεν αποταμιεύουν και ανησυχούν για την ανεργία. Είναι οι Έλληνες καταναλωτές.

 Τα στοιχεία της έρευνας οικονομικής συγκυρίας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για τον Μάριο ήταν απογοητευτικά, καθώς αναδεικνύουν μία δραματική επιδείνωση των προσδοκιών των Ελλήνων καταναλωτών, η οποία επηρεάζει αρν

Βλέπουν την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους να εξελίσσεται αρνητικά, ενώ αρνητικές είναι και οι προβλέψεις τους για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Δεν αποταμιεύουν και ανησυχούν για την ανεργία. Είναι οι Έλληνες καταναλωτές.

 Τα στοιχεία της έρευνας οικονομικής συγκυρίας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για τον Μάριο ήταν απογοητευτικά, καθώς αναδεικνύουν μία δραματική επιδείνωση των προσδοκιών των Ελλήνων καταναλωτών, η οποία επηρεάζει αρνητικά και το γενικότερο οικονομικό κλίμα. Το τελευταίο, μετά την ανάκαμψη – εξαίρεση του Φεβρουαρίου, βρίσκεται πλέον στο χαμηλότερο σημείο της τελευταίας διετίας και κάτω από τον μέσο όρο της τελευταίας εξαετίας.

 Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΟΒΕ, ο Δείκτης Εμπιστοσύνης Καταναλωτών υποχώρησε τον Μάρτιο στις -39 μονάδες από τις -34 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Η πτωτική τάση η οποία έχει ξεκινήσει από το φθινόπωρο του 2007 και μετά την παρέλευση των εκλογών διατηρείται, με την άνοδο του Φεβρουαρίου να αποδεικνύεται προσωρινή. Ο δείκτης βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα του αντίστοιχου του Μαρτίου 2007 (-29), ενώ είναι υποδεέστερη και του μακροχρόνιου μέσου όρου του (-30). Έτσι, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να παραμένουν από τους πιο απαισιόδοξους στην Ευρώπη, πίσω από τους Ούγγρους (-49) και τους Πορτογάλους (-43). Εξάλλου, οι αντίστοιχοι μέσοι όροι σε Ε.Ε. και Ευρωζώνη είναι κατά πολύ χαμηλότεροι (-11 και -12 αντίστοιχα), ενώ τον Μάρτιο παρέμειναν σταθεροί, αντίθετα με την πορεία του δείκτη στην Ελλάδα.

 Οι αρνητικές προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους, τους προσεχείς 12 μήνες εντείνονται τον Μάρτιο, με τη διαφορά θετικών – αρνητικών απαντήσεων να διαμορφώνεται στο -24 από -20 τον Φεβρουάριο. Η επίδοση αυτή εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ χαμηλότερα των μέσων όρων της ΕΕ, όπου ο δείκτης μειώθηκε μόνο κατά μία μονάδα (-4) και της Ευρωζώνης, όπου παρέμεινε σταθερός (-7). Οι καταναλωτές από τις Σκανδιναβικές χώρες δείχνουν αυτήν την περίοδο πιο ικανοποιημένοι με την οικονομική τους κατάσταση (Σουηδία: +14, Φινλανδία: +11 και Δανία: +7).

 Οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας το προσεχές 12-μηνο γίνονται ακόμα πιο δυσμενείς, με το αρνητικό ισοζύγιο να διευρύνεται κατά 7 μονάδες, στο -40. Και αυτός ο δείκτης κινείται χαμηλότερα των ευρωπαϊκών μέσων όρων (ΕΕ-27 στο -18 σταθερά και μικρή βελτίωση στην Ευρωζώνη στο -17). Η Πολωνία (+9) είναι η πιο αισιόδοξη χώρα στον συγκεκριμένο δείκτη, ενώ οι δυσμενέστερες προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους γίνονται από τους Πορτογάλους καταναλωτές (-45).

 Η πρόθεση των καταναλωτών για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες περιορίζεται και αυτή, με το ισοζύγιο θετικών/ αρνητικών προβλέψεων να κινείται στις -49 (-42 τον Φεβρουάριο), γεγονός το οποίο συνδέεται ευθέως με την γενικότερη απαισιοδοξία με την οποία αντιμετωπίζουν οι Έλληνες καταναλωτές το βραχυπρόθεσμο οικονομικό μέλλον. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ (-7) και Ευρωζώνη (-1) σημείωσαν ελαφρά υποχώρηση, ενώ το θετικότερο ισοζύγιο παρουσιάζουν για μία ακόμη φορά η Φινλανδία (+52) και το Λουξεμβούργο (+44).

 Τέλος για την εξέλιξη της ανεργίας το προσεχές 12-μήνο, οι προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών επιδεινώνονται επίσης, καθώς το σχετικό ισοζύγιο θετικών/ αρνητικών απαντήσεων καταγράφει άνοδο σε +44 τον Μάρτιο, από +39 τον Φεβρουάριο. Οι αντίστοιχες επιδόσεις σε ΕΕ και Ευρωζώνη δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με τον Φεβρουάριο (+14 και +11 αντίστοιχα), ενώ από τις υπόλοιπες χώρες, η Λιθουανία (-18) και η Πολωνία (-18) εμφανίζονται ως οι λιγότερο απαισιόδοξες για την ανεργία στη χώρα τους.

 Όλα αυτά, όταν το οικονομικό κλίμα στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέγραψε την ίδια περίοδο ελαφρά, έστω, άνοδο…

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr